میلگرد ادکا چیست؟ بررسی کاربرد میلگرد ادکا و مزایای آن

میلگرد ادکا چیست؟ بررسی کاربرد میلگرد ادکا و مزایای آن


 

میلگرد‌ها یکی از انواع مصالح ساختمانی هستند که به دلیل ایجاد مقاومت در سازه‌های مختلف کاربرد فراوانی دارند. یکی از انواع میلگرد‌های مورد استفاده در ساختمان سازی میلگرد ادکا است؛ که به عنوان یکی از مقاوم‌ترین و با کیفیت‌ترین میلگردها در بازار تجارت آهن آلات به شمار می‌رود. نام میلگرد ادکا به دلیل شباهتش به گردن اردک از واژه‌ای روسی اوتکا که به معنای اردک است؛ گرفته شده است. در ادامه به کاربرد، مزایا و قیمت میلگرد ادکا خواهیم پرداخت؛ با ما همراه باشید.

کاربرد میلگرد ادکا

میلگرد ادکا، اوتکا یا اتکا نوعی میلگرد تقویتی است که در جهت استحکام سقف استفاده می‌شود. این میلگرد در واقع آرماتوری است که در محل اتصال تیر سقف به تیرچه متصل می‌شود. میلگرد اتکا به دلیل داشتن سری خمیده علاوه بر جوش تیرچه به بال پایینی تیر سقف، دو قطعه تیرچه و تیر را نیز به هم متصل می‌کند. استفاده از این میلگرد فضای نشیمن تیرچه را مهیا می‌کند و در نتیجه احتمال در رفتن تیرچه در هنگام بتن ریزی را از بین می‌برد.

چرا باید از میلگرد ادکا استفاده کرد؟

از آنجایی که ایجاد مقاومت و تضمین آن در گذر زمان یکی از مقوله‌‌های مهم در ساختمان سازی است؛ استفاده از میلگرد ادکا در سقف‌ها ضروری می‌شود. فرسودگی سازه در طول زمان، احتمال تغییر کاربری در آینده و فقدان مقاومت کافی در میلگردهای کششی از جمله دلایلی است که نشان می‌دهد تیرچه بلوک برای تقویت به بکار گیری میلگرد ادکا احتیاج دارد.

مزایای میلگرد ادکا چیست؟

هدف اصلی از استفاده از میلگرد ادکا افزایش استحکام سازه و مقاومت آن است. میلگرد ادکا به عنوان یکی از موثرترین اعضای تقویتی در سازه‌های فلزی و بتنی است که مهمترین ویژگی آن امکان قرار گرفتن روی انواع تیرچه و قابلیت خم شدن آن تا 180 درجه است. در ادامه سایر ویژگی‌های میلگرد ادکا آورده شده است:

  • کاهش میزان خیز سقف
  • جلوگیری از ارتعاشات سقف
  • جلوگیری از تخریب کامل سقف در مواردی مثل زلزله
  • تحمل فشارهای وارد شده از طبقه فوقانی
  • افزایش میزان استحکام سقف و جلوگیری از ترک خوردن آن
  • قابلیت استفاده بر روی انواع تیرچه
  • استحکام اتصال تیرچه با تیر

ویژگی‌های میلگرد ادکا

milgerd2

میلگرد ادکا دارای یکسری شکاف‌ها و شیارهایی است که باعث افزایش چسبندگی آن با بتن می‌شود. این میلگرد با داشتن سطحی مربعی باعث توضیع بار خمشی بر سطح بتن می‌گردد و در نهایت در مواقعی که مقاومت برشی انتهای تیرچه کافی نباشد؛ از هرگونه ضعف در سازه جلوگیری می‌کند. میلگرد ادکا در دو نوع کوتاه و بلند و در سایزها و اندازه‌های مختلف به فروش می‌رسد. میلگرد ادکا تنش‌های برشی را مهار می‌کند و از ایجاد ترک در سقف جلوگیری میکند. شما می‌توانید با توجه به نیاز خود و مقایسه قیمت میلگرد ساده، ادکا و آجدار با هم، محصول مورد نیاز خود را انتخاب و خریداری کنید.

قیمت میلگرد ادکا

با پیشرفت تکنولوژی قیمت میلگرد، قیمت تیرآهن، قیمت هاش و دیگر انواع آهن آلات در بازار امروز به صورت آنلاین و لحظه‌ای در دسترس می‌باشد. قیمت میلگرد ادکا را با توجه به نوسانات ارز و دلار، کیفیت و مشخصات متفاوت می‌باشد و با توجه به کاربرد گسترده آن در مقاوم سازی سازه‌ها، خرید و استفاده از آن بسیار مقرون به صرفه می‌باشد. میلگرد ادکا در بسیاری از فروشگاه‌ها و کارگاه‌های تولید کننده میلگرد و آهن آلات به صورت آنلاین و حضوری به فروش می‌رسد.

همانطور که می‌دانید ساختن یک سازه مقاوم در برابر زلزله، از موارد مهم در ساخت و ساز می باشد که بدون استفاده از میلگرد ادکا امکان پذیر نیست. شما می‌توانید برای خرید میلگرد ادکا یا استعلام قیمت میلگرد ادکا، قیمت تیرآهن، قیمت انواع ورق‌های فلزی و... به جای مراجعه به بازار آهن آلات از سایت‌های معتبر استفاده کنید. سایت پیوان یکی از قدرتمندترین سایت‌ها در زمینه ارائه قیمت لحظه ای آهن آلات، خرید و فروش انواع میلگردها و ورق‌های فولادی است که راه خرید مصالح فولادی با کیفیت را برای شما هموطنان عزیز هموار می‌سازد.

 

 

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها