جزییات کشف گنج در ورامین/ یک خانه با ده ها اشیای تاریخی، فلزی، سنگی، آجری، سفالی، کاغذی!

رئیس اداره میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی شهرستان ورامین گفت: در پی تماس نیروی انتظامی مبنی بر کشف تعدادی اشیای تاریخی در شهر ورامین، این موضوع از طریق یگان حفاظت اداره میراث فرهنگی شهرستان ورامین در دستور کار قرار گرفت.

جزییات کشف گنج در ورامین/ یک خانه با ده ها اشیای تاریخی، فلزی، سنگی، آجری، سفالی، کاغذی!

به گزارش مستقل آنلاین؛ رئیس اداره میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی شهرستان ورامین گفت: این اشیا شامل ۴۴ سکه تاریخی به همراه تعدادی سنگ قبر تاریخی، کتیبه آجری، ظرف سفالی، نسخه های خطی و ... است که پس از صورتجلسه تحویل اداره کل میراث فرهنگی استان تهران شد.

محمدرضا تاجیک شامگاه یکشنبه ۲۲ آبان ماه از کشف و ضبط ده ها اشیای تاریخی، فلزی، سنگی، آجری، سفالی، کاغذی و ... هنگام بازرسی از یک منزل در ورامین خبر داد.

وی افزود: در پی تماس نیروی انتظامی مبنی بر کشف تعدادی اشیای تاریخی در شهر ورامین، این موضوع از طریق یگان حفاظت اداره میراث فرهنگی شهرستان ورامین در دستور کار قرار گرفت.

وی ادامه داد: در این خصوص صورتجلسه‌ای تنظیم شد و اشیای مکشوفه مورد بازدید کارشناسان اداره‌ کل میراث‌فرهنگی استان تهران قرار گرفت و تعدادی از این اشیا، تاریخی تشخیص داده شد.

تاجیک تصریح کرد: این اشیا شامل ۴۴ سکه تاریخی به همراه تعدادی سنگ قبر تاریخی، کتیبه آجری، ظرف سفالی، نسخه های خطی و ... است که پس از صورتجلسه تحویل اداره کل میراث فرهنگی استان تهران شد.

رئیس اداره میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان ورامین در پایان ضمن تقدیر از توجه، همراهی و پیگیری دستگاه قضایی و نیروی انتظامی شهرستان گفت: با دستگیری متهم و تشکیل پرونده قضائی، هم‌اکنون این موضوع از طریق مرجع قضائی درحال رسیدگی است./ ایسنا

 

 

بیشتر بخوانید:

جزئیات افزایش حقوق بالای یک میلیون تومانی بازنشستگان و کارمندان که از این ماه قطعی شد

دریافتی بازنشستگان این ماه بیشتر است! واریز معوقات فروردین بازنشستگان سایر سطوح همراه با حقوق آبان انجام می شود

فوق‌العاده ویژه برای این گروه از کارمندان/ مبلغ اضافه برای کارکنان این دستگاه تا 50 درصد!

 آخرین وضعیت تعیین رتبه معلمان برای افزایش حقوق ها/ اول صدور احکام رتبه بندی معلمان و بعد انجام پرداخت ها

ابلاغ افزایش حقوق کارمندان و بازنشستگان؛ اضافه شدن بیش از 1 میلیون تومان به حقوق ها قطعی شد

پیش‌بینی جالب از قیمت مسکن تا پایان سال 1401

فروش قسطی سه خودروی کرمان موتور، آبان 1401 + جدول و شرایط

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها