هر آنچه برای چیدمان دکوراسیون اداری اتاق مدیریت لازم است

دکوراسیون اداری اتاق مدیریت به دلیل نقش بسیار مهم مدیر در یک سازمان و تاثیری که می تواند بر کارمندان و مراجعه کنندگان ایجاد کند اهمیت چشمگیری دارد.

هر آنچه برای چیدمان دکوراسیون اداری اتاق مدیریت لازم است

نحوه چیدمان وسایل، رنگ، نظم، نورپردازی، نوع وسایل به کار رفته در محیط و ده ها فاکتور مهم دیگر همگی باید با دقت در چنین فضاهایی استفاده شوند. علاوه بر در نظر گرفتن زیبایی محیط، کاربردی بودن و همچنین استاندارد سازی محل فعالیت مدیر نیز از موارد مهمی می باشد که نباید از آن غافل شد. در ادامه چند اصل بسیار مهم که در چیدمان دکوراسیون اداری اتاق مدیریت باید به آن توجه کرد را بررسی خواهیم کرد.

دلیل اهمیت دکوراسیون اداری اتاق مدیریت

در تمام سازمان ها و محیط های کاری و شرکت ها، مدیر مهم ترین و بالاترین نقش را برعهده دارد و نحوه رفتار او تاثیر مستقیم بر کارمندان و مراجعه کنندگان خواهد داشت. به همین دلیل فضایی که مدیر در آن فعالیت دارد، در بسیاری از مواقع از سایر افراد جدا بوده و حتی نوع مبلمان اداری استفاده شده در آن نیز فرق دارد. نوع چیدمان و شرایط اتاق کار مدیریت از چند منظر دارای اهمیت است که عبارتند از:

  • مراجعه کنندگان به اتاق مدیریت بر اساس نحوه چیدمان و نوع وسایل به کار رفته در آن فضا می توانند به کسب و کار شما اعتماد کنند. چون در یک کسب و کار حرفه ای، وسایل نامناسب و کهنه برای اتاق مهم ترین مقام آن استفاده نمیشود.
  • محیطی که در آن زندگی می کنید و به کار مشغول هستید، به مرور بر شخصیت شما تاثیر می گذارد. قرار گرفتن در محیطی لوکس و شیک و منظم باعث میشود بر روحیات مدیر نیز تاثیرات چشم گیری ایجاد شود.
  • حرفه ای بودن دکوراسیون اداری اتاق مدیریت در کارکنان نیز تاثیر مستقیم ایجاد می کند. در واقع اتاق مرتب و منظم مدیریت باعث میشود کارکنان نیز انگیزه و انرژی بیشتری بدست آورند.

2

اصول دکوراسیون اداری اتاق مدیریت

چیدمان و دکوراسیون داخلی یک علم و تخصص می باشد که با هنر تلفیق شده است. چون باید اصول روانشناسی، اروگونومیک و سلامتی، ایمنی و زیبایی همه با هم به کار روند تا بتوان نتیجه مطلوبی دریافت کرد. بر همین اساس چند اصل مهم در دکوراسیون اتاق مدیریت و چیدمان آن وجود دارد که با رعایت آنها می توان فضایی بی نظیر و کاربردی را ایجاد کرد. این اصول عبارتند از:

رعایت اصول ارگونومیک در چیدمان

مدیر هر سازمان و اداره و کسب و کار دیگر مانند سایر کارمندان و کارکنان حدود هشت ساعت را در اتاق کار خود سپری می کنند. به همین دلیل باید اصول ارگونومیک در نحوه چیدمان و نوع وسایل به کار رفته در این محیط رعایت شود. میز مدیریت مدرن اگر استاندارد نباشد، به مرور آسیب های جدی به کمر، زانوها و گردن و شانه وارد میشود. صندلی اداری و میز مدیریت باید کاملا استاندارد از نظر ابعاد و جنس انتخاب شود. توجه داشته باشید که زیبایی تنها ملاک برای انتخاب این وسایل نباید باشد، چون استاندارد نبودن میز و صندلی بر سلامت مدیر تاثیر منفی ایجاد نموده و بدون شک خلق و خوی و فتار آنها را نیز تحت تاثیر قرار می دهد.

3

انتخاب مبلمان اداری مناسب

از دیگر اصول بسیار مهم برای چیدمان دکوراسیون اداری اتاق مدیریت می توان به نوع مبلمان به کار رفته در آنها اشاره کرد. مبلمان اتاق مدیریت برای مراجعه کنندگان کاربرد دارد و به همین دلیل باید تا حد امکان راحت باشد. علاوه براین، اندازه و ابعاد مبلمان باید به گونه ای انتخاب شود که با فضا و متراژ اتاق سازگار باشد. مبلمان های بزرگ در اتاق های کوچک بسیار جاگیر بوده و باعث بی نظمی میشوند.

همچنین توجه داشته باشید که روکش مبلمان اتاق مدیریت لوکس و شیک بودن را به خوبی نشان دهد. یکی از گزینه های بسیار کاربردی برای این اتاق ها، استفاده از مبلمان چرمی و مبل چستر می باشد که تنوع بالایی از نظر رنگ دارند.

جداسازی اتاق مدیریت و کنفرانس

اگر فضای کافی در اتاق مدیریت وجود دارد، بهتر است تا حد امکان فضای کنفرانس و محیط برگزاری جلسات جدا شود. اگر اتاق اختصاصی برای قرار دادن میز کنفرانس در اختیار ندارید، با استفاده از پارتیشن می توانید این کار را انجام دهید. پارتیشن های شیشه ای که از نظر جنس و رنگ شیشه تنوع بالایی دارند، گزینه ای ایده آل برای بخش بندی اتاق مدیریت هستند.

توجه به نورپردازی در دکوراسیون اتاق مدیریت

از نورپردازی اتاق مدیریت غافل نشوید، چون تاثیر زیادی بر احساسات و میزان کارایی و بازدهی افراد حاضر در محیط دارد. با نورپردازی استاندارد نه تنها می توان روشنایی ایده آلی در محیط ایجاد کرد، بلکه فضا نیز لوکس و شیک جلوه می کند. به عنوان مثال استفاده از نورهای فلورانس و چراغ های ال ای دی در سقف و سایر بخش ها فضای اتاق مدیریت جلوه بهتری پیدا می کند.

نورپردازی استاندارد مخصوصا در اتاق های کوچک اهمیت بیشتری پیدا می کند. چون با تنظیم زاویه تابش نور می توان ارتفاع دیوارها را بزرگتر و کف اتاق را گسترده تر نشان داد. علاوه براین، زاویه تابش نباید به گونه ای باشد که چشم مدیر و مراجعه کنندگان خسته شود.

4

نمای پشت میز مدیریت

یکی از بخش های بسیار مهم در چیدمان اتاق مدیریت، نمای پشت میز می باشد. پشت میز اتاق مدیریت بیشترین جلوه را برای مراجعه کنندگان دارد. به همین دلیل می توان با نصب کتابخانه و شلف های جذاب، تابلوهای گران قیمت جلوه آن را بهتر کرد. گواهینامه ها، افتخارات و نشان هایی که یک کسب و کار و برند بدست آورده است را می توان برای پشت میز مدیریت استفاده کرد.

استفاده از اکسسوری و وسایل تزئینی

تفاوتی ندارد که کدام بخش از فضای کار را بخواهید دیزاین کنید، در هر صورت نباید از نقش بسیار مهم اکسسوری ها و وسایل تزئینی غافل شوید. استفاده از مجسمه های تزئین و لوکس، تابلوهای هنری که تا حد امکان با نوع کسب و کار تناسب داشته باشد می تواند فضای اتاق مدیر را جذاب تر کند. سعی کنید حتما اکسسوری های لوکس را انتخاب کنید، چون ارزان قیمت بودن وسایل تزئینی به شدت می توان اثر منفی بر جلوه اتاق داشته باشد. به عنوان مثال، در دکوراسیون اداری اتاق مدیریت بیشتر از مسجمه های فلزی برنجی و نقره ای و تابلوهای نفیس استفاده میشود.

نقش رنگ در دکوراسیون اتاق مدیریت

رنگی که برای دیوار، وسایل موجود در اتاق و پرده ها و غیره استفاده میشود از فاکتورهای بسیار مهمی می باشند که باید به آن توجه ویژه داشت. رنگ دیوار اتاق مدیریت را سعی کنید تا حد امکان از رنگ های گرم و خنثی از قبیل خاکستری روشن، کرم انتخاب کنید. رنگ های قرمز و نارنجی و زننده باعث تشویش افکار مدیر و سایر افراد حاضر در این محیط خواهد شد.

اهمیت دیوارها در اتاق مدیریت

از دیگر بخش های بسیار مهم در اتاق مدیریت، دیوارها می باشد. متناسب با شرایط اتاق و سبک دکوراسیون آن می توان از دیوارپوش، کاغذ دیواری یا رنگ برای پوشش دیوارها استفاده کرد. علاوه بر زیبا شدن دیوار با دیوارپوش ها، تابلوها، شلف و قفسه بندی های به کار رفته نیز باید همگی لوکس و شیک باشند.

توجه داشته باشید که کلید و پریزها و همچنین سیم و کابل های روی دیوار تاثیر زیادی بر نظم و جلوه محیط دارند. به همین دلیل باید تا حد امکان تمام سیم و کابل ها را بپوشانید. کلید و پریزهای معیوب را جدا و قطعات سالم و البته شیک را به جای آن استفاده کنید.

توجه به کفپوش

بخش مهم بعدی که نباید از آن غافل شد، کف اتاق می باشد. برای کف اتاق می توانید از انواع کفپوش پارکت، سرامیک، سنگ و چوب و غیره استفاده کنید. کفپوشی برای اتاق مدیریت انتخاب کنید که مقاومت بالایی داشته و در برابر تردد زیاد دچار آسیب نشود. علاوه براین، رنگ و طرح آن نیز با نوع مبلمان، میز مدیریت و رنگ دیوارها تناسب داشته باشد. در اتاق های بسیار لوکس مدیریتی از فرش های کوچک نیز استفاده می کنند که به شدت می تواند فضا را شیک جلوه دهد.

انتخاب سبک متناسب با حوزه کسب و کار

برای اتاق مدیریت سعی کنید حتما ابتدا یک سبک چیدمان انتخاب کنید و بر همین اساس سایر وسایل تهیه شوند. سبک کلاسیک، مدرن، نئوکلاسیک و مینیمال همگی از گزینه های بسیار پرطرفدار می باشند که فضای کار را زیبا جلوه می دهند. سبک انتخابی بهتر است با نوع کسب و کار و حوزه فعالیت آن سازمان انتخاب شود. به عنوان مثال برای اتاق مدیریت وکلا بیشتر از سبک های کلاسیک استفاده میشود و برای اتاق مدیریت حوزه تولید نرم افزار و موارد مشابه گرایش به سبک های مینیمال و مدرن است.

هر سبک دارای اصول خاصی از نظر چیدمان، نوع وسایل و رنگ بندی می باشد و بر همین اساس می توان دکوراسیون اداری اتاق مدیریت را انجام داد.

علاوه بر موارد فوق، سعی کنید اهمیت بسیار زیاد گل و گیاه در اتاق مدیریت را فراموش نکنید. علاوه براین، تا حد امکان از لوگو، المان های بصری برند از قبیل رنگ بندی در اتاق استفاده کنید، چون به شدت بر حرفه ای بودن کسب و کار تاثیرگذار است.

دکوراسیون اتاق مدیریت کوچک

یکی از بزرگترین مشکلات در اغلب محیط های کاری، کمبود فضا می باشد و در اتاق های مدیریت نیز این مساله وجود دارد. به همین دلیل می توان گفت در دکوراسیون اداری اتاق مدیریت کوچک با چالش های زیادی مواجه خواهید بود، چون باید کمبود فضا را تا حد امکان با رعایت استانداردها جبران نمود. چند نکته زیر می تواند در این زمینه موثر باشند:

  • رنگ های بیش از اندازه تیره برای دیوار، کف و میز و مبلمان اداری در کنار هم فضای اتاق را کوچک تر جلوه می دهد. سعی کنید بیشتر به رنگ های روشن گرایش داشته باشید.
  • مبلمان های کوچک گزینه ایده آل تری برای اتاق های کوچک هستند
  • سعی کنید میزهایی را انتخاب نمایید که دارای کشو بوده و وسایل کوچک را در آنها قرار دهید تا فضا منظم شود.
  • به نورپردازی توجه کنید؛ استفاده از لامپ های هالوژن در سقف و دیوار و کف تاثیر چشمگیری بر پنهان سازی کوچک بودن اتاق مدیریت دارند
  • با قفسه بندی و استفاده از شلف های لوکس، از فضای روی دیوار به عنوان کتابخانه استفاده کنید

سخن آخر

بر اساس آنچه در طول متن به آن اشاره شد، در چیدمان دکوراسیون داخلی اتاق مدیریت، نوع مبلمان ها و مدل و ابعاد آنها اهمیت بسیار زیادی دارد. علاوه براین، رنگ دیوار و تمام وسایل موجود در اتاق، فضای خالی دیوار و اکسسوری ها نیز همگی باید با دقت استفاده شوند. فضاگویا یکی از ارائه دهندگان تجهیزات دکوراسیون اداری از قبیل انواع میز و مبلمان و صندلی اداری، پارتیشن های شیشه ای و چوبی در طرح و مدل های متنوع می باشد. برای داشتن اتاقی زیبا و کاربردی می توانید از محصولات این مجموعه استفاده کنید.

 

 

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها