آغاز عملیات بتن‌ریزی راکتور دوم نیروگاه اتمی بوشهر 

عملیات بتن ریزی پارت اول مربوط به دیواره راکتور واحد ۲ نیروگاه اتمی بوشهر، شامگاه جمعه با حضور محمد اسلامی رئیس سازمان انرژی اتمی آغاز شد.

آغاز عملیات بتن‌ریزی راکتور دوم نیروگاه اتمی بوشهر 

به گزارش ایرنا؛ رئیس سازمان انرژی اتمی  در این مراسم گفت: با توجه به تاکید رهبری و اراده ای که در دولت سیزدهم و شخص رئیس جمهور است سعی کردیم موانع موجود بر سر راه پیشبرد پروژه نیروگاه ۲ و ۳ برطرف شود.

 

 

وی ادامه داد: آنچه امروز در این خصوص انجام می شود یک نوع حرکت متفاوت است نسبت به آنچه که تا امروز صورت گرفته و به پیمانکاران، مشاوران و همه همکارانی که در این سایت مشغول به کار هستند خدا قوت می گوئیم.

 

اسلامی اظهار کرد: نیاز داریم که به طور حتم از این تاریخ به بعد راندمان متفاوتی در این پروژه ثبت و حرکت پیوسته تری شاهد باشیم.

 

وی یادآور شد: به هر صورت در زمان حاضر با توجه به اینکه محدودیت‌های کرونایی وجود ندارد، کار با یک وضعیت روان تر و با قدرت راندمان جدیدی که در تولید و توسعه داریم دنبال می شود.

 

اسلامی گفت: در زمان حاضر ۲ سال و چهار ماه معادل ۲۸ ماه تاخیر اجرایی در این ۲ پروژه نیروگاهی وجود دارد؛ این در اثر شرایطی بوده که به پروژه تحمیل شده اما با توجه به تمهیدات و تدابیر اتخاذ شده و با توجه به تامین مالی که در بحث اجرا است بتواند از پشتوانه مالی متفاوتی برخوردار شود و در عمل راندمانی که هدف گذاری شده است را مشاهده کنیم.

 

رئیس سازمان انرژی اتمی گفت: پروژه های نیروگاهی بوشهر نسبت به برنامه از لحاظ وزنی در حدود ۲۴ درصد عقب ماندگی دارند و در زمان حاضر باید در حدود ۳۲ درصد پیشرفت داشته باشند، این درحالی است که الان کمتر از ۱۰ درصد پیشرفت دارند.

 

وی افزود: هرچند این تاخیر قابل جبران نیست اما نکته مهم این است که این تاخیر تداوم نداشته باشد و بر ما تحمیل نشود. 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها