طرح تابستانه سینما/ تا ساعت 15 هر روز بلیط سینما نیم‌بها است

شورای اکران در آخرین جلسه خود اعلام کرد به منظور ترویج تماشای فیلم در سینما، تا پایان تابستان خرید بلیط سینما وتماشای فیلم تا ساعت 15 نیم‌بها می‌باشد.

طرح تابستانه سینما/ تا ساعت 15 هر روز بلیط سینما نیم‌بها است

سرویس فرهنگی مستقل آنلاین: در آخرین جلسه شورای اکران علاوه بر اینکه با اکران آزاد چند فیلم از جمله «شکستن همزمان بیست استخوان» برادران و مستند «آبی رنگ آسمان» ساخته  امیر رفیعی در شهریور ماه موافقت شد. در مورد نیم‌بها بودن بلیط سینما برای جذب مخاطب نیز صحبت‌های لازم صورت گرفت.

این شورا اعلام کرد سراسر سینماهای کشور می‌توانند علاوه بر نیم بها بودن قیمت بلیط در روزهای سه شنبه، قیمت بلیط را هر روز قبل از شروع سانس ساعت 15 با هماهنگی دفتر پخش نیم بها کند.

این شورا همچنین با مصوبه شورای صنفی فیلم مبنی بر بر حذف نیم بها بودن بلیت سینما در روزهای شنبه موافقت کرد. همچنین قیمت بلیط و مالیات ارزش افزوده آن مشخص و تایید شد. این قیمت‌ها بر اساس درجه سینما (مدرن، ممتاز، درجه اول و دوم) انتخاب گردید.

به همین منظور قرار است جلسه‌ای با انجمن سینماداران و شورای صنفی، برای روشن شدن نحوه محاسبه و پرداخت مالیات بر ارزش افزوده فیلم و سینما و عملیاتی کردن این طرح برگزار شود.

با تایید این مصوبه، این طرح از اول مرداد ماه لازم الاجرا است.

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها