پایان روند شکست‌ناپذیری مدافع لیورپول/ فن‌دایک سرانجام دریبل خورد

شکست لیورپول در جام خیریه انگلیس با پایان یک روند تحسین‌برانگیز برای مدافع میانی هلندی این تیم همراه شد.

شکست لیورپول مقابل منچسترسیتی در ضربات پنالتی بازی جام خیریه انگلیس، برای یکی از بازیکنان تیم قرمزپوش منطقه مرسی‌ساید، تلخی مضاعفی داشت. این بازیکن هم کسی نبود جز فیرجیل فن‌دایک.

در جریان این بازی برای مدافع میانی هلندی لیورپول اتفاقی رخ داد که در تمام طول فصل گذشته لیگ برتر رخ نداده بود و آن زمانی بود که گابریل ژسوس، مهاجم برزیلی منچسترسیتی، فن‌دایک 28 ساله را دریبل زد.

این اتفاق اگرچه منجر به گل خوردن لیورپول نشد اما به روند طولانی مدت دریبل نخوردن فن‌دایک پایان داد. فن‌دایک از زمان بازی‌اش مقابل نیوکاسل در ماه مارس سال 2018 که از میکل مارینو دریبل خورد، دیگر به هیچ بازیکنی اجازه نداده بود که از سد او عبور کند و در 65 بازی هیچ بازیکنی نتوانسته بود این کار را انجام دهد.

فن‌دایک اگرچه در این بازی دریبل خورد اما در سوی دیگر میدان به تیمش برای زدن گل تساوی کمک کرد. پاس او به جوئل ماتیپ بود که باعث شد قهرمان فصل گذشته لیگ قهرمانان بازی را به تساوی بکشاند.

در بازی دیشب یک اتفاق مهم دیگر هم رخ داد؛ ثبت اولین گل رحیم استرلینگ مقابل تیم سابقش در 11 رویارویی او با لیورپول به عنوان بازیکن منچسترسیتی. استرلینگ که در دقیقه 13 گل نخست را به ثمر رساند، سال 2015 از لیورپول به منچسترسیتی پیوست.

دیگر رکورد مهم به ثبت رسیده در بازی شب گذشته،‌ تبدیل شدن منچسترسیتی به اولین باشگاه موفق در دفاع از عنوان قهرمانی‌اش در جام خیریه از سال 2015 بود که این اتفاق توسط آرسنالی‌ها صورت گرفت. این ششمین قهرمانی سیتی در جام خیریه انگلیس بود. سیتی در هشت بازی اخیرش در ورزشگاه ومبلی در تمام رقابت‌ها بازنده نبوده است و در این بازی‌ها دو بار متوالی عناوین قهرمانی جام اتحادیه و نیز قهرمانی فصل گذشته جام حذفی انگلیس را کسب کرد. آخرین باری که سیتی در ومبلی باخت، مقابل آرسنال در نیمه نهایی جام حذفی انگلیس سال 2017 بود.

در سمت مقابل لیورپول با قبول شکست در بازی دیشب، برای هفتمین بار طعم شکست در جام خیریه انگلیس را چشید و از این حیث بعد از منچستریونایتد و چلسی که هر کدام 9 بار در این رویداد مغلوب شده‌اند، قرار دارد.

منبع: تسنیم
آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها