نصیر‌زاده: تمام کاندیداها برگه عدم سوءپیشینه داشتند

امروز همه افرادی که برای‌شان رأی‌گیری شده است برگه عدم سوءپیشینه داشته‌اند.

نصیر‌زاده: تمام کاندیداها برگه عدم سوءپیشینه داشتند

رئیس کمیته تدوین مقررات فدراسیون فوتبال اعلام کرد افرادی که امروز برای آنها در مجمع رأی‌گیری شده است برگه عدم سوءپیشینه داشته‌اند.

هوشنگ نصیر‌زاده بعد از برگزاری مجمع انتخاباتی فدراسیون فوتبال اظهار داشت: فکر می‌کنم با توجه به آیین‌نامه مقرراتی، برگزاری مجمع کاملاً قانونی بود. این انتخابات با حضور نمایندگان فیفا و AFC بدون عیب و نقص برگزار شد.

وی درباره اینکه آیا دیگر بحث تعلیق وجود نخواهد داشت، گفت: الان رئیس کاملاً قانونی انتخاب شده و هیئت رئیسه هم قانونی مستقر هستند. مشکلی از این حیث نیست. رئیس جدید فدراسیون فوتبال نایب رئیس AFC است و فکر می‌کنم فدراسیون الان از اقتدار بیشتری نسبت به گذشته برخوردار است.

رئیس کمیته تدوین مقررات فدراسیون فوتبال درباره اینکه اگر فردی پرونده باز داشته و برای انتخابات فدراسیون فوتبال احراز صلاحیت شده باشد، چه اتفاقی رخ خواهد داد، تصریح کرد: روند تأیید صلاحیت افراد براساس مقررات انتخاباتی فدراسیون فوتبال است. مقررات انتخاباتی فدراسیون فوتبال صراحت دارد که افراد بعد از احراز سوابق مدیریتی‌شان باید برگه عدم سوءپیشینه داشته باشند. در کشور ما برگه عدم سوءپیشینه به معنای وجود سوابق در سیستم قضایی کشور است. آن چیزی که احراز شده و به دست کمیته بدوی رسیده عدم سوءپیشینه افرادی بود که امروز برای آنها رأی‌گیری شده است. هرچند در مقررات فیفا این موضوع وجود دارد که ممکن است کسی پرونده باز داشته باشد و برای‌اش مشکلی ایجاد شود. امروز همه افرادی که برای‌شان رأی‌گیری شده است برگه عدم سوءپیشینه داشته‌اند.

وی درباره اینکه شهره موسوی (نایب رئیس بانوان فدراسیون فوتبال) در بازداشت به سر می‌برد، ابراز داشت: در این مورد کمیته اخلاق باید تصمیم بگیرد یا اینکه در ماده 33 اساسنامه فدراسیون فوتبال آمده است اگر فردی چهار بار در هیئت رئیسه غیبت داشته باشد، می‌توانند فردی دیگری را جایگزین ایشان کنند. قبلاً خانم موسوی یک جلسه غیبت داشته است و اگر سه جلسه دیگر برگزار شود و ایشان غیبت داشته باشد هیئت رئیسه می‌تواند فرد دیگری را جایگزین کند.

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها