پادوانی: هیچ حمایتی از جانب باشگاه استقلال یا فیفا نداشتم

من هیچ بیمه‌ای نداشتم، هیچ حمایتی از جانب باشگاه یا فیفا نداشتم. این حوزه‌ای برای صدمات بسیار جدی است.

 پادوانی: هیچ حمایتی از جانب باشگاه استقلال یا فیفا نداشتم

لئاندرو پادوانی که سال 2018 در جریان بازی استقلال با فولاد پس از برخورد با هم‌تیمی‌اش به هنگام بلند شدن به هوا برای ضربه سر زدن به زمین خورد و همین مسیر زندگی و دوران حرفه‌ای‌اش را تغییر داد. مصدومیتی که این مدافع برزیلی در آن بازی دچار شد، باعث شد تا او دچار ضایعه نخاعی و تا پایان عمر فلج شود. پادوانی که از استقلال به دلیل بی‌احتیاطی و تشخیص اشتباه پزشکان تیم به کنفدراسیون فوتبال آسیا (AFC) و دادگاه حکمیت ورزش (CAS) شکایت کرده بود و ادعای غرامت از باشگاه سابق خود کرده بود، در نهایت به نتیجه دلخواهش نرسید و CAS هم به مانند AFC این ادعای او را رد کرد.

اتحادیه فوتبالیست‌های حرفه‌ای (فیف پرو) روز گذشته (سه‌شنبه) اعلام کرد ادعای لئاندرو پادوانی علیه باشگاه استقلال تهران در دادگاه حکمیت ورزش رد شد. با این حال، پادوانی و فیف ‌پرو می‌گویند که این یک بُرد برای آنها بوده چون پرونده او ثابت کرد که بازیکنان می‌توانند در آینده ادعای آسیب‌دیدگی شخصی را به فدراسیون جهانی فوتبال فیفا ارائه کنند.

پادوانی روز دوشنبه پیش از اعلام رأی CAS در گفت‌وگوی تلفنی از برزیل به آسوشیتد پرس (AP) گفت: این پرونده مربوط به نسل‌های آینده فوتبالیست‌ها است. اگر بازیکن دیگری مثل من در زمین صدمه ببیند، رویه قضایی برای محافظت از آنها وجود خواهد داشت.

فیف پرو با انتشار بیانیه‌ای با انتقاد از حکم دادگاه حکمیت ورزش در پرونده پادوانی و باشگاه استقلال اعلام کرد: «از تصمیم CAS مبنی بر اینکه باشگاه (استقلال) مسئولیتی در قبال آسیب‌دیدگی که منجر به پایان دوران حرفه‌ای این بازیکن شده ندارد، ناامید شده است».

فیف پرو گفته که این مدافع برزیلی در برخورد با یکی از هم‌تیمی‌های خود در ماه فوریه 2018 از ناحیه سر و گردن آسیب شدیدی دید و اضافه کرد که گردن پادوانی پس از مصدومیت به درستی بی‌حرکت نمانده است.

پادوانی که اکنون 39 ساله است، تصریح کرد: CAS  گفت باشگاه مقصر نیست، حتی با وجود اینکه بدون هیچ احتیاطی مرا از زمین به بیمارستان منتقل کردند و اکنون فلج چهاراندامی هستم.

فیف‌پرو در ادامه بیانیه خود آورده است: «استقلال هیچ بیمه نامه‌ای برای پوشش این آسیب نداشت، اقدامی که در بسیاری از حوزه‌های قضایی دیگر رایج است و باید در تمام فوتبال حرفه‌ای اجباری باشد، بازیکن را در موقعیتی غیرقابل قبول و غیرقابل تصور قرار می‌دهد».

اتحادیه فوتبالیست‌های حرفه‌ای همچنین اعلام کرد که پرونده پادوانی برای جبران خسارت جانی توسط هیئت مناقشه فیفا، به این دلیل که صلاحیت رسیدگی به این ادعا را نداشت، رد شد.

در ادامه بیانیه فیف پرو، اتحادیه که مقرش در کشور هلند است، اعلام شده است: «در حالی که قضات CAS که به پرونده پادوانی رسیدگی می‌کردند، حکم دادند که او ثابت نکرده است که اقدامات باشگاه باعث مصدومیت او شده است، همچنین تصمیم گرفتند که فیفا در آینده به چنین ادعاهایی رسیدگی کند. بنابراین این یک تصمیم مهم برای بازیکنانی است که به دلیل برخورد سهل‌انگارانه باشگاه خود آسیب دیده‌اند».

پادوانی که ازدواج کرده و یک پسر دارد و اکنون در مسابقات پارا شنا شرکت می‌کند و پارالمپیک 2024 پاریس را هدف قرار داده است، در مورد پرونده حقوقی خود گفت: من هیچ بیمه‌ای نداشتم، هیچ حمایتی از جانب باشگاه یا فیفا نداشتم. این حوزه‌ای برای صدمات بسیار جدی است.

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها