فیفا ادله لوکادیا برای فسخ یکطرفه را می‌پذیرد؟

فیفا هیچ بیانیه‌ای درباره وضعیت ایران نداده و به همین دلیل باشگاه بسیار امیدوار است تا فسخ لوکادیا غیرقانونی تلقی شود.

فیفا ادله لوکادیا برای فسخ یکطرفه را می‌پذیرد؟
همه می‌خواهند بدانند مهاجم هلندی پرسپولیس که پولش را تا این مقطع فصل تمام و کمال گرفته بود چطور توانست قراردادش را یکطرفه فسخ کرده و دست یحیی را در پوست گردو بگذارد؟

شنیده می‌شود لوکادیا برای اینکه نشان دهد وضعیت اضطراری بوده مسائلی مثل اختلال شدید در اینترنت؛ فیلترینگ شبکه‌های اجتماعی و ارتباطی، قطع ارتباط با خانواده برای برخی ساعات، عدم امکان تبلیغ برای برند خود و دیگر شرکای تجاری‌اش و عدم امکان گشت و گذار و خرید در شهر برای برخی روزها و ساعات را  به عنوان مدل از جمله دلایل فسخ و اضطراری بودن وضعیتش بر خواهد شمرد. البته او در شرایطی با استناد به این مسائل و اضطراری بودن شرایط کشور، قراردادش را فسخ کرده که فیفا در زمان جنگ اوکراین هم چنین امتیازی به بازیکنان خارجی لیگ این کشور نداد و شش ماه بعد از جنگ هم فسخ را منوط به اخذ رضایتنامه و توافق با باشگاه‌ها کرد. البته در اوکراین لیگ تعطیل شد و بازیکنان خارجی این کشور را ترک کردند اما از نگاه باشگاه پرسپولیس شرایط به گونه‌ای نبوده که خارجی‌های لیگ ایران حق فسخ یکطرفه را داشته باشند.

حالا که بحث شکایت پرسپولیس از این مهاجم هلندی مطرح است گفته می‌شود فیفا هیچ بیانیه‌ای درباره وضعیت ایران نداده و به همین دلیل باشگاه بسیار امیدوار است تا فسخ لوکادیا غیرقانونی تلقی شود.

 جالب اینکه فسخ یکطرفه لوکادیا به گونه‌ای بوده که رسانه‌های هلندی هم نسبت به احتمال محرومیت 4 تا 6 ماهه و پرداخت غرامت از سوی او به این بازیکن هشدار داده‌اند.

ظاهراً باشگاه پرسپولیس مراتب تخلف را مکتوب به این بازیکن و نمایندگان قانونی‌اش اعلام داشته و با فیفا هم احتمالاً مکاتباتی داشته و برخلاف اخبار منتشره بلیت بازگشت به تاریخ اتمام مرخصی ۴۸ ساعته را هم برایش تهیه کرده بودند تا بهانه‌ای دست بازیکن نباشد.

البته چند پرسش به شکلی جدی مطرح شده؛ مثلاً اینکه چرا باشگاه با وجود در نظر گرفتن احتمال برنگشتن لوکادیا با مرخصی او موافقت و مشکل مجوز خروجش را رفع کرد؟

 چرا باشگاه با توجه به اصرار لوکادیا و حضور مکررش در فرودگاه برای خروج از او نامه مکتوب گرفت آن هم در حالی که دلیل خروج او رفع مشکل خانوادگی بود نه شرایط خاص ایران؟

آیا باشگاه خواسته او را خلع سلاح کند؟ آیا لوکادیا نمی‌توانست و نباید حداقل در دربی بازی می‌کرد و بعد می‌رفت؟ آیا اقدام او در شرایطی که بقیه خارجی‌های لیگ برتر ایران، کشور را ترک نکرده‌اند جای توجیهی دارد؟

نکته اینجاست که لوکادیا کمتر از نیم فصل بازی کرد، بیش از دو برابر یک فصل قراردادش در آلمان پول گرفته و وقتی دیاباته مصدوم بود از ایران رفت.

 با در نظر گرفتن این شرایط باشگاه پرسپولیس امیدوار است در این پرونده فیفا عادلانه رأی دهد، نه سیاسی.

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها