سود باشگاه‌های ایرانی از جام جهانی؛ به پرسپولیس 20 میلیارد می‌رسد

نسبت به دوره‌های قبلی این مبلغ به صورت روزانه 1500دلار افزایش داشته است.

سود باشگاه‌های ایرانی از جام جهانی؛ به پرسپولیس 20 میلیارد می‌رسد

فهرست 25 نفره تیم ملی فوتبال ایران برای جام جهانی 2022 قطر چند روزی است که اعلام شده و این نفرات در قطر برای مسابقات خود آماده می‌شوند. طبق فهرست منتشر شده، 16 لژیونر در تیم حضور دارند و فقط 9 بازیکن از تیم‌های داخلی دعوت شدند که آنها هم از سه تیم استقلال، پرسپولیس و سپاهان هستند.

فیفا روز گذشته شرایط مالی و پرداخت پاداش به ازای هر تیم و هر بازیکن را منتشر کرد و در این میان سه باشگاه مذکور هم می‌توانند بابت نفراتی که در تیم ملی دارند سهمی از این پاداش داشته باشند که مبلغ قابل توجهی است.

نسبت به دوره‌های قبلی این مبلغ به صورت روزانه 1500دلار افزایش داشته است. در واقع فیفا برای حضور هر بازیکن در این تورنمنت، روزانه ده‌هزار دلار را برای تیم‌های باشگاهی‌اش کنار گذاشته است. این مبلغ بین تیم‌های این فصل و دو فصل گذشته‌ی هر بازیکن تقسیم خواهد شد. مرحله گروهی برای هر تیم، 9 روز به طول خواهد انجامید و با احتساب 7 روزی که پیش از شروع تورنمنت محاسبه شده، یعنی به ازای هر بازیکن تا پایان مرحله گروهی، 160هزار دلار به باشگاه‌ها خواهد رسید. با این آمار به بررسی درآمد هر باشگاه ایرانی از جام جهانی پرداختیم. این مبالغ با در نظر گرفتن زمان برگزاری مسابقات گروهی تعیین شده و در صورت صعود ایران به دور حذفی

 

پرسپولیس، 563 هزار دلار

پرسپولیس بیشترین نماینده را در تیم ملی دارد. 4 بازیکن حال حاضر این تیم به اضافه حسین کنعانی زادگان، شجاع خلیل زاده و رامین رضاییان نفراتی هستند که بابت حضورشان در جام جهانی به قرمزها منفعت مالی می‌رسد.

مهدی ترابی و وحید امیری در دو فصل اخیر به طور کامل در پرسپولیس حضور داشتند و بابت هرکدام 160 هزار دلار به پرسپولیس خواهد رسید. بیرانوند و پورعلی گنجی که ابتدای این فصل به جمع سرخپوشان اضافه شدند هم هرکدام 54 هزار دلار برای این تیم سودآوری دارند و رامین رضاییان هم بابت یک نیم فصل بازی در فصل گذشته در ترکیب این تیم 27 هزار دلار به حساب سرخ‌ها واریز خواهد کرد. کنعانی زادگان و خلیل زاده هم هر نفر 54 هزار دلار عایدی برای پرسپولیس دارند.

جمع این ارقام مبلغ 563 هزار دلار سود به پرسپولیس می‌رساند. اگر قیمت دلار را 35 هزار تومان در نظر بگیریم رقمی نزدیک به 20 میلیارد تومان عاید پرسپولیس می‌شود.

 

استقلال؛‌ 376 هزار دلار

از استقلال هم 3 بازیکن به تیم ملی دعوت شدند. حسین حسینی، کاپیتان آبی‌ها به تنهایی باعث سود 160هزار دلاری برای این تیم خواهد شد. روزبه چشمی و ابوالفضل جلالی هم که از فصل گذشته به ترکیب این تیم اضافه شدند هم 108هزار دلار به استقلال سود رساندند. 

مجموع این ارقام سود 376 هزار دلاری این تیم را نشان می‌دهد. رقمی بالای 13 میلیارد با حساب 35 هزار تومان برای هر دلار.

 

سپاهان؛ 216 هزار دلار

در سپاهان هم شرایط شبیه به استقلال است. این تیم بابت حضور پیام نیازمند 108هزار دلار دریافت خواهد کرد. حضور احسان حاج‌صفی و در این فصل هم رامین رضاییان، سود 54 هزار دلاری را برای این باشگاه به همراه خواهد داشت که در مجموع به رقم 216 هزار دلار یا بالغ بر 7.5 میلیارد تومان می‌رسد.

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها