ترامپ محاکمه و از ریاست جمهوری منع می شود

با مستنداتی که اخیرا منتشر شده است ترامپ مرتکب جرم شده و باید سریعتر محاکمه شود.

ترامپ محاکمه و از ریاست جمهوری منع می شود

یک قاضی در حکمی که روز دوشنبه به جان ایستمن وکیل ترامپ دستور داد صدها ایمیل را به کمیته منتخب مجلس نمایندگان برای تحقیق در مورد حمله کنگره تحویل دهد، این قاضی گفت به نظر می رسد دونالد ترامپ در حالی که در 6 ژانویه به دنبال بازگشت خود به قدرت بوده، مرتکب جنایات متعددی شده است.

 این حکم فوق‌العاده نشان‌دهنده پیشرفتی است و راه را برای کمیته منتخب هموار می‌کند تا برخی از حساس‌ترین ایمیل‌های ایستمن را در مورد طرح غیرقانونی او برای لغو انتخابات 2020، که تلاش کرده بود در برابر تحقیقات محافظت کند، به دست آورد.

 قاضی دیوید کارتر، با توجه به شواهد و مستندات، دریافته است که به احتمال زیاد ترامپ و ایستمن برای ممانعت از برگزاری جلسه مشترک کنگره در 6 ژانویه 2021 توطئه کرده اند.

 کارتر گفت که ترامپ و ایستمن کمپینی را برای براندازی یک انتخابات دموکراتیک راه اندازی کردند که در تاریخ آمریکا بی سابقه بود و طرح آنها را "کودتای در جستجوی یک تئوری قانونی" توصیف کرد و مستقیماً به حمله کنگره منجر شد.

 حکم قاضی شاید اولین باری باشد که دادگاه فدرال تشخیص می‌دهد رئیس‌جمهوری ممکن است در زمان ریاست جمهوری مرتکب جرم شده باشد.

 این تصمیم همچنین می‌تواند ادعای ترامپ مبنی بر اینکه تحقیقات تلاشی جناحی برای آسیب رساندن به او از نظر سیاسی است را تضعیف می‌کند اما در حال حاضر تحقیقات کمیته منتخب از طریق دادگاه فدرال مجدداً تأیید شده است.  همچنین گزارش‌هایی منتشر می‌شود که جارد کوشنر، داماد و دستیار نزدیک ترامپ در دوران ریاست‌جمهوری او، قرار است این هفته در جلسه رسیدگی به ماجرای ششم ژانویه حاضر شود.

 

 کمیته منتخب ایمیل‌های ایستمن را در زمان حمله به کنگره زیر نظر گرفته است، زیرا او معمار طرح غیرقانونی بود که بر اساس آن مایک پنس معاون وقت رئیس‌جمهور موظف می شد تاییدیه پیروزی بایدن را در انتخابات ۶ ژانویه متوقف کند.

 این طرح - یکی از چندین طرحی است که توسط ایستمن و عوامل سیاسی او از "اتاق جنگ" ترامپ در هتل ویلارد واقع در واشنگتن کار می کردند، طراحی شد – بر اساس این برنامه از پنس خواسته می شد که از شمارش آرای کالج الکترال برای بایدن خودداری کند و در نهایت ترامپ را به ریاست جمهوری بازگرداند.

 اما ایستمن علیرغم احضاریه کمیته منتخب از ارائه ایمیل های مرتبط با این تلاش خودداری کرد و مدعی شد از آنجایی که او به عنوان مشاور رئیس جمهور سابق عمل می کرد، این ارتباطات توسط امتیاز وکیل و مشتری محافظت می شود.

 کارتر نوشت: «از آنجایی که این یادداشت احتمالاً جنایات ممانعت از روند رسیدگی رسمی و توطئه برای کلاهبرداری از ایالات متحده را افزایش داده است، مشمول استثناء جرم کلاهبرداری است و دادگاه حکم به افشای آن می‌دهد.»

 اما کمیته منتخب پس از آن که ایستمن در ایمیلی جداگانه پذیرفت که طرح او برای توقف یا به تعویق انداختن حکم بایدن در 6 ژانویه غیرقانونی است، معتقد بودند که ایستمن درگیر فعالیت مجرمانه بوده است، اما از پنس خواسته بود تا به هر حال این کار را انجام دهد.

به نظر می‌رسد که قاضی با این هیئت موافق است و در حکم گفته است که حتی اگر ایستمن درست می‌گوید و قانون شمارش انتخابات با قانون اساسی مغایرت دارد، به ترامپ اجازه نمی‌دهد قانون را نقض کند یا به او اجازه دور زدن قانون را بدهد.

 قاضی کارتر گفت: «مخالفت با قانون به پرزیدنت ترامپ این حق را می دهد که به دنبال راه حلی در دادگاه بگردد، نه اینکه فرآیندی را که طبق قانون اساسی تعیین شده مختل کند».  این طرح آخرین تلاش برای تضمین ریاست جمهوری به هر وسیله ای بود.»

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها