لوکوموتیوهای اقتصادی در دولت سیزدهم به حرکت می‌افتند!

همان طور که آذربایجان لوکوموتیو دفاع و سیاست کشور به شمار می‌رود، انتظار می‌رود در دولت سیزدهم به عنوان یکی از لوکوموتیوهای اقتصادی کشور هم تبدیل شود.

لوکوموتیوهای اقتصادی در دولت سیزدهم به حرکت می‌افتند!

لوکوموتیوهای اقتصادی در دولت سیزدهم به حرکت می‌افتند!

معاون اقتصادی رئیس جمهور گفت: اگر چه امروزه با تراکمی از مشکلات مواجه هستیم، اما انبوهی از فرصت‌های سرمایه‌گذاری نیز در کشور وجود دارد که باید به آن‌ها هم توجه کنیم و مثال ساده آن فرصت ترانزیت و صادرات مجدد است که در دوره صفویه با فعال شدن جاده ابریشم ایجاد شد و امروز هم همین فرصت پا بر جا است.

محسن رضایی که از طریق تماس تلفنی در همایش فرصت‌های سرمایه گذاری و پیشرفت هشترود سخن می‌گفت، افزود: همان طور که آذربایجان لوکوموتیو دفاع و سیاست کشور به شمار می‌رود، انتظار می‌رود در دولت سیزدهم به عنوان یکی از لوکوموتیوهای اقتصادی کشور هم تبدیل شود.

وی گفت: جغرافیای کشور فرصت ترانزیت را برای ما ایجاد کرده و اگر ارزش اقتصادی این فرصت ۲۰ سال پیش ۵۰ میلیارد دلار بود، امروز به میزان ۱۰۰ میلیارد دلار برآورد می‌شود.

وی اضافه کرد: اگر اتوبان‌ها، بنادر و سایر زیرساخت‌های حمل و نقل توسعه یابد، سالانه ۱۰۰ میلیارد دلار از محل ترانزیت خواهیم داشت و این موضوع باید مطالعه شود.

معاون اقتصادی رئیس جمهور همچنین مسئولان شهرستانی و استانی را به شناسایی فرصت‌های متراکم فراخواند و افزود: فرصت‌های جدید به ویژه از طریق نوآوری، خلاقیت و با تکیه بر کسب و کارهای دانش‌بنیان باید خلق شود و این فرصت‌ها باید علاوه بر تولید به سمت بازار نیز گرایش پیدا کند./ایسنا

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها