مسمومیت آبراموویچ پس از همکاری با اکراین

به گزارش وال استریت ژورنال، رومن آبراموویچ، الیگارش مشهور روسی و مذاکره کنندگان اکراینی، علائم مسمومیت از خود بروز داده‌اند. زلنسکی، رئیس جمهور اکراین، چندی پیش از دولت‌های غربی خواسته بود که نام آبراموویچ را از فهرست تحریم‌ها حذف کنند چرا که آبراموویچ در جریان مذاکرات صلح، پیشنهاد همکاری به اکراین داده بود.

مسمومیت آبراموویچ پس از همکاری با اکراین

به گزارش وال استریت ژورنال، رومن آبراموویچ، الیگارش مشهور روسی و مذاکره کنندگان اکراینی، علائم مسمومیت از خود بروز داده‌اند. از جمله این علائم، سرخی چشم‌ها و کنده شدن لایه‌ای از پوست دست آن‌ها بوده است.

بنابر این گزارش، هم اکنون همه این افراد بهبود پیدا کرده‌اند و حال مساعدی دارند.

رومن آبراموویچ الیگارش روسی که سابقه دوستی نزدیکی با پوتین دارد، در مذاکرات صلح میان اکراین و روسیه شرکت کرده بود. به گزارش گروه بلینگ‌کت، در روز سوم مارچ سه نفر از اعضای تیم مذاکره اکراینی درد شدیدی در چشم و ناحیه دست خود احساس کردند. دردی که تا روز بعد ادامه داشت. پس از بررسی کارشناسان، مسمومیت این افراد رسما تایید شد. 

براساس گمانه‌زنی‌ها، طرفین تندروی روسی پشت پرده این ماجرا بوده‌اند. لازم به ذکر است که زلنسکی، رئیس جمهور اکراین، چندی پیش از دولت‌های غربی خواسته بود که نام آبراموویچ را از فهرست تحریم‌ها حذف کنند چرا که به عقیده او، آبراموویچ در جریان مذاکرات صلح، همکاری بسیاری با طرفین اکراینی داشته و پیشنهاد همکاری‌های متعددی به دولت اکراین داده است. با توجه به سابقه کرملین در مسموم کردن مخالفان، بعید به نظر نمی‌رسد که این عملیات نیز مستقیما از سوی مقامات دولت روسیه انجام شده باشد.

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها