روابط خانوادگی خود را در شبکه‌های اجتماعی به اشتراک می‌گذارید؟

به نظر شما چه میزان از تصویری که افراد از خود و روابط‌شان در شبکه‌های اجتماعی به دیگران نشان می‌دهند، واقعی است و چقدر برای جذب و خوشایند مخاطبان است؟ 

روابط خانوادگی خود را در شبکه‌های اجتماعی به اشتراک می‌گذارید؟

 

 این زن و شوهر شاد و خوشنود را ببینید.

پسر جوان (۲۹ ساله) از کاربران سرشناس تیک‌تاک است که با شناسه  JinnKid

 

حدود یک میلیون کاربر او را دنبال می‌کنند. او در اینستاگرام و یوتیوب نیز صدها هزار دنبال‌کننده دارد. دختر جوان (۲۸ ساله) را نیز حدود ۵۰ هزار نفر در تیک‌تاک دنبال می‌کنند.

آن‌ها هر دو ویدئوهایی از روابط عاشقانه خود در شبکه‌های اجتماعی منتشر می‌کرده‌اند.

 ویدئوی اول را زن در تاریخ ۱۰ مارس ۲۰۲۱ از حرف‌های عاشقانه همسرش در مورد خود و ویدئوی دوم را در ۷ آوریل ۲۰۲۱ منتشر کرده است؛ بالای ویدئوی دوم نوشته: «وقتی رابطه‌ات بدون حاشیه (جنجال) است.» و در توضیح زیر آن نوشته: «وقتی یارت بهترین دوست‌ات است.»

آن‌ها خیلی خوشبخت و راضی به نظر می‌رسند.

تصاویر سوم و چهارم نیز رابطه دوست‌داشتنی آن‌ها را نشان می‌دهد.

آنا و ابوالبان

حالا تصاویر بعدی را ببینید

زن (آنا) در تاریخ ۲۱ اکتبر ۲۰۲۱ به دست شوهرش (ابوالبان) کشته می‌شود.

ابوالبان

تنها چند هفته پیش از مرگ، آنا، شوهرش را به خشونت خانگی متهم کرده بود و در حال انجام اقداماتی برای طلاق بود، اما هنوز قرار منع تعقیب صادر نشده بود. آنا در ۱۸ اکتبر، ابوالبان را از خانه بیرون کرد. ابوالبان پیش از رفتن به یک متل، ابتدا یک کپی از کلید خانه تهیه کرده بود و ۲۱ اکتبر به آپارتمان بازگشت تا در آن خرابکاری کند و یک برنامه (اپلیکیشن) را نیز روی آی‌پد دختر ۵ ساله‌اش نصب کند که به او اجازه می‌داد که بشنود در آپارتمان چه می‌گذرد.

وقتی بیرون می‌آید چند ساعت بعد روی آی‌پد، صدای صحبت و خندیدن آنا و یک مرد را می‌شنود و با این تصور که آنا به او خیانت می‌کند با اسلحه‌ای پر به آپارتمان برگردد و هر دو نفر را در نشیمن خانه به قتل می‌رساند و کمی بعد آپارتمان را ترک می‌کند و کمی دیرتر خود را به پلیس معرفی می‌کند. معاون دادستان منطقه گفته است که دو مقتول فقط با هم دوستی معمولی داشته‌اند؛ اگرچه برخی منابع مدعی روابطی احساسی میان آن‌ها بوده‌اند.

 

به نظر شما چه میزان از تصویری که افراد از خود و روابط‌شان در شبکه‌های اجتماعی به دیگران نشان می‌دهند، واقعی است و چقدر برای جذب و خوشایند مخاطبان است؟ یا به عبارتی از نحوه بازتاب زندگی افراد در شبکه‌های اجتماعی چقدر می‌توان پی به وضعیت زندگی واقعی آن‌ها برد؟

چه قدر از قربانی شدن چنین افرادی، ناشی از بر هم خوردن تعادل روانی آن‌ها به خاطر مورد توجه قرار گرفتن بیش از ظرفیت‌شان در فضای مجازی و در نهایت تعارض میان واقعیت و آن‌چه نمایش داده می‌شود و هراس و نگرانی و فشار ناشی از برملا شدن حقیقت نزد دیگران است؟

منبع جریان

 

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها