۱۳ پرسپولیسی در اردوی تیم ملی/ رنگ قرمز؛ رنگ قالب تیم کی‌روش!

در حال حاضر پرسپولیس با ۵ ملی پوش بیشتر نماینده را در اردوی تیم کشورمان دارد.

۱۳ پرسپولیسی در اردوی تیم ملی/ رنگ قرمز؛ رنگ قالب تیم کی‌روش!

در حال حاضر پرسپولیس با ۵ ملی پوش بیشتر نماینده را در اردوی تیم کشورمان دارد.

اگر گمان کرده اید علیرضا بیرانوند، مهدی ترابی، وحید امیری، میلاد سرلک، مرتضی پورعلی گنجی تنها ملی پوشان پرسپولیسی تیم کارلوس کی روش هستند سخت در اشتباهید!

تیم ملی ایران، پرسپولیسی‌های دیگری هم در ترکیب خود دارد که در زیر می‌توانید اسامی آنها را بخوانید؛

۶- امیر عابدزاده

دروازه بان فعلی تیم بونفرادینا در اسپانیا، فوتبالش را در پرسپولیس آغاز کرد. امیر عابدزاده در سال ۲۰۱۲ به باشگاه فوتبال پرسپولیس پیوست. او در فصل اول حضورش در تیم پرسپولیس یعنی در زمان سرمربیگری مانوئل ژوزه و یحیی گل محمدی فرصت بازی کردن در بازی‌های رسمی را به علت وجود سنگربان کارکشته برزیلی یعنی نیلسون کوریا جونیور پیدا نکرد. او در فصل دوم هم چند هفته ابتدایی را با تیم بزرگسالان تمرین کرد اما با نظر علی دایی سرمربی وقت تیم و موافقت خودش به تیم امید پرسپولیس ملحق شد. او در بازی با زیر ۲۱ سال با نیروی زمینی یک گل برای پرسپولیس به ثمر رساند. عابدزاده سپس به تیم راه‌آهن پیوست و در ۹ بازی به عنوان دروازه‌بان ثابت برای این تیم به میدان رفت اما ترجیح داد که در خارج از کشور به فوتبال خود ادامه دهد.

۷- صادق محرمی

در نقل و انتقالات تابستانی سال ۱۳۹۵ و در تاریخ ۸ تیر ۱۳۹۵، صادق محرمی با قراردادی دو ساله به پرسپولیس پیوست. صادق محرمی در اولین تجربه حضورش در پرسپولیس توانست رقبای بزرگی همچون ۲ ملی پوش در پست خود یعنی رامین رضاییان و حسین ماهینی را هم پشت سر بگذارد و به عنوان دفاع راست سرخپوشان در لیگ برتر بازی کند؛ برانکو با بازی دادن به محرمی اعتماد به نفس و تجربه لازم را به این بازیکن داد و نمایش قابل قبول صادق محرمی در پرسپولیس خود گویای مثبت بودن اعتماد برانکو ایوانکوویچ به او بود. صادق محرمی در نخستین سالی که در پرسپولیس حضور داشت توانست به مقام قهرمانی لیگ برتر فوتبال ایران ۹۶-۹۵  برسد. همچنین در همان فصل پرسپولیس قهرمان سوپر جام فوتبال ایران ۱۳۹۶ نیز شد. محرمی موفق شد با ۲۳ بازی در سمت راست خط دفاعی پرسپولیس و با تنها دریافت ۲ کارت زرد، جام قهرمانی لیگ برتر فوتبال ایران فصل ۹۷-۹۶ را برای دومین بار پیاپی بالای سر ببرد. صادق محرمی توانست با پرسپولیس در لیگ قهرمانان آسیا ۲۰۱۷ تا نیمه‌نهایی صعود کند و به جمع چهار تیم برتر آسیا برسد. او در دوشنبه ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۷ و پس از برد برابر الجزیره، با هواداران پرسپولیس خداحافظی کرد و این تیم را به مقصد دینامو زاگرب کرواسی ترک کرد. صادق محرمی در تابستان سال ۲۰۱۸ با قراردادی پنج ساله به دینامو زاگرب پیوست.

۸- محمد حسین کنعانی زادگان

او در ژانویهٔ ۲۰۱۲ به پرسپولیس پیوست. او تا پایان فصل ۲۰۱۴-۲۰۱۳ با این تیم قرارداد بست. اولین بازی او در این تیم در برابر فولاد خوزستان در هفتهٔ آخر لیگ برتر فوتبال ایران ۱۳۹۱-۱۳۹۰  بود. او سابقهٔ حضور در لیگ برتر آسیا ویژن زیر ۲۱ سال تهران را با تیم پرسپولیس دارد. کنعانی‌زادگان اما  پس از چندین فصل ناموفق به ویژه در استقلال تهران و ماشین‌سازی تبریز، بار دیگر در لیگ نوزدهم ایران به پرسپولیس پیوست و کم‌کم در طول دو فصل، پیشرفت بسیار بالایی کرد و به مدافع فیکس پرسپولیس و در پی آن تیم ملی ایران تبدیل شد. او در این مدت از برترین بازیکنان دفاعی پرسپولیس و فوتبال ایران بوده‌است و با نمود نمایش‌های درخشانش، پیشنهادهای خارجی جدیدی گرفت. کنعانی‌زادگان بیشترین شمار بازی باشگاهی‌اش را نیز تا این دوره با پرسپولیس انجام داده و تا خرداد ۱۴۰۰، ۶۳ بار برای پرسپولیس به میدان رفته بود. محمدحسین کنعانی زادگان در ۱۳ مرداد ۱۴۰۰ به مدت دو سال با الاهلی قرارداد امضا کرد.

۹- شجاع خلیل زاده

شجاع خلیل‌زاده در فصل ۹۷-۹۶  لیگ برتر فوتبال ایران، با قراردادی ۲ ساله به باشگاه فوتبال پرسپولیس پیوست.شجاع خلیل‌زاده که فصل قبل از آن در تیم فوتبال سپاهان توپ می‌زد و شایعات زیادی پیرامون حضورش در تیم فوتبال پرسپولیس مطرح بود، با نظر مستقیم برانکو ایوانکوویچ، سرمربی وقت این تیم، توسط پرسپولیس جذب شد. او در اولین بازی خود در لیگ برتر برای پرسپولیس، توانست اولین گل خود را برای پرسپولیس مقابل فولاد خوزستان بزند. دومین گل شجاع خلیل‌زاده برای پرسپولیس در لیگ قهرمانان آسیا و در بازی رفت پرسپولیس و الاهلی به ثمر رسید؛ او با ضربهٔ سر دروازه الاهلی را به شکلی زیبا باز کرد که بعداً این اتفاق به شدت مورد توجه عربستانی‌ها و هواداران الهلال عربستان قرار گرفت. خلیل‌زاده اما در ۲ آبان ۱۳۹۹ با قراردادی دو ساله به الریان قطر پیوست.

۱۰- رامین رضاییان

رامین رضاییان در فصل ۱۳۹۴–۱۳۹۵ لیگ برتر فوتبال ایران با قراردادی ۲ ساله به پرسپولیس پیوست. رامین رضاییان اولین گل خود برای پرسپولیس را در پیروزی ۲–۰ پرسپولیس مقابل سیاه‌جامگان زد. در ۲۶ دسامبر ۲۰۱۵، رضائیان یک ضربه آزاد ۳۰ یاردی در برابر پدیده خراسان در وقت اضافه گل زد تا گل دوم را به ثمر برساند و بازی ۲–۲ مساوی شود. رامین رضاییان در بازی پرسپولیس و سپاهان پنالتی را پاس داد و مهدی طارمی آن را به گل تبدیل کرد؛ این پنالتی مشابه ضربه لیونل مسی و لوییس سوارز در فوریه سال گذشته برابر سلتاویگو بود. سایت آس اسپانیا به این موضوع اشاره کرد و ویدئو این گل را به اشتراک گذاشت و نوشت: بازیکنان ایرانی مانند پنالتی لیونل مسی و لوییس سوارز ضربه زدند و شاید بهتر از آنها! همچنین رامین رضاییان گل سوم پرسپولیس به استقلال را در شهرآورد ۸۲ به ثمر رساند. در تیرماه ۱۳۹۵، او با اینکه برای فصل بعد هم با پرسپولیس قرار داد داشت ولی با توجه به بندی که در قرار دادش بود این قرارداد را به صورت یک طرفه فسخ کرد و به باشگاه چای‌کار ریزه‌اسپور ترکیه پیوست. او به‌دلیل تنبیه انضباطی که در پی درگیری لفظی با علی علیپور بود از پرسپولیس اخراج شد و... اما رامین رضاییان در ۲۳ بهمن ۱۴۰۰، با قراردادی ۶ ماهه به پرسپولیس پیوست. او در اولین بازی خود بعد از برگشتش به پرسپولیس در ترکیب اصلی مقابل آلومینیوم اراک قرار گرفت منتهای مراتب در پایان فصل مغضوب یحیی گل محمدی شد و بالاجبار از این تیم جدا شد و به سپاهان اصفهان پیوست.

۱۱- احمد نوراللهی

این هافبک آرام و بی حاشیه با قراردادی سه ساله در سال ۱۳۹۳ به باشگاه فوتبال پرسپولیس پیوست. احمد نوراللهی در دربی ۸۲ پایه‌گذار گل نخست پرسپولیس بود. او سربازی خود را در تراکتورسازی تبریز گذراند. در مسابقهٔ برگشت دو تیم پرسپولیس و الجزیره در لیگ قهرمانان آسیا ۲۰۱۸، او گل نخست پرسپولیس را با شوتی پرقدرت زد که در پایان با صعود پرسپولیس به مرحلهٔ یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان آسیا همراه بود. این گل همچنین برترین گل دیدارهای دور برگشت مرحلهٔ یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان آسیا ۲۰۱۸ شد. احمد نوراللهی در شهرآورد هشتاد و نهم تهران، موفق شد در دقیقه ۲۱ مقابل رقیب سنتی گلزنی کند. با تک گل او، بازی حساس که برنده آن تکلیف صدر جدول را بین پرسپولیس و استقلال در هفته بیست و سوم لیگ هجدهم مشخص می‌کرد، پرسپولیس توانست در صدر جدول باقی بماند. در فصل ۱۴۰۰، احمد نوراللهی با قراردادی یک ساله به شباب الاهلی امارات پیوست. قرارداد او بعدا به مدت یک سال دیگر تمدید شد.

۱۲- کریم انصاری فرد

پس از درخشش در سایپا، در ۱۷ ژوئن ۲۰۱۲ کریم انصاری‌فرد با قراردادی سه‌ساله رسماً به باشگاه فوتبال پرسپولیس پیوست. او در پرسپولیس شمارهٔ ۹ را پوشید. همچنین نخستین گل خود را در یک بازی قبل از فصل با آلومینیوم به ثمر رساند. نخستین بازی رسمی او برای پرسپولیس در یک مسابقه برابر صنعت نفت بود و گل اول رسمی‌اش را نیز در برابر گهر زاگرس به ثمر رساند. او اولین هت تریک خود را به عنوان بازیکن پرسپولیس در برابر پیکان تهران انجام داد. کریم انصاری‌فرد در رقابت‌های جام حذفی فوتبال ایران در برابر ملوان نیز هتریک دیگری کرد. او همچنین گل نخست پرسپولیس را در فینال جام حذفی به ثمر رساند. در ابتدای فصل، انصاری فرد ابتدا تصمیم گرفت تا در پرسپولیس با وجود پیشنهادهایی از سپاهان، تراکتور و دو مشتری لیگ امارات متحده عربی بماند. اما در پایان از پرسپولیس به‌همراه سرمربی این تیم جدا شد.

۱۳- مهدی طارمی

ستاره کنونی تیم پورتو، در ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۳ با عقد قرادادی دوساله به باشگاه پرسپولیس پیوست. نخستین درخشش او در پرسپولیس در تاریخ ۲ آذر ۱۳۹۳ و در شهرآورد تهران مقابل استقلال بود که در آن بازی پرسپولیس با نتیجهٔ ۲–۱ به پیروزی رسید. این مهاجم بوشهری در آن بازی دیدنی گلی نزد، اما به عنوان یک بازیکن تعویضی نقش موثری در گل اول داشت و با پاس گل او محمّد نوری گل اول و مساوی پرسپولیس را به ثمر رساند. مهدی طارمی در تاریخ ۱۹ فروردین ۱۳۹۴ و در حضور بیش از صد هزار تماشاگر ورزشگاه آزادی تهران با به ثمر رساندن چیپ از روی نقطهٔ پنالتی مقابل النصر عربستان در مرحلهٔ گروهی لیگ قهرمانان آسیا ۲۰۱۵ زمینه‌ساز پیروزی ۱–۰ پرسپولیس شد. او در شهرآورد هشتاد و سوم که با نتیجه ۴–۲ به سود پرسپولیس تمام شد، دو بار دروازه استقلال را باز کرد. مهدی طارمی در لیگ برتر ۹۶–۱۳۹۵ به عنوان بازیکن سال فوتبال ایران انتخاب شد. او به غیر از این جایزه، به عنوان برترین گلزن لیگ شانزدهم و بهترین مهاجم این رقابت‌ها نیز انتخاب شد.  طارمی در تاریخ ۱۷ دی ماه ۱۳۹۶ عضو باشگاه الغرافه قطر شد و پس از حدود یک فصل و نیم بازی در این تیم راهی لیگ پرتغال شد. او ابتدا در ریوآوه و سپس پورتو توپ زد.

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها