این گروه خونی حافظه ضعیفتری دارند

شاید باور این موضوع که اختلال حافظه با گروه خونی در ارتباط است برای کمتر کسی قابل پذیرش باشد اما نتایج مطالعات پژوهشگران نشان می دهد افرادی که دارای گروه خونی AB هستند بیشتر در خطر بروز اختلالات حافظه قرار دارند.

این گروه خونی حافظه ضعیفتری دارند

 این گروه خونی حافظه ضعیف‌تری دارند

 

 

سیناپرس نوشت؛ نتایج یک مطالعه که روی بیش از ۳۰ هزار نفر در رابطه با  ارتباط بین گروه خونی و علائم پیش از زوال عقل انجام شد، پژوهشگران دریافتند افرادی که دارای گروه خونی AB هستند با افزایش سن، بیشتر در معرض از دست دادن حافظه قرار می گیرند.

بر این اساس اعلام شد گروه خونی نسبتاً غیرمعمولی که در حدود ۴ درصد افراد یافت می شود، با مشکلات حافظه و تفکر ناشی از افزایش سن مرتبط است.

یافته های این تحقیق  نشان داد که افراد دارای گروه خونی AB  به میزان ۸۲ درصد بیشتر در معرض مشکلات شناختی هستند که می تواند منجر به زوال عقل شود.

دکتر مری کوشمن، استاد هماتولوژی در دانشگاه ورمونت، که این مطالعه را رهبری کرد، درباره موضوع فوق گفت: مطالعه ما به گروه خونی و خطر ابتلا به اختلالات شناختی می پردازد، اما چندین مطالعه دیگر نشان داده اند که عواملی مانند فشار خون بالا، کلسترول بالا و دیابت خطر ابتلا به اختلال شناختی و زوال عقل را افزایش می دهند.

گفتنی است گروه خونی همچنین با سایر بیماری های عروقی مانند سکته مغزی مرتبط است، بنابراین یافته ها ارتباط بین مشکلات عروقی و سلامت مغز را برجسته می کند.

گروهای خونی

 این مطالعه افراد داوطلب را برای حدود سه سال و نیم مورد بررسی قرار داد و از این افراد، ۴۹۵ نفر در طول مطالعه دچار مشکلات حافظه و تفکر شدند. در ادامه این افراد با ۵۸۷ نفر مقایسه شدند که هیچ مشکل شناختی نداشتند.

کسانی که گروه خونی AB دارند نباید بی جهت نگران باشند، زیرا اگرچه این گروه خونی خطر ابتلا به مشکلات حافظه را زیاد می کند اما  در مقایسه با سبک زندگی و اثرات محیطی، تأثیر گروه خون نسبتاً کم است. به عبارت دیگر: ورزش منظم، خوب غذا خوردن و پرهیز از سیگار احتمالاً تأثیر مثبت بسیار بیشتری نسبت به تأثیر منفی گروه خونی در ابتلا به آلزایمر خواهد داشت.

محققان همچنین هشدار دادند که این یک یافته اولیه است و هنوز نمی توان به طور قطعی درباره آن نظر داد. شرح کامل این پژوهش و یافته های به دست آمده از آن در مجله تخصصی Neurology منتشر شده است.

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها