رفعتی: لیگ برتر آینده با VAR آغاز می‌شود

اگر یادتان باشد کامرانی‌فر حتی در برگزاری مجمع عمومی فدراسیون فوتبال در شهریورماه فوتبال را با چالش‌های زیادی روبه‌رو کرد.

رفعتی: لیگ برتر آینده با VAR آغاز می‌شود

رئیس اسبق دپارتمان فدراسیون فوتبال گفت: در شرایطی که فدراسیون فوتبال وضعیت پایدار و مطلوبی دارد تغییر دبیرکل فدراسیون به صلاح فوتبال نیست.

داود رفعتی در مورد شرایط داوری فوتبال در یازده هفته لیگ برتر اظهار داشت:‌ داوران و کمک داوران فوتبال ما تمام تلاش خود را انجام می‌دهند تا بهترین عملکرد را داشته باشند این در حالی است که نسبت به سایر ارکان دیگر فوتبال دستمزد کمتری هم دریافت می‌کنند. با این حال زحمت فراوان می‌کشند تا همواره داوری فوتبال ما روبه پیشرفت باشد. در مسابقات لیگ برتر برخی اشتباهات تأثیرگذار رخ داد اما جالب این است که کمک داوران بیشتر از داوران مرتکب اشتباه تأثیرگذار شدند. یکی از دلایل این اشتباه های زیاد تعداد زیاد داوران و کمک داوران است. در گذشته و زمان ریاست بنده در دپارتمان داوری 83 داور و کمک داور لیگ برتر را قضاوت می کردند اما این تعداد اکنون به 143 داور و کمک داور رسیده که باعث می شود به داوران به اندازه کافی فرصت حضور در میدان داده نشود. داوران باید بتوانند یک هفته در میان قضاوت کنند تا در اوج امادگی ذهنی وبدنی قرار بگیرند. 

وی افزود: گاهی اوقات باید به تیم‌ها حق داد که به داوری‌ها معترض می‌شوند زیرا باشگاه‌ها با تلاش و هزینه فراوان سعی می‌کنند نتایج مطلوبی بگیرند. اما اشتباهات داوری گاهی نتیجه بازی را ممکن است تغییر بدهد. خوشبختانه فدراسیون فوتبال به طور جدی پیگیر آوردن VAR به فوتبال است زیرا همانطور که می‌دانید وجود تجهیزات VAR در ورزشگاه‌ها از جمله الزامات بین‌المللی در فوتبال است و اکنون سازمان لیگ فوتبال ایران با همکاری باشگاه‌ها به دنبال تجهیز ورزشگاه‌ها به تکنولوژی VAR از نظر سخت‌افزاری است و پیش‌بینی می‌کنم اگر همین روند  ادامه داشته باشد ما بتوانیم در نیم فصل آینده لیگ برتر شاهد حضور VAR در فوتبال کشورمان باشیم.

رئیس اسبق دپارتمان فدراسیون فوتبال در مورد شرایط فدراسیون فوتبال عنوان کرد: خوشبختانه بعد از تنش‌هایی که وجود داشت بعد از برگزاری مجمع عمومی فدراسیون فوتبال در شهریورماه و آمدن تیم جدید مدیریتی شرایط پایدار و مطلوبی را در فدراسیون شاهد هستیم. حضور مدیرانی چون مهدی تاج به عنوان رئیس، مهدی محمدنبی به عنوان نایب رئیس اول و منصور قنبرزاده به عنوان نایب رئیس دوم فدراسیون فوتبال وزن مدیریتی فدراسیون فوتبال را بالا برده است. مهدی تاج ریاست محترم فدراسیون سال‌ها در رده‌های مختلف فوتبال مدیریت کرده است و در سازمان لیگ و فدراسیون فوتبال حضوری مثبت و مؤثر داشته است.

رفعتی ادامه داد: مهدی محمدنبی نیز سال‌ها در مدیریت فوتبال حضوری مثبت و کارآمد داشته در بخش‌های مختلف اجرایی و مدیریتی فدراسیون فوتبال از جمله رئیس مسابقات، دبیرکلی و ... حضور داشته است و همچنین آقای قنبرزاده، بنابراین با تجربه و تخصص این  افراد در هیأت رئیسه فدراسیون فوتبال طبیعی است که شاهد وضعیت مطلوب مدیریتی در فوتبال کشور باشیم و امور فدراسیون به خوبی انجام می‌شود. امیدواریم که تیم مدیریتی فدراسیون فوتبال تمام تلاش خود را برای حضور مقتدرانه تیم ملی در جام جهانی آماده کرده است. 

وی در مورد شایعه تغییر سرپرست دبیرکلی فدراسیون فوتبال عنوان کرد: بله، گفته می‌شود قرار است دبیرکل فدراسیون فوتبال تغییر کند. این در حالی است که داود پرهیزگاری از زمان صفایی فراهانی وارد فدراسیون فوتبال شد و امور اجرایی مدیریتی را در رده‌های مختلف فدراسیون فوتبال طی کرده است. به همین دلیل تجربه و تخصص کافی برای انجام امور جاری فدراسیون فوتبال را دارد. همانطور که می‌دانید دبیرکل فدراسیون دورنمای کاملی از فدراسیون را ترسیم می‌کند که خوشبختانه پرهیزگاری در مدت حضورش در این سمت وظایفش را به نحو احسن  انجام داده است. بنابراین در این شرایط تغییر سرپرستی دبیرکل فدراسیون فوتبال به صلاح فدراسیون نیست زیرا فدراسیون فوتبال وضعیت مطلوب و پایداری دارد.

رئیس اسبق دپارتمان فدراسیون فوتبال با اشاره به احتمال حضور یک داور بین‌المللی سابق در پست دبیرکلی گفت: من هم شنیده‌ام قرار است یک داور بین المللی سابق  را به عنوان دبیرکلی فدراسیون فوتبال انتخاب کنند. ایشان اگرچه یکی از داوران بین‌المللی سابق فوتبال کشور است اما در امور اجرایی فدراسیون فوتبال به نظر من تجربه لازم را ندارد. اینکه فردی در خارج از فوتبال مدیریت کرده باشد معنایش این نیست که می‌تواند به عنوان دبیرکل فدراسیون فوتبال هم موفق عمل کند. همانطوری که در گذشته تجربه حضور حسن کامرانی‌فرد از کمک داوران بین‌المللی برجسته فوتبال را در این سمت شاهد بودیم که متأسفانه عملکرد ایشان مطلوب نبود.

رفعتی افزود: اگر یادتان باشد کامرانی‌فر حتی در برگزاری مجمع عمومی فدراسیون فوتبال در شهریورماه فوتبال را با چالش‌های زیادی روبه‌رو کرد. حتی نیمه شب اعلام کرد که انتخابات ریاست فدراسیون فوتبال لغو شده است و ... به همین دلیل هم می‌گویم نباید فدراسیون فوتبال در این مقطع دست به تغییر بزند و پرهیزگاری که در امور دبیرکلی عملکرد مناسب و مطلوب داشته را تغییر بدهد. گزینه دبیرکلی که از او یاد می شود، در مقطع قبلی عملکرد مطلوبی نداشت و فردی است که در مدیریت امور اجرایی تجربه لازم را ندارد.

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها