ربیعی:پمپئو می‌تواند با خبرنگار ما گفتگو کند /در دولت دوتابعیتی نداریم

مستقل آنلاین/سخنگوی دولت گفت: ما برای توقیف کشتی انگلیسی بر اساس حسن نیت تصمیم گرفتیم.

ربیعی:پمپئو می‌تواند با خبرنگار ما گفتگو کند /در دولت دوتابعیتی نداریم

 علی ربیعی در نشست خبری با اهالی رسانه به سوالاتی پیرامون توقیف نفتکش انگلیسی، ارزهای دیجیتالی، سفرهای مهم ظریف به آمریکا و آفریقا و ....پاسخ داد.

وی در ابتدای این نشست خبری با اشاره به سالروز عملیات مرصاد گفت: یاد شهید صیاد شیزاری را گرامی می‌داریم. امروز ما با روزهای مرصاد بسیار شباهت دارد. آن روزها از مهران تا تهران حرکت کردیم. امروز هم با شرایط مرصاد مواجه ایم و البته پیچیده تر .

اهم اظهارات ربیعی را در ادامه می توانید بخوانید:

* تروریسم اقتصادی آمریکا علیه ملت ایران ریشه در همان تروریسم منافقین دارد.

* امروز منافقین در لایه های مختلف سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و امنیتی فعال هستند.

* حرف های آنها امروز از دهان مسئولان آمریکایی شنیده می شود.

* امروز تخریب شخصیت های نظام و دلسرد کردن مردم از نظام و دولت ریشه در همان جریان دارد و ادامه همان مسیر است.

* ما در زمینه کشتی ایرانی سرقت شده از سوی دولت انگلستان مواضع مان مشخص است. ما برای توقیف کشتی انگلیسی بر اساس حسن نیت تصمیم گرفتیم. ما اعلام کردیم که مقصد کشتی سوریه نبوده و دلیل نمی بینیم تضمین بدهیم.

* ارزهای دیجیتال از مکان‌های غیرقانونی جمع آوری خواهد شد و به شهرک هایی که برای ماینینگ در نظر گرفته شده منتقل می شوند. برق لازم آن ها نیز با نیروگاه جداگانه تامین خواهد شد.

* هر زمان آمریکا تلاش کرد دیپلماسی ما را حصر کند دیپلمات‌های ما به خصوص آقای ظریف اجازه چنین کاری را ندادند. سفر به چند کشور مختلف آمریکایی و آفریقایی و حضور در رسانه‌های مختلف از سوی ظریف باعث شد تا وزیر خارجه آمریکا درخواست گفت‌وگو با رسانه‌های ایرانی را داشته باشد. سفر به ۶ کشور صورت گرفت و باید گفت خوشبختاته گفت‌وگوی ظریف با رسانه‌های ایرانی پمپئو را به آن وا داشت که با ما گفت‌وگو کند، ما هم می‌گوییم ایشان می‌تواند با خبرنگار ما خانم مرضیه هاشمی گفت‌وگو کند.

*{درباره سفر وزیر خارجه عمان به ایران} : ما از اینکه کشورهایی بخواهند خیرخواهانه دیدگاه‌های خود را با ما در خصوص مسائل منطقه‌ای مطرح کنند، استقبال می‌کنیم ولی این قبیل سفرها به منزله میانجی‌گری نیست.

 *من شایعات واردات گندم را به شدت تکذیب می‌کنم، مراقبت‌های لازم برای جلوگیری از قاچاق گندم را داشته‌ایم. 

*لیست منتشر شده از دوتابعیتی‌ها در شان مجلس نبود. هیچ یک از اعضای دولت دو تابعیتی نیست.

* عجیب است که برخی آزادند و هرچه بگویند کسی کاری ندارد. از قوه قضائیه می‌خواهیم که به این گونه اتهام زنی‌ها ورود کند.

*پشت تخریب چهره‌های نظام، سازمان منافقین هستند.

*فشارهای تحریمی با این تحلیل صورت گرفت که مردم پشت نظام نیستند اما صف‌های طولانی مردم‌سالاری را رقم زد. امروز هم ما در تنگه زبرجد هستیم و با همان مقاومت ایستادگی خواهیم کرد. 

* سفرهای خارجی ظریف به 6 کشور صورت گرفت و باید گفت خوشبختانه گفت‌وگوی ظریف با رسانه‌های ایرانی پمپئو را به آن وا داشت که با ما گفت‌وگو کند.

*ما اساسا این حق را قائل نیستیم که یک کشور تحریم بگذارد و بقیه کشورها از آن تبعیت کنند، دلیلی به تضمین نیست و قائل بر آن‌ نیستیم که سربازان اجرای تحریم‌های دیگران باشیم، ضمن اینکه قبلا اعلام شده مقصد این کشتی سوریه نبوده است.

 

منبع: مهر
آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها