همه چیز درباره قهوه،دانه و پودر قهوه

قهوه، دنیایی از عطرها و طعم‌های بی‌نظیر که پر از رمز و راز و تازگی است. نوشیدنی رویایی که افراد را به خود جذب کرده و بسیاری روز خود را با یک فنجان از این نوشیدنی جهانی آغاز می‌کنند.

 

قهوه، دنیایی از عطرها و طعم‌های بی‌نظیر که پر از رمز و راز و تازگی است. نوشیدنی رویایی که افراد را به خود جذب کرده و بسیاری روز خود را با یک فنجان از این نوشیدنی جهانی آغاز می‌کنند.

دوستداران قهوه در سرتاسر جهان که به سراغ نوشیدنی صبحگاهی مورد علاقه خود می روند، احتمالا به فواید یا خطرات آن برای سلامتی فکر نمی‌کنند. و با این حال، این نوشیدنی موضوع تاریخ طولانی بحث بوده است. در سال 1991 قهوه توسط سازمان بهداشت جهانی در فهرست سرطان‌زاهای احتمالی قرار گرفت. در سال 2016 این نوشیدنی تبرئه شد، زیرا تحقیقات نشان داد که این نوشیدنی با افزایش خطر ابتلا به سرطان مرتبط نیست. برعکس، در میان افرادی که به طور منظم قهوه می‌نوشیدند، پس از در نظر گرفتن سابقه مصرف سیگار، خطر ابتلا به سرطان‌های خاص کاهش یافت. تحقیقات انباشته شده اضافی نشان می‌دهد که وقتی قهوه در حد اعتدال مصرف شود، می‌تواند یک نوشیدنی سالم در نظر گرفته شود. پس چرا در سال 2018 یکی از ایالت های ایالات متحده قانونی را تصویب کرد که قهوه باید دارای برچسب هشدار دهنده سرطان باشد؟

یک فنجان 8 اونس قهوه دم کرده حاوی حدود 95 میلی گرم کافئین است. طبق دستورالعمل های غذایی برای آمریکایی ها، مقدار متوسط ​​قهوه به طور کلی به عنوان 3-5 فنجان در روز یا به طور متوسط ​​400 میلی گرم کافئین تعریف می شود.

 

coffe1

قهوه و سلامتی

قهوه مخلوط پیچیده ای از بیش از هزار ماده شیمیایی است. فنجان قهوه ای که از کافی شاپ سفارش می‌دهید احتمالاً با قهوه ای که در خانه دم می‌کنید متفاوت است. آنچه یک فنجان را تعریف می‌کند، نوع دانه قهوه، نحوه برشته شدن، میزان آسیاب و نحوه دم کردن آن است. پاسخ انسان به قهوه یا کافئین همچنین می‌تواند به طور قابل توجهی در بین افراد متفاوت باشد. دوزهای کم تا متوسط ​​کافئین (50 تا 300 میلی گرم) ممکن است باعث افزایش هوشیاری، انرژی و توانایی تمرکز شود، در حالی که دوزهای بالاتر ممکن است اثرات منفی مانند اضطراب، بی قراری، بی خوابی و افزایش ضربان قلب داشته باشد. با این حال، تحقیقات انباشته در مورد قهوه در جهت فواید سلامتی است.  آیا این مزیت از کافئین یا ترکیبات گیاهی موجود در دانه قهوه ناشی می شود؟ آیا مقدار مشخصی قهوه در روز برای ایجاد فواید سلامتی مورد نیاز است؟

تعداد زیادی از شواهد نشان می‌دهد که مصرف قهوه کافئین‌دار خطر ابتلا به بیماری های قلبی عروقی و سرطان را افزایش نمی‌دهد. در واقع، مصرف 3 تا 5 فنجان قهوه استاندارد در روز به طور مداوم با کاهش خطر ابتلا به چندین بیماری مزمن مرتبط است. با این حال، برخی از افراد ممکن است مقادیر بالاتر کافئین را به دلیل علائم عصبانیت، اضطراب و بی خوابی تحمل نکنند. به طور خاص، کسانی که در کنترل فشار خون خود مشکل دارند، ممکن است بخواهند مصرف قهوه خود را تعدیل کنند.

با توجه به مزایای قهوه برای سلامتی و بدن حال می‌خواهیم به این نکته بپردازیم که کدام نوع قهوه از سلامت بیشتری برخوردار است.

  

coffee2

پودر قهوه

اما در مورد کسی که راحتی را به طعم ترجیح می‌دهد چه می شود؟ بدیهی است که قهوه آسیاب شده بهترین گزینه بعدی است! به خاطر داشته باشید که وقتی قهوه آسیاب شده می‌خرید، ممکن است طعم کمی را قربانی کنید، اما در وقت ارزشمند خود صرفه‌جویی می‌کنید. اگر مسیر راحت را ترجیح می‌دهید، ما چند نکته برای استفاده حداکثری از دلایلی که می‌خرید داریم:

  • هر بار برای مدت یک هفته پودر قهوه بخرید تا مطمئن شوید که بیشترین طعم را از دانه‌های قهوه آسیاب شده خود خواهید داشت.
  • تفاله های خود را به درستی دور از قهوه کش ها نگهداری کنید.

 

دان قهوه

اگر می‌خواهید طعم‌دارترین قهوه ممکن را داشته باشید، توصیه می‌کنیم دانه‌ قهوه بخرید. آسیاب کردن یک جزء مهم و در عین حال نادیده گرفته شده در فرآیند دم کردن است. کار به سادگی آسیاب کردن دانه ها در هر آسیاب قهوه قدیمی نیست. آسیاب یکنواخت آسیاب کامل است. اگر آسیاب خوبی نداشته باشید، طعم کافی از دانه‌های قهوه استخراج نمی‌کنید.

آسیاب های تیغه ای نمی‌توانند آسیاب یکنواختی ایجاد کنند، بنابراین وقتی آب داغ برای دم کردن عبور می‌کند، از سطح ناهمواری عبور می کند. توصیه می‌کنیم اگر تصمیم دارید قهوه را خودتان آسیاب کنید ، یک آسیاب مخصوص تهیه کنید.

این نوع آسیاب ها قهوه را با قوام یکنواخت آسیاب می‌کنند. زمانی که نوبت به استخراج بیشترین طعم از دانه های قهوه می‌رسد، قوام یکنواخت ضروری است.

 

 

 

انواع قهوه

دو گونه عمده از گیاهان قهوه تجاری در جهان وجود دارد: Coffea Arabica و Coffea Robusta . دانه‌های قهوه روبوستا آسان‌تر رشد می‌کنند و خرید آن ارزان‌تر است، اما دانه‌های عربیکا به‌طور گسترده‌ای در نظر گرفته می‌شوند که قهوه‌ای با طعم بهتر تولید می‌کنند (به همین دلیل است که اکثر قهوه‌خانه‌های زنجیره‌ای با افتخار می‌بالند که قهوه‌شان 100٪ عربیکا است).

یکی از دلایل این امر این است که دانه های روبوستا حاوی کافئین بیشتری هستند. در حالی که ممکن است چیز خوبی به نظر برسد، کافئین زیاد در واقع طعم قهوه را تند و تلخ می‌کند. دانه‌های عربیکا حاوی کافئین کمتر و ترکیبات چربی بیشتری هستند که طعم قهوه را صاف و غنی می‌

این فقط نوع دانه قهوه نیست که مهم است: نحوه رشد و برداشت یک دانه نیز مهم است. حتی دانه قهوه عربیکا حاوی مقادیر زیادی از آن مواد شیمیایی خشن قبل از رسیدن است، بنابراین حتی اگر در یک دسته فقط تعداد کمی از دانه‌ قهوه نارس وجود داشته باشد (که به طور اجتناب‌ناپذیری زمانی اتفاق می‌افتد که یک محصول کامل را با یک ماشین برداشت کنید) واقعا می‌تواند طعم و مزه را از بین ببرد.

در اینجا می‌خواهیم به معرفی چند کمپانی جهانی پودر قهوه و دانه قهوه پرداخته که ما در ایران‌کافی برای دسترسی آسانتر و سریع‌تر محصولات این کمپانی‌ها را ارائه می‌نماییم.

 

قهوه استارباکس

استارباکس  شرکت کافی‌شاپ‌های زنجیره‌ای آمریکایی است، که با در اختیار داشتن شبکه گسترده‌ای از ۲۸٫۲۱۸ شعبه در کشورهای مختلف، بزرگ‌ترین کافی‌شاپ زنجیره‌ای در جهان محسوب می‌شود. شرکت استارباکس در سال ۱۹۷۱ توسط جری بالدوین، زو سیگل و گوردون بوکر تأسیس شد. دفتر مرکزی این شرکت در ساختمان استارباکس سنتر، در شهر سیاتل، ایالت واشینگتن مستقر می‌باشد.

coffee3

قهوه لاوازا

لاوازا یا آنچه که در ایران با نام لاواتزا معروف است یک شرکت بزرگ ایتالیایی در زمینه تولید و عرضه قهوه بوده که توسط لوئیجی لاوازا تاجر ایتالیایی در سال ۱۸۹۵ در شهر تورین ایتالیا تاسیس شد. این کمپانی تا به امروز یکی از بهترین‌ها در زمینه خود بوده که با عرضه دان و پودر قهوه با ترکیبات متنوع و خاص توانسته است در سراسر دنیا دوستداران بی‌شماری داشته و باریستاهای حرفه‌ای نیز بدون درنگ محصولات آن را از بهترین ها دانسته و بهترین نوشیدنی‌های خود را با دانه و پودر قهوه‌های لاوازا تهیه نمایند.

 

coffee4

قهوه جاکوبز

جاکوبز (Jacobs) نام یک برند قهوه می‌باشد که در سال ۱۸۹۵ توسط یوهان جاکوبز در کشور آلمان تاسیس شد و در حال حاضر یکی از برند های معروف قهوه در جهان است. این شرکت در زمینه تولید انواع قهوه و پودر قهوه فعالیت دارد. این شرکت یک شعار دارد، با این عنوان که رویاها به ما کمک می‌کنند که زندگی غنی‌تری داشته باشیم. رویاها مانند یک چراغ سبز بزرگ بزرگ هستند که همیشه روشن هستند. چند محصول جاکوبز به شرح زیر است. 

 

 

 

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها