وزیر دفاع آمریکا:

پوتین در اوکراین شکست خورد

وزیر دفاع آمریکا اعلام کرد پوتین در اوکران شکست خورد و اوکراین قطعا پیروز خاوهد شد.

پوتین در اوکراین شکست خورد

لوید آستین، وزیر دفاع آمریکا روز سه شنبه گفت که ایالات متحده و جامعه بین المللی متفق القول معتقدند که اوکراین می تواند در جنگ علیه روسیه پیروز شود.

 رئیس پنتاگون ارزیابی خود را در پایگاه هوایی رامشتاین در آلمان ارائه کرد، جایی که او میزبان ده‌ها همتای جهانی خود برای «گروه مشورتی دفاعی اوکراین» با تمرکز بر نیازهای امنیتی این کشور بود.

 آستین در نشست وزرای دفاع گفت: «اوکراین به وضوح مشخص است که می‌تواند پیروز شود و همه اینجا با من موافق هستند و زمانی که جنگ تمام شود، همچنان به کمک ما نیاز خواهند داشت.»

 اظهارات آستین پس از آن بیان شد که او و آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه، روز یکشنبه با ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین در پایتخت کیف دیدار کردند و از چندین اقدام جدید ایالات متحده، از جمله حضور دیپلماتیک گسترده در کشور و تامین مالی بیشتر نظامی خبر دادند.

 روز سه‌شنبه، جان کربی، سخنگوی پنتاگون - که از آلمان صحبت می‌کرد - درباره آخرین ارزیابی آستین از درگیری توضیح داد و به سی‌ان‌ان گفت که پیروزی اوکراین «مطمئناً در کار است».

 کربی گفت: «فکر می‌کنم پیروزی به وضوح توسط اوکراینی تعریف می‌شود که حاکمیت آن کاملاً مورد احترام است و تمامیت ارضی آن توسط روسیه یا هیچ کشور دیگری در این مورد نقض نشده است.

 کربی گفت 40 کشور شرکت کننده در گروه مشورتی آستین در روز سه شنبه "همچنین معتقدند" اوکراین می تواند بر روسیه پیروز شود.

  کربی ادامه داد: این فقط ناتو نیست، این فقط غرب نیست کشورهایی از سراسر جهان، از جمله منطقه هند و اقیانوس آرام، وجود دارند که تلاش می کنند به اوکراین برای پیروزی در این جنگ کمک کنند.

 کربی گفت: در نهایت، این پیروزی توسط زلنسکی و مردم اوکراین مشخص خواهد شد.

 زلنسکی پیشتر ابراز اطمینان کرده بود که اوکراین به پیروزی دست خواهد یافت و تهاجم روسیه را که 62 روز به طول انجامیده دفع خواهد کرد.  او در این ماه به CNN گفت: «بله، البته، و [ما] خواهیم کرد».

 اما زلنسکی همچنین تاکید کرده است که اوکراین حاضر به واگذاری قلمرو در بخش شرقی این کشور به منظور پایان دادن به درگیری نیست.

 دیمیترو کوله‌با، وزیر امور خارجه اوکراین روز سه‌شنبه مواضع زلنسکی را تکرار کرد و به ام‌اس‌ان‌بی‌سی گفت که کمک ایالات متحده به اوکراین «تا زمانی که سربازان روسی رد پای خود را در خاک اوکراین نگذارند، هرگز کافی نخواهد بود».

 کوله‌با گفت: «لحظه‌ای که کشورمان را آزاد می‌کنیم، لحظه‌ای که در این جنگ پیروز می‌شویم، می‌گویم، ایالات متحده هر کاری که می‌توانست انجام داد و همه چیز برای رسیدن به این پیروزی کافی بود».

 کوله‌با در ادامه پیش‌بینی قوی‌تری ارائه کرد و گفت: «اوکراین پیروز خواهد شد».

 پس از عقب نشینی از اطراف کیف در شمال اوکراین در این ماه، نیروهای روسی هفته گذشته حملات پیش بینی شده خود را در منطقه جنوب شرقی دونباس آغاز کردند.

 دونباس خانه دو منطقه جدا شده است که عمدتاً در کنترل جدایی طلبان مورد حمایت مسکو است: جمهوری موسوم به جمهوری خلق دونتسک و جمهوری خلق لوهانسک.  بنا بر گزارش ها، یک فرمانده روس جمعه گذشته گفت که روسیه قصد دارد کنترل کامل منطقه و جنوب اوکراین را به دست گیرد.

 کربی روز سه‌شنبه در پاسخ به این سوال که آیا اوکراین در حال حاضر در جنگ علیه روسیه پیروز می‌شود، گفت که نیروهای اوکراینی تاکنون «مسلماً» «اهداف راهبردی» ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه را شکست داده‌اند.

 کربی گفت: «بسیار سخت است که به این مبارزه نگاه کنیم و [به این نتیجه برسیم] که روسیه پیروز شده و آقای پوتین به اهداف خود دست یافته است.  اوکراینی‌ها تقریباً در هر مرحله او را شکست داده‌اند.»

 اظهارات مقامات پنتاگون در آلمان، آخرین تشدید لفاظی های واشنگتن در زمان جنگ در قبال مسکو است.

 روز دوشنبه، پس از دیدار او و بلینکن با زلنسکی، آستین گفت که ایالات متحده می خواهد "تضعیف روسیه را تا حدی ببیند که نمی تواند کارهایی را انجام دهد که در حمله به اوکراین انجام داده است."

 آستین به خبرنگاران در لهستان گفت: روسیه "در حال حاضر بسیاری از توانایی های نظامی و بسیاری از نیروهای خود را از دست داده است."  و ما می خواهیم ببینیم که آنها توانایی بازتولید سریع این قابلیت را ندارند."

 کربی در روز سه‌شنبه اظهارات آستین درباره روسیه «تضعیف‌شده» را تکرار کرد و گفت: «ما از روسیه می‌خواهیم که در آینده دیگر همسایگان خود را تهدید نکند.

کربی گفت: آستین «نمی‌خواهد روسیه را ببیند که بتواند به همسایگانش حمله کند و کشورهای دیگر در قاره را تهدید و وادار کند» و افزود: «ما روسیه را نمی‌خواهیم که بتواند چنین نفوذ بدی را در اروپا اعمال کند.  یا هر جای دنیا.»

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها