تیتر روز سه شنبه ایسنا در مصاحبه با نویسنده گاندو«80 درصد گاندو دروغ است»/ نویسنده گاندو در نشست مطبوعاتی روز چهارشنبه « این تیتر شیطنت‌آمیز سوءتفاهم بوده است»

دیروز سه شنبه 18ام تیرماه عوامل سریال گاندو در یک نشست مطبوعاتی اعلام کردند که این فیلم بر اساس واقعیت‌هایی ساخته شده که مستندات آن موجود است و تیتر روز قبل خبرگزاری ایسنا یک سوءتفاهم است.

تیتر روز سه شنبه ایسنا در مصاحبه با نویسنده گاندو«80 درصد گاندو دروغ است»/ نویسنده گاندو در نشست مطبوعاتی روز چهارشنبه « این تیتر شیطنت‌آمیز سوءتفاهم بوده است»

سرویس فرهنگی مستقل آنلاین- نازنین زهرا محمدی: روز دوشنبه 17ام تیرماه خبرگزاری ایسنا در مصاحبه‌ای با آرش قادری تیتری منتشر کرد با این مضمون که 80 درصد سریال گاندو به‌جز پرونده جیسون رضائیان، ساخته پرداخته ذهن نویسنده است.

در این مصاحبه که به گفته خبرگزاری ایسنا مستندات صوتی آن موجود است، نویسنده گاندو گفته: به جز مسیر مایکل هاشمیان یا جیسون هاشمیان، بقیه داستان که به‌طور کلی 80 درصد قصه است، تخیل من بود.

وی در واکنش به اظهارات سخنگوی وزارت خارجه در خصوص سریال گاندو گفت: ان‌شاءلله در فصل‌های بعدی اگر قرار شد سریالی ساخته شود، از نویسنده خواهش کنند تا مستندات را ببیند و بر اساس آن بنویسد. ما در این سریال بر اساس تخیل‌مان قصه نوشتیم.

این مصاحبه واکنش‌های متفاوتی در شبکه‌های اجتماعی داشت. کاربران اجتماعی نسبت به این مصاحبه و تیترعجیب‌اش انتقادات فراوانی داشتند.

اما کمتر از 24 ساعت، پس از پخش آخرین قسمت گاندو عوامل این فیلم روز چهارشنبه در نشست مطبوعاتی به سوالات خبرنگاران پاسخ دادند.

و جزو اولین سوالات، مصاحبه جنجالی آرش قادری نویسنده این سریال در خصوص واقعی یا تخیلی بودن داستان بود.

آرش قادری در تصریح صحبت‌های روز قبل خود گفت: این یک سوءتفاهم و شیطنت تیتری بود. این فیلم کاملا واقعی است و تمام مستندات آن موجود است. ما فقط 20 درصد نتوانستیم واقعیت را نشان بدهیم که آن هم به دلیل برخی مسائل بود.

این نویسنده بعد از نشست در توئیتی به تشریح کامل این جریان پرداخت و افزود: گفتگوی من در ایسنا موجود است. من تاکید کردم بخش پرونده جیسون رضائیان کاملا بر اساس واقعیت و مستندات ساخته شده و 20 درصد باقی مانده که شامل خرده پرونده‌های سریال بود، تخیلی هستند. دوستان در خبرگزاری ایسنا تیتر مناسبی انتخاب نکرده‌اند.

در سوی دیگراما در نشست مطبوعاتی عوامل فیلم گاندو، خبرگزاری ایسنا دقایقی بعد از شروع جلسه گزارش لحظه به لحظه خود را با این توضیح قطع کردند. «با توجه به ادعای عجیب، غیرواقعی و پیامکی روابط عمومی سازمان صداوسیما درباره مصاحبه روز گذشته نویسنده سریال گاندو با ایسنا - که علاوه بر آنکه فایل صوتی آن موجود است، صحت آن توسط عوامل سریال در نشست امروز نیز مورد تایید و تاکید قرار گرفت - و بنا بر وجود تمایلی مشهود برای ایجاد حاشیه به دلایل نامعلوم، ضمن رد این ادعای غیرواقعی و عجیب، با پرهیز از ورود به هرگونه سناریوی جدید، با عرض پوزش از مخاطبان محترم، با ترک نشست توسط خبرنگار ایسنا، از پوشش خبری این نشست معذوریم.

حواشی سریال گاندو

سریال گاندو و حواشی آن در خبرگزاری ایسنا (4)

سریال گاندو و حواشی آن در خبرگزاری ایسنا (1)

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها