احمدی نژاد: بهانه تراشی برای تجاوز روسیه، حمایت از نسل کشی است

بهانه تراشی برای توجیه جنگ، تجاوز و کشتار مردم اوکراین، به عنوان مشارکت و حمایت از جنایت جنگی و نسل کشی ثبت خواهد شد.

احمدی نژاد: بهانه تراشی برای تجاوز روسیه، حمایت از نسل کشی است

‍احمدی نژاد: بهانه تراشی برای تجاوز روسیه، حمایت از نسل کشی است

دکتر احمدی‌نژاد: بهانه تراشی برای توجیه جنگ، تجاوز و کشتار مردم اوکراین، به عنوان مشارکت و حمایت از جنایت جنگی و نسل کشی ثبت خواهد شد. 

 دکتر احمدی نژاد در نشست دانش آموختگان مدرسه مدیریت ایرانی:

بدون تردید حمله و تجاوز روسیه به اوکراین حادثه‌ای بزرگ و مقدمه حوادثی بزرگتر است. بنابراین برای چندمین بار و بطور صریح، حمله و تجاوز روسیه به اوکراین را محکوم می کنم.

قبلاً درباره توطئه تغییر نقشه سیاسی جهان و استقرار مجدد سلطه جهانی در هماهنگی سه کشور آمریکا، روسیه و چین صحبت کرده‌ام.

خوشبختانه با حضور حماسی و مقاومت قهرمانانه مردم اوکراین، اجرای توطئه و مراحل تکمیلی آن علیه ملت ها را با موانع جدی مواجه کرده است. ملت بزرگ ایران با تحسین مقاومت شرافتمندانه ملت اوکراین در برابر تجاوز و اشغالگری، در کنار آنان خواهد ایستاد.

تردید ندارم که مردم روسیه نیز با این جنگ توسعه طلبانه و ضد انسانی مخالفند. هر نوع بهانه تراشی برای توجیه جنگ، تجاوز و کشتار مردم اوکراین، از جهت انسانی و اخلاقی به شدت محکوم است و به عنوان مشارکت و حمایت از جنایت جنگی و نسل کشی به ثبت خواهد رسید.

عناصر اصلی سران اروپا با اطلاع از این طراحی ضد بشری، به دلایل تاریخی و همچنین آثار عمیق سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و امنیتی ناشی از آن، ناراضی بودند اما متاسفانه از سر ضعف و ناتوانی، در این مسئله مثل بسیاری از مسائل دیگر، دون شأن قاره مهم اروپا و ملت ‌های فهیم و آزادیخواه اروپایی، خود را تسلیم و سرسپرده آمریکایی ها کردند.

این تجاوز نشان داد که اگر اروپا به مسیر منطقی حقوقی، انسانی و نظم عقلانی برنگردد، سرنوشت بسیار تلخی می تواند در انتظار آنها باشد و شرایط جبران ناپذیری به وجود آید.

از آنجا که طرح مشترک آمریکایی- روسی-چینی در تجاوز به اوکراین مطابق انتظار آنان پیش نرفته است، دولت آمریکا متناسب با خواست مردم آمریکا و سایر ملتها و برای فریب کاری و تبرئه خود، ناچار شده است دست به اقداماتی بزند.

سران اروپا این فرصت را غنیمت بشمارند و در جهت انجام مسئولیت های اخلاقی، انسانی و نیز وظایف قانونی خود در قبال ملل اروپایی و همه ملت های جهان، برای برپایی عدالت و محو مظاهر شیطانی به پا خیزند و به مسئولیت تاریخی خود، به ویژه در قبال خونهای ده ها میلیون انسان بی گناه که در خلال جنگ های اول و دوم بر زمین ریخته است، عمل کنند. آنان بدانند که جنگ سوم جهانی دندان طمعی است که ابلیس به انسان ها نشان می دهد.

با بیداری انسانی و همبستگی جهانی، چنین اتفاق شومی نخواهد افتاد و موج عظیم آگاهی، آزادی، عشق و صلح به زودی زمین را از لوث وجود شیطان های انسان نما پاک خواهد کرد.

تجاوز آشکار روسیه به اوکراین و تحمیل جنگی نابرابر و ناجوانمردانه به مردان، زنان، خردسالان و سالخوردگان اوکراینی نشان داد که نظم موجود بین الملل، برای تضمین امنیت و حفاظت از جان مردم و صیانت از حقوق بشر ناتوان است و ادعای لیبرال دموکراسی آمریکایی جز پوششی بر تمامیت‌خواهی سرمایه داری افسار گسیخته نیست.

از این رو باید مقاومت قهرمانانه ملت شریف اوکراین در بستر بیداری و حمایت مردم سراسر جهان را به فرصتی بزرگ برای تغییر در معادلات قدرت و تحول در ساز و کارهای بین المللی در جهت ارزش گذاری به کرامت و تعالی انسان و منشور جهانی حقوق بشر و تضمین صلح و همزیستی مسالمت آمیز جهانی تبدیل کرد.

این تجاوز سراسر محکوم، نه تنها ظلمی آشکار به ملت اوکراین، بلکه خدشه ای اساسی به اعتبار ملت بزرگ روسیه و خلل جدی به آینده سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و امنیتی این کشور است.

به کارگیری سیاست های ضد بشری و اعمال استبداد و دیکتاتوری و تحمیل یک جنگ خانمان برانداز، ستمی سنگین و خسارتی جبران ناپذیر برای هر دو ملت است و البته آثار آن در دراز مدت برای مردم روسیه زیان بارتر است.

من از آقای پوتین می خواهم که هر چه زودتر به جنگ و تجاوز خاتمه دهد و مانع از آن شود که نام او در عداد جنایتکاران بزرگ تاریخ ثبت شود و مورد لعن و نفرین تاریخی مردم جهان قرار گیرد.

هزینه کرد سنگین برای تولید سلاح کشتار جمعی و نوآوری در جنگ افزارهای مرگبارتر و ادامه سیاست های شیطانی در رقابت‌های تسلیحاتی، که با صرف منابع عظیم آن کشور و به قیمت توقف در جریان زندگی و رفاه مردم و عقب ماندگی آنان صورت می پذیرد، افق آتی آن کشور و ملت بزرگ را تیره می سازد.

همچنان که داعیه بازگشت به امپراتوری تزاری و یا کمونیستی برخلاف مصالح آن ملت بزرگ و همه مردم جهان است، چنین داعیه ای یک خیال‌پردازی تمامیت خواهانه بیش نیست و هرگز قابلیت تحقق ندارد./دولت بهار

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها