علیرضا بیرانوند؛ آقای کلین شیت لیگ / 63 کلین شیت در 99 مسابقه

این دروازه‌بان در ۹۹ مسابقه‌ای که پیش از این درون چارچوب قرار گرفته بود، ۴۰ گل دریافت کرده.

علیرضا بیرانوند؛ آقای کلین شیت لیگ / 63 کلین شیت در 99 مسابقه

بی تردید بازگشت علیرضا بیرانوند به چارچوب دروازه پرسپولیس، بهترین خبر ممکن برای طرفداران این تیم بود. سرخ های تهرانی فصل قبل آن قدر از ناحیه دروازه ضربه خوردند که حضور یک دروازه بان باتجربه و شش دانگ در اردوی خود را احساس می کردند.

بیرانوند در سال جام جهانی تصمیم به بازگشت گرفت و یحیی گل محمدی هم به درستی به او اجازه بازگشت داد تا پرسپولیس دیگر در این فصل گل مفت نخورد و به راحتی دروازه اش باز نشود. آن هم در شرایطی که یکی از فرمول های قهرمانی در لیگ برتر فوتبال ایران کم گل خوردن است. نگاهی به آمار قهرمان های چند دوره اخیر لیگ برتر نشان می دهد هر تیمی که قهرمان شده کمترین گل دریافتی را داشته و پرسپولیس همین حالا هم با حفظ این فرمول صدرنشین لیگ است.

علاوه بر علیرضا بیرانوند، حضور نفراتی چون  پورعلی گنجی، گولسیانی و دانیال اسماعیلی‌فر را هم درنظر بگیرید تا دریابید باز کردن دروازه پرسپولیس کار راحتی نیست. هرچند هنوز در عمق دفاع پرسپولیس مشکلاتی وجود دارد و مرور گل های دریافتی پرسپولیس نشان می دهد عمق دفاع سرخ ها آسیب پذیر است اما حضور یک بیرانوند آماده باعث شده دروازه پرسپولیس روی هر حمله ای باز نشود.

تمام این فاکتورها دست به دست هم داده اند تا در پایان هفته دهم لیگ، پرسپولیس تنها 3 بار دروازه اش باز شود و میانگین گلهای دریافتی اش در هر بازی 0.3 گل خورده باشد. جالب اینجاست یکی از گل‌های دریافتی بیرانوند نیز از روی ضربه پنالتی بود که در بازی با نفت آبادان به اشتباه از سوی داور اعلام شد. دانیال اسماعیلی فر، مدافع راست پرسپولیس طبق اعلام کارشناسان فوتبال و تصاویر تلویزیونی، کاملا بیرون از محوطه 18 قدم خودی با بازیکن حریف برخورد کرد.

در مجموع بیرانوند با دریافت تنها 3 گل و ثبت 7 کلین شیت در 10 بازی در صدر بهترین گلرهای لیگ بیست و دوم قرار گرفته است و همین موضوع باعث شده اهالی فوتبال نسبت به حضور موفق او در رقابت های جام جهانی مطمئن باشند.

گفتنی است علیرضا بیرانوند تا به امروز 99 بازی برای پرسپولیس به میدان رفته و قرار است در بازی با مس کرمان برای صدمین بار با پیراهن پرسپولیس در لیگ برتر را به تن کند.

این دروازه‌بان در ۹۹ مسابقه‌ای که پیش از این درون چارچوب قرار گرفته بود، ۴۰ گل دریافت کرده و موفق به ثبت ۶۳ کلین شیت شده است.

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها