مرکل سکوت را شکست

صدراعظم سابق آلمان، آنگلا مرکل، در نخستین سخنرانی عمومی خود پس از ترک قدرت ، جنگ روسیه در اوکراین را به شدت محکوم و با مردم اوکراین اعلام همبستگى کرد.

 مرکل سکوت را شکست

سرانجام پس از چند ماه سکوت در مراسمی، صدراعظم پیشین آلمان درباره "جنگی وحشیانه"، با اوکراین ابراز همبستگی کرد.

 

 یکی از شرکت‌کنندگان در این مراسم به خبرگزاری رویترز گفت، «آنگلا مرکل» صدراعظم پیشین آلمان که به مدت ۱۶ سال تا دسامبر پیش در مسند قدرت بود، گفت که از بیرون گود توصیه‌ای ندارد اما از تلاش‌های دولت کی‌یف برای "پایان دادن به این جنگ وحشیانه" حمایت می‌کند.

 

این شرکت‌کننده به نقل از صحبت‌های مرکل در مراسم تودیع رئیس کنفدراسیون اتحادیه‌های کارگری آلمان (DGB) گفت: «همبستگی خودم را با اوکراین اعلام می‌کنم.»

 

مرکل که پس از بزرگ شدن در آلمان شرقی کمونیست سابق مسلط به زبان روسی بود، به دلیل حمایت از خط لوله گاز نورد استریم ۲ که برای انتقال مستقیم گاز روسیه به آلمان طراحی شده بود، مورد انتقاد ایالات متحده و دیگران قرار دارد.

 

اولاف شولتس، جانشین مرکل، این پروژه را متوقف کرده است.

 

او همچنین بر لزوم ادامه گفت‌وگو با ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه حتی پس از الحاق کریمه و درگیری در شرق اوکراین که به تحریم‌های غرب منجر شد، تاکید کرد. گرچه مرکل محافظه‌کار مدت کوتاهی پس از حمله روسیه در فوریه بیانیه‌ای کوتاه داد و گفت که هیچ توجیهی برای نقض آشکار قوانین بین‌الملل وجود ندارد، اما سکوت او از آن زمان تاکنون باعث شگفتی شده بود.

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها