ترامپ بازمی‌گردد

ترامپ بازمی‌گردد

به گزارش مستقل آنلاین، سی ان بی سی نوشت:

ایلان ماسک اعلام کرد که به زودی ممنوعیت حضور دونالد ترامپ در توییتر را حذف خواهد کرد. 

ماسک در کنفرانس FT Live Future of the Car گفت: «ممنوعیت دائمی باید بسیار نادر باشد و واقعاً برای حساب‌هایی که ربات‌ها، یا کلاهبرداری‌ها، حساب‌های اسپم هستند، محفوظ است... من فکر می‌کنم ممنوع کردن دونالد ترامپ درست نبود.  من فکر می‌کنم این یک اشتباه بود، زیرا بخش بزرگی از کشور را از خود بیگانه کرد و در نهایت منجر به نداشتن صدای دونالد ترامپ نشد.»

 ماسک که انتظار می‌رود پس از تصاحب، مدیرعامل موقت شود، افزود: من تحریم دائمی را لغو می‌کنم.  من هنوز مالک توییتر نیستم.  بنابراین این چیزی نیست که قطعاً اتفاق بیفتد، زیرا اگر من مالک توییتر نباشم چه می‌شود؟

 توییتر در ژانویه 2021 به دنبال حمله هواداران ترامپ به ساختمان کنگره آمریکا، وی را برای همیشه از این پلتفرم تعلیق کرد.  این شرکت گفت که این تصمیم را پس از شورش 6 ژانویه "به دلیل خطر تحریک بیشتر خشونت" گرفته است.  ترامپ در توییتر یک کاربر پرشور بود و در آن زمان بیش از 80 میلیون دنبال کننده در این پلتفرم داشت.

 زمانی که ماسک اعلام کرد که علاقه مند است تا حدی این شرکت را برای تبدیل آن به یک پلتفرم آزادی بیان در اختیار بگیرد، سؤالاتی در مورد اینکه آیا ترامپ را دوباره به توییتر دعوت خواهد کرد یا خیر مطرح شد.  ترامپ ماه گذشته گفت که اگر این فرصت را داشته باشد به شبکه اجتماعی بازنخواهد گشت.

 ترامپ به جو کرنن از CNBC گفت: «نه، من به توییتر باز نمی‌گردم.  پس از این ممنوعیت، ترامپ Truth Social را راه‌اندازی کرد که به عنوان جایگزینی برای بیان آزاد برای پلتفرم‌های فناوری بزرگ معرفی می‌شود.»

وی درباره حضور خود در شبکه های اجتماعی گفت: من در طول هفته در Truth Social خواهم بود.  طبق برنامه  ما از افراد زیادی ثبت نام کرده ایم.  من ایلان ماسک را دوست دارم.  من ازش خیلی خوشم میاد.  او یک فرد عالی است  زمانی که من در کاخ سفید بودم کارهای زیادی برای توییتر انجام دادیم.  از رفتار توئیتر با من ناامید شدم.  

ترامپ گفت به توییتر بازنمی‌گردم

 ماسک که مدیرعامل تسلا و اسپیس ایکس است، روز سه‌شنبه اذعان کرد که ترامپ گفته است به این پلتفرم بازنخواهد گشت.  با این حال، برخی از نزدیکان او می گویند که انتظار دارند ترامپ به هر حال به توییتر بازگردد.

 مقامات کاخ سفید و استراتژیست های دموکرات نگران تصاحب توییتر توسط ماسک قبل از انتخابات ریاست جمهوری 2024 هستند. 

CNBC قبلا گزارش داده بود که برخی از اعضای دولت بایدن به طور فزاینده ای نگران شده بودند که ماسک به ترامپ و سایر فعالان جمهوری خواه که از این پلتفورم منع شده بودند اجازه بازگشت بدهد.

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها