کسی به فکر تیم المپیک نیست

متاسفانه فدراسیون فوتبال تیم امید را فراموش کرده است و به خوبی زمان در آماده سازی این تیم را درک نمی کند.

کسی به فکر تیم المپیک نیست

از آنجایی که بازی های مقدماتی المپیک پاریس 11 ماه دیگر برگزار می شود، شاید زمان برای انتخاب سرمربی جدید تیم ملی امید به اندازه کافی وجود داشته باشد، اما نباید فراموش کنیم باشگاه ها به تیم ملی امید در زمان های غیر فیفا بازیکن نمی دهند و بر این اساس در فرصت های باقی مانده تا شروع مسابقات تیم ملی امید نباید روزهای فیفا را از دست بدهد.

یکی از زمان های خوب برای معرفی سرمربی تیم امید بعد از پایان بازی های هفته یازدهم لیگ برتر است. زمانی که سرمربی تیم ملی امید می تواند با تعطیلی بازی های لیگ برتر بازیکنان مد نظر خود را به  اردو فرابخواند و آنها را ارزیابی کند و از همه مهمتر یکی دو بازی دوستانه خوب با تیم پشت سر بگذارد، اما بعید به نظر می رسد این اتفاق رخ دهد و تیم ملی امید این فیفا دی را از دست خواهد داد.

نمی شود به باشگاه ها بابت عدم  همکاری با تیم  ملی امید در روزهای غیر از فیفا خرده گرفت، به این خاطر که این قانون فدراسیون جهانی است. تا جایی که حتی در برخی از کشورهای آسیایی تیم های ملی امید در مسابقاتی که در زمان فیفا دی برگزار نمی شود، با بازیکنان تیم ملی جوانان می شوند.

پرداختن به تیم ملی امید در فاصله 4 – 5 ماه مانده به شروع مسابقات اشتباه بزرگ فدراسیون فوتبال است که متاسفانه همیشه تکرار می شود و شاید یکی از دلایل عدم صعود تیم ملی المپیک در دهه های اخیر همین موضوع باشد. اکنون اگر سرمربی تیم ملی امید مشخص شود، می تواند برنامه ریزی خوبی برای روزهای فیفا داشته باشد و همین تمرینات برای تدارک یک تیم خوب کافی است.از همه مهمتر تیم ملی امید هم می تواند مانند تیم ملی در روزهای بعد ازمسابقات تمرینات ریکاوری برگزار کند و بازیکنانش را زیر نظر داشته باشد. انتخاب دیر هنگام سرمربی تیم ملی امید که  همیشه وجود داشته، موجب می شود تا سرمربی در کوران بازی های لیگ برتر برای آماده سازی تیم ملی امید و القای تفکرات خویش به بازیکنان اردو بگذارد و این اردوها همیشه نصف و نیمه برگزار می شود، به این خاطر که باشگاه ها حاضر نیستند به خاطر تیم ملی امید از منافع خود در بازی های لیگ برتر بگذرند که بر اساس قوانین فیفا باید حق را به باشگاه ها داد.

آیا اگر مهدی مهدوی کیا اردوی تیم امید را ترک نمی کرد اکنون برای آبان ماه برای تیم ملی امید برنامه نمی داد؟ حال که او تیم ملی امید را ترک کرده فدراسیون فوتبال نباید جانشین او را انتخاب کند تا این فرصت مهم را برای آماده سازی تیم ملی امید از دست نرود؟ در این فرصت سرمربی جدید تیم ملی امید به بهانه برگزاری جام جهانی و تعطیلی لیگ برتر حتی می تواند دو سه اردو برای تیمش برنامه ریزی کند. اما متاسفانه فدراسیون فوتبال تیم امید را فراموش کرده است و به خوبی زمان در آماده سازی این تیم را درک نمی کند.

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها