فرهاد حسن زاده در لیست نامزدهای مهمترین جایزه ادبیات کودک و نوجوان

مهمترین جایزه ادبیات کودک و نوجوان با نام هانس کریستین اندرسن فرهاد حسن زاده را در فهرست نامزدهای برترین‌ها در این حوزه برای سال 2020 قرار داد.

فرهاد حسن زاده در لیست نامزدهای مهمترین جایزه ادبیات کودک و نوجوان

سرویس فرهنگی مستقل آنلاین: در لیست نامزدهای جایزه هانس کریستین اندرسن بعنوان مهمترین جایزه در حوزه ادبیات کودک و نوجوان نام یک نویسنده ایرانی دیده می‌شود.

فرهاد حسن زاده در لیست نامزدهایمهمترین جایزه ادبیات کودک و نوجوان

(IBBY) یا دفتر بین‌المللی کتاب برای نسل جوان  که مسئولیت اجرای مراسم مهمترین جایزه ادبیات کودک و نوجوان با نام هانس کریستین اندرسن را برعهده دارد. این دفتر لیست شش نامزد نهایی برای دریافت این جایزه در سال جدید میلادی را معرفی کرد. فرهاد حسن زاده در لیست مهمتین جایزه ادبیات کودک و نوجوان قرار گرفته است.

رقبای فرهاد حسن‌زاده در لیست نامزدهای مهمترین جایزه ادبیات کودک و نوجوان ماریا کریستینا راموس از آرژانتین، بارت مویرت از بلژیک، ماری اودِ-موغای از فرانسه، پیتر اسوتینا از اسلوونی و ژاکین وودسون هستند.

نامزدهای تصویرگر در کنار فرهاد حسن زاده 

در قسمت تصویرگری این جایزه نیز نامزدهای با نام ایزابل آرسنو از کانادا، سیزو تاشیما از ژاپن، سیلویا ویو از هلند، ایونا شیلوسکا از لهستان، النا اودریوزولا از اسپانیا و آلبرتین از سوئیس حضور دارند.

مهمترین جایزه ادبیات کودک و نوجوان توسط ده داور انتخاب می‌شوند. این جایزه به نوبل کوچک هم معروف است. کاندیدهای پایانی دریافت جایزه از میان ۳۴ نویسنده و ۳۶ تصویرگری انتخاب شده‌اند که در فهرست نامزدهای اولیه قرار گرفته‌ بودند. 

روز 20 مارس یا یازدهم فروردین برندگان نهایی در هر دو بخش نویسندگی و تصویرگری  در یک نشست مطبوعاتی دفتر بین‌المللی کتاب برای نسل جوان معرفی می‌شوند. این برنامه در خلال برگزاری نمایشگاه بین‌المللی کتاب کودک بلونیا در ایتالیا اجرا خواهد شد. 

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها