مردم می‌گویند اگر نمی‌توانستید وضع را درست کنید، چرا وعده دادید؟

چند ماه ابتدای دولت می‌توانید به گذشته متوسل شوید. پس از اینکه مدت طولانی بگذرد، مردم می‌گویند اگر شما نمی‌توانستید وضع را درست کنید، پس چرا به ما وعده دادید؟

مردم می‌گویند اگر نمی‌توانستید وضع را درست کنید، چرا وعده دادید؟

مردم می‌گویند اگر نمی‌توانستید وضع را درست کنید، چرا وعده دادید؟

رئیس‌ دفتر رئیس‌جمهور سابق گفت: چند ماه ابتدای دولت می‌توانید به گذشته متوسل شوید. پس از اینکه مدت طولانی بگذرد، مردم می‌گویند اگر شما نمی‌توانستید وضع را درست کنید، پس چرا به ما وعده دادید؟ این روش مناسبی نیست که توفیقات در خصوص واکسن و عضویت در شانگهای که همه اقداماتش در دولت قبل شده بود، دستاورد دولت جدید باشد و اتخاذ سیاست‌های غلط و ادامه تحریم‌ها که موجب گرانی شده است، مربوط به دولت قبل باشد.

رئیس‌ دفتر رئیس‌جمهور سابق می‌گوید حسن روحانی قصد بازنشستگی سیاسی ندارد و گفتمان اعتدال هم محدود به اشخاص نیست که بازنشسته شود. محمود واعظی در گفت‌وگویی اختصاصی با مجله (شماره ۷، فروردین و اردیبهشت ۱۴۰۱) خبر داده که تدوین خاطرات ریاست‌جمهوری روحانی شروع شده و سایت رئیس‌جمهور سابق هم در حال راه‌اندازی است. علاوه بر آن روحانی با وزیرانش جلسه دارد و در مباحث کارشناسی مشورت می‌گیرد. همین‌طور تاکنون چند بار نکاتی را به ابراهیم رئیسی منتقل کرده است.
 
به گفته واعظی «آقای دکتر روحانی و دوستانش تصمیم درستی گرفته‌اند که پس از اینکه یک دولتی سر کار آمده است و کشور به دلیل تحریم‌ها با مشکلات مواجه است، همه باید به این دولت کمک کنند. ما این کار را روزی شروع کردیم که آقای رئیسی انتخاب شد. یک روز پس از انتخابات آقای روحانی با آقای رئیسی تماس گرفتند و تبریک گفتند، به محض اینکه جلسه ستاد کرونا تمام شد، ایشان به دیدن آقای رئیسی رفتند و حضوری تبریک گفتند. دولتی که می‌خواهد کارش را شروع کند باید بدون مزاحم باشد، بالاخره حرف‌وحدیث‌هایی که گفته می‌شود، طبیعی است؛ دولت‌هایی که ابتدا می‌آیند تا وقتی راه بیفتند، همه چیز را به دولت قبل نسبت می‌دهند و این دولت هم مستثنی نبود. ما تصمیم گرفتیم کمک کنیم که این دولت با آرامش کار خودش را بکند و هر یک از وزرا، دکتر روحانی، دکتر جهانگیری و دوستان دیگر همگی اعلام کردیم که هر مشورت و کمکی که از دست ما ساخته است، انجام می‌دهیم. آقای دکتر روحانی جلسات خودش را با دوستانش دارد، نگاهش هم نگاه حمایتی از نظام و دولت است. این نگاه حمایتی به این معنا نیست که اگر جایی کاری باشد یا مسیر نادرستی باشد، ایشان چیزی نگوید.»
 
 
او با رد این ادعا که دولت روحانی جز بانیان وضع موجود است، گفت: «بانیان وضع موجود یکی آقای ترامپ است که با تحریم و فشار حداکثری این وضعیت را به وجود آورد و دیگر کسانی که در داخل بودند و هیچ‌وقت قبول نکردند که بالاخره بازنده انتخابات ۹۲ و ۹۶ بودند، در این ۸ سال هر کاری خواستند علیه سیاست‌های دولت کردند و الان هم برخی از آن‌ها سر کارند. اگر نباید بانیان وضع موجود سر کار باشند، خیلی از این‌ها نباید الان پست می‌گرفتند. لذا این حرف خوبی نیست. ما به جای اینکه آدرس آمریکا و ترامپ را بدهیم، چرا آدرس داخل کشور را می‌دهیم، آن هم به کسانی که ۸ سال تمام زندگی‌شان را گذاشته‌اند؟! اگر این حرف را بزنیم اینکه در این ۹ ماه گذشته این همه گرانی نسبت به گذشته بیشتر شده است و… مردم چه قضاوتی نسبت به آن‌ها می‌کنند؟ چند ماه ابتدای دولت می‌توانید به گذشته متوسل شوید. پس از اینکه مدت طولانی بگذرد، مردم می‌گویند اگر شما نمی‌توانستید وضع را درست کنید، پس چرا به ما وعده دادید؟ این روش مناسبی نیست که توفیقات در خصوص واکسن و عضویت در شانگهای که همه اقداماتش در دولت قبل شده بود، دستاورد دولت جدید باشد و اتخاذ سیاست‌های غلط و ادامه تحریم‌ها که موجب گرانی شده است، مربوط به دولت قبل باشد.»
 
رئیس‌دفتر رئیس‌جمهور سابق در سالگرد انتخابات ریاست‌جمهوری سیزدهم، ردصلاحیت‌ها در انتخابات ۱۴۰۰ را «استثناء» دانست و تاکید کرد: «ممکن است گروهی بخواهند تلاش کنند که اینگونه انتخابات را تبدیل به یک قاعده کنند، اما شناختی که من از مردم‌مان و نگاه مقام معظم رهبری برای مشارکت حداکثری دارم، این را یک استثناء می‌دانم. به هر حال در جامعه این سؤال هست و هیچ پاسخ قانع‌کننده‌ای به آن داده نشده است که کسی مانند آقای دکتر علی لاریجانی، به عنوان یک اصولگرای معتدل که سمت‌های مختلف در این کشور داشته است، رئیس صداوسیما و وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و نماینده مقام معظم رهبری در شورای عالی امنیت ملی بوده که مسئولیت‌های حساسی است و همواره روابط بسیار خوبی با دفتر مقام معظم رهبری داشته است، به نظام و مقام معظم رهبری وفادار بوده، چرا ردصلاحیت می‌شود؟ آنچه برای ردصلاحیت بیان شد را اکثریت مردم قبول نکردند. این اقدامات با سیاست مشارکت حداکثری مردم در انتخابات مغایر است.»
واعظی در بخش دیگری از این گفت‌وگوی تفصیلی که به مباحثی چون اقدامات دولت سابق در قبال برگزاری انتخابات ریاست‌جمهوری ۱۴۰۰، جایگاه حزب اعتدال و توسعه و خود او در دولت روحانی، مسئولیت‌های اجرایی او از مدیرعاملی شرکت مخابرات در ابتدای انقلاب تا حضور در وزارت امور خارجه و بازگشت به وزارت ارتباطات در دولت روحانی و سپس ریاست‌دفتر رئیس‌جمهور و...پرداخته، روایتی نیز از سفر بشار اسد به تهران و عدم حضور محمدجواد ظریف، وزیر خارجه در دیدار او با روحانی که به استعفایش منجر شد را نقل کرده است: «من تا ظهر روز ملاقات هیچ اطلاعی از سفر آقای بشار اسد به تهران نداشتم. اصلا فرصت اینکه من بخواهم اقدامی بکنم، نبود. حاج قاسم به آقای روحانی شب قبلش گفته بودند که ما یک مهمان داریم و شما وقتی به ما بدهید، ممکن است ناهار هم پیش شما باشیم. البته حساسیت شرایط سوریه و محرمانگی سفر و نداشتن زمان موجب شده بود که آقای دکتر ظریف باخبر نشود. آقای دکتر ظریف در سری‌ترین موضوعات سیاست خارجی مطلع بودند و امین بودند. ضمن اینکه بین دفتر رئیس‌جمهور خصوصا معاونت سیاسـی با وزارت خارجه و شـخص دکتر ظریف همکاری و تعامل خوبی برقرار بود.»
 
واعظی همچنین درباره احتمال اطلاع یا ادعای دخالت دولت سابق در انتشار فایل صوتی ظریف گفته که از محتوای گفته‌های وزرا بی‌اطلاع بوده و «فایل اصلا دست ما نبوده است، دست افراد دیگری بوده و از جای دیگری آمده است.»/آگاهی نو

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها