اروپا ضربه آخر را به پوتین می زند

وزرای خارجه اتحادیه اروپا جهت اعمال تحریم نفتی و متوقف کردن پوتین،روزهای آینده جلسه برگزار می کنند.

اروپا ضربه آخر را به پوتین می زند

وزرای خارجه و دفاع اتحادیه اروپا روز دوشنبه برای بحث در مورد اعمال تحریم های بیشتر علیه مسکو، به ویژه اینکه آیا تحریم نفتی را اعمال کنند، تشکیل جلسه می دهند. اتحادیه اروپا و متحدان غربی آن با هدف خروج نظامی روسیه از اوکراین، مجموعه‌ای از تحریم‌ها از جمله مسدود کردن دارایی‌های بانک مرکزی روسیه را اعمال کرده‌اند.

بحران انسانی در شهر بندری ماریوپل، جایی که ساکنان آن با بحران و کمبود غذا، آب و برق محاصره شده‌اند، فشار بر رهبران اروپایی را به جهت تشدید تحریم‌ها علیه مسکو افزایش می‌دهد.

گابریلیوس لاندسبرگیس، وزیر امور خارجه لیتوانی، هنگام ورود به نشست بروکسل گفت: «غیرقابل اجتناب است که ما درباره بخش انرژی صحبت نکنیم و قطعاً می‌توانیم درباره نفت صحبت کنیم، زیرا این حوزه بزرگترین درآمد بودجه روسیه است.»

او گفت: «ما نمی‌توانیم از اعمال تحریم‌ها خسته شویم، نمی‌توانیم از کمک و تلاش به اوکراین خسته شویم.»

جو بایدن، رئیس‌جمهور ایالات متحده روز پنجشنبه برای نشست‌هایی با 30 متحد ناتو، اتحادیه اروپا، و در قالب گروه هفت (G7) از جمله ژاپن، وارد بروکسل می‌شود که برای سخت‌تر کردن واکنش غرب به مسکو طراحی شده است.

کرملین تاکنون با چهار دور تحریم های اتحادیه اروپا که طی سه هفته گذشته اعمال شده است. از جمله تحریم 685 شهروند روس و بلاروسی و در زمینه مالی و تجارت روسیه،اما با این اوصاف مسکو رویه خود را در اوکراین تغییر نداده است.

دور پنجم تحریم ها شامل افزودن نام های بیشتری به لیست سیاه اتحادیه اروپا می شود. اما سخت ترین انتخاب از نظر اقتصادی این است که با توجه به وابستگی 27 کشور اتحادیه اروپا به گاز روسیه برای انرژی آیا نفت روسیه را هدف قرار دهیم، همانطور که ایالات متحده و بریتانیا انجام داده اند؟

دیپلمات ها به رویترز گفتند که کشورهای حوزه بالتیک از جمله لیتوانی به عنوان گام منطقی بعدی بر تحریم فشار می آورند، در حالی که آلمان نسبت به اقدام عجولانه به دلیل قیمت بالای انرژی در اروپا هشدار می دهد.

دیپلمات‌ها گفته‌اند که حمله شیمیایی روسیه در اوکراین، یا بمباران شدید کیف پایتخت، می‌تواند محرکی برای تحریم انرژی باشد.

خود مسکو هشدار داده است که تحریم‌های اتحادیه اروپا بر نفت روسیه می‌تواند این کشور را وادار به بستن خط لوله گاز به اروپا کند.

در حال حاضر، اتحادیه اروپا که برای 40 درصد گاز خود به روسیه متکی است و آلمان در میان اقتصادهای بزرگ اتحادیه اروپا وابسته‌ترین است و به این دلیل در مورد چگونگی مقابله با موضوع انرژی اختلاف نظر دارد.

وزرای دفاع همچنین درباره «قطب‌نمای استراتژیک»، نزدیک‌ترین چیزی که اتحادیه اروپا به دکترین نظامی دارد، برای انطباق با واقعیت ژئوپلیتیکی جدید، بحث خواهند کرد.

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها