فتح‌الله‌زاده: وقتی آدم‌‌های کوتوله پُست می‌گیرند، شرایط فوتبال همین می‌شود

شب گذشته گفتند مجمع لغو شده است و خیلی از دوستان از شهرستان نتوانستند به جلسه برسند.

فتح‌الله‌زاده: وقتی آدم‌‌های کوتوله پُست می‌گیرند، شرایط فوتبال همین می‌شود

مدیرعامل پیشین باشگاه استقلال اعتقاد دارد، دبیرکل فدراسیون فوتبال به دلیل اتفاقات شب گذشته تحت فشار است.

علی فتح‌الله‌زاده با انتقاد از روند برگزاری مجمع انتخابات فدراسیون فوتبال، اظهار داشت: هنوز به آن درجه‌ فکری که دنیا از ما انتظار دارد، نرسیده‌ایم. در شرایطی که باید مجمع ساده‌‌ را در یکی از استان‌ها برگزار کنیم، آن وقت کل فوتبال کشورمان نمی‌تواند مجمع آبرومندانه برگزار کند. چرا؟ چون وقتی آدم‌های کوتوله در پست بزرگی قرار می‌گیرند، نمی‌توانند از حق فوتبال دفاع کنند و وضعیت همین می‌شود. به جای اینکه نیروهای تخصصی را در باشگاه‌ها آموزش دهیم تا رشد کنند و سپس در فدراسیون فوتبال از آنها استفاده کنیم، برعکس کار می‌کنیم. آدم‌های فوتبالی را به بیرون هُل می‌دهیم و آدم‌های غیرمستقیم را به فدراسیون می‌آوریم.

وی در مورد علت تأخیر حضور برخی از اعضای مجمع در انتخابات فدراسیون فوتبال تصریح کرد: شب گذشته گفتند مجمع لغو شده است و خیلی از دوستان از شهرستان نتوانستند به جلسه برسند.

مدیرعامل پیشین باشگاه استقلال در واکنش به لغو شبانه مجمع انتخابات فدراسیون فوتبال خاطرنشان کرد: شب گذشته سردرد گرفتم و خوابیدم. ساعت شش صبح از خواب بلند شدم و دیدم تماس‌های زیادی با من گرفته شده است. به آقای عزیز محمدی گفتم چه خبر شده است که گفت قرار است انتخابات برگزار شود.

فتح‌الله‌زاده راجع به اینکه صحبت از تعلیق فوتبال ایران می‌شود، یادآور شد: الان هم به ما می‌خندند. هنوز دبیرکل فدراسیون (کامرانی‌فر) می‌گوید اعتقادات قبلی‌اش را دارد و معلوم هم نیست چه اتفاقی می‌افتد. برای این موضوع متأسفم و دعا می‌کنم کسانی بیایند که عاشق فوتبال باشند نه پست و مقام.

وی در پاسخ به این سؤال که آیا نامزدهای انتخابات فدراسیون فوتبال را قبول دارد یا نه، گفت: نامزدها را قبول داریم، اما می‌توانستیم ترکیب بهتری داشته باشیم. چرا تعداد اعضای مجمع باید 80 نفر باشد و به 200 نفر نرسد؟ چه اشکالی دارد همه رئیس فدراسیون‌هایی که استعفاء کرده‌اند یا کنار رفتند، به مجمع نمی‌آوریم؟ وقتی تعداد اعضا 200 نفر نباشد، باندبازی داریم و نتیجه‌ای نمی‌گیریم.

مدیرعامل پیشین باشگاه استقلال در واکنش اظهارات کامرانی‌فر که گفته بود نباید انتخابات برگزار می‌شد، گفت: برخی از کدهایی که فیفا می‌گوید، رعایت نشده است اما مجمع تصویب کرده که قانونی است. دبیرکل نه به لحاظ بیرونی، بلکه به لحاظ روحی - روانی تحت فشار است. کامرانی‌فر از دیشب تا الان نخوابیده است. وقتی در فدراسیونی که کمیته‌های مختلف دارد و همسویی نباشند، شرایط سخت می‌شود. در کمیته‌های مختلف یکی می‌گوید آن یکی باشد و دیگری می‌گوید یک نفر دیگر باشد. ما این وسط خلأ قانونی داریم. مسئولیت تأیید نامزدها برعهده کمیته بدوی است و آنها تصمیم‌گیرنده نهایی هستند و اگر اشکالی باشد، باید پاسخگو باشند.

فتح‌الله‌زاده درباره اینکه آیا از رئیس جدید فدراسیون فوتبال حمایت خواهد کرد یا نه، گفت: هر کسی که انتخاب شده است، حمایت می‌کنم.

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها