همان‌هایی که برای رئیسی امضا جمع می‌کردند حالا از دولت انتقاد می‌کنند

کسانی که از طرفداران شدید دولت بودند و برای کاندیداتوری رئیس‌جمهور امضاء جمع می‌کردند بعد از چند ماه تبدیل به منتقد دولت شده‌اند.

همان‌هایی که برای رئیسی امضا جمع می‌کردند حالا از دولت انتقاد می‌کنند

همان‌هایی که برای رئیسی امضا جمع می‌کردند حالا از دولت انتقاد می‌کنند

غلامرضا نوری نماینده مردم بستان‌آباد در مجلس شورای اسلامی در پاسخ به سوالی در رابطه با جلسه غیرعلنی مجلس، گفت: همانطور که در بخش علنی جلسه مشاهده کردید تعدادی از نمایندگان به این مساله انتقاد داشتند و معتقد بودند که جلسه صبح می‌توانست علنی باشد تا مردم در جریان تلاش‌ها و نگرانی‌های نمایندگان در خصوص موضوع مهم معیشت قرار گیرند.

وی ادامه داد: اعتقاد نمایندگان منتقد بر این بود که اجازه دهید مردم هم در جریان امور قرار بگیرند و درست هم می‌گفتند. شاید خیلی موضوعات و مباحث طرح شده در این جلسه هم آنچنان محرمانه یا درخور جلسه غیرعلنی نبود، مباحث عمدتا اشکالاتی بود که اکنون در سیستم اجرایی کشور وجود دارد و انتقاداتی بود که از سوی نمایندگان دولت به عملکرد مسئولان اجرایی وارد می‌شد.

رئیس فراکسیون مستقلین ولایی مجلس یازدهم افزود: منتها احساس من این است که غیرعلنی شدن جلسه به این خاطر بود که افراد جدیدی به منتقدان دولت اضافه شدند. این‌ها کسانی هستند که از طرفداران شدید دولت بودند، برای دعوت به کاندیداتوری آقای رئیس‌جمهور امضاء جمع می‌کردند. لذا برداشت من این است که این‌ها نخواستند مردم به صورت علنی ببینند که بعد از چند ماه خیلی زود تبدیل به منتقد دولت شده‌اند و دارند از سیاست‌ها و کارهای دولت انتقاد می‌کنند.

وی افزود: من فکر می‌کنم که این انگیزه، عامل غیرعلنی شدن جلسه بود وگرنه اکثر موضوعات مطرح شده همین مباحث روز جامعه در بحث‌ قیمت‌ها و تامین نهاده‌ها بود در واقع همین موضوعات عمومی که مردم بهتر از ما در جریان آن هستند. اما شکل طرح این موضوع و اینکه یک سری از افرادی که من تاکنون ندیده بودم از دولت انتقاد کنند، اکنون منتقد شد‌ه‌اند، احتمالا باعث این اتفاق شد.

نوری همچنین در پاسخ به این سوال که «در آستانه یکسالگی دولت هستیم، با این تغییری که در فضای مجلس مشاهده کردیم، به نظر شما چه اندازه با شروع روند اجرایی شدن استیضاح‌ها که چند ماهی‌ است مطرح شده، فاصله داریم؟»، عنوان کرد: من تاکنون اعتقادم بر این بود که هیچ استیضاحی در این مجلس اتفاق نمی‌افتد چون مجلس خیلی سیاسی به این موضوع نگاه می‌کرد. اما از اظهارنظرهایی که در جلسه غیرعلنی انجام شد، البته نمی‌دانم در فضای علنی هم این انتقادات تکرار و بیان خواهد شد یا خیر، اما این نشان می‌دهد که احتمالا یک اتفاقاتی هم در این حوزه رخ دهد.

وی افزود: به این علت که انتقادات خیلی شدید بود و طیف منتقدان وسیع شده است، من احتمال می‌دهم که یک تغییر رویکردی هم در مجلس رقم بخورد.

رئیس فراکسیون مستقلین مجلس ابراز داشت: البته این‌ها نافی مسئولیت‌ ما در قبال کارهایی که انجام دادیم نیست اما شاید برخی بخواهند یک نوعی جبران کنند./ایلنا

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها