محمود علیزاده طباطبایی در گفتگو با مستقل آنلاین:

با توجه به هشدار کارشناسان امنیتی انتخاب نجفی برای شهرداری تهران غلط بود

مستقل آنلاین/ دوشنبه ۳۱ تیرماه ۹۸ محمود علیزاده طباطبایی عضو شورای مرکزی حزب کارگزان میهمان مستقل آنلاین بود.

با توجه به هشدار کارشناسان امنیتی انتخاب نجفی برای شهرداری تهران غلط بود

علیزاده طباطبایی عضو شورای اول شهرتهران و با سابقه وکالت طولانی در پرونده های سیاسی یکی از خبرسازترین وکلای دادگستری در ۲۰ سال گذشته بوده است.

علیزاده طباطبایی با صراحت مثال زدنی در خصوص ماجرای محکومیت عباس امیر انتظام سخنگوی دولت موقت اظهار داشت:

امیر انتظام وطن پرست و آزاده بود.به هیچ وجه آن مبارز  فقید جاسوس نبو.خدا نگذرد از کسانی که این پرونده را برای آن مرد بزرگ ساختند.

امیرانتظام قربانی افکار کمونیستی تندروهای اول انقلاب شد.در اوائل انقلاب کسانی در راس برخی از مناصب  بودند که هرکسی را که غیزاز خودشان می اندیشید را حذف می کردند.یا این گونه افراد خوش نام مانتد امیرانتظام  را متهم به جاسوسی می کردند و یا آمریکایی می دانستند.

این روزها در اولین سالگرد رحلت این مردبزرگ هستیم به روح بلندش درود می فرستم و برای باز ماندگانش از اخداوندمنان صبر می طلبم.

مستقل آنلاین:آقای طباطبایی شما عضو شورای اول بودید اگر بخواهید امروز عملکرد شورای پنجم در انتخاب محمدعلی نجفی را نقد کنید،چه می گویید؟

*طباطبایی: بنده سر فرصت از عملکرد شورای اول دفاع می کنم.شورای اول چون با فساد مقامات عالیرتبه دولت مبارزه می کرد مغضوب و سپس منحل اعلام شد.

اما در باره شورای پنجم باید بگویم که اصلاح طلبان در باره تایید صلاحیت ها منتقد شورای نگهبان هستند که به نظرم حرف آنها درست است.اما در جریان گزینش لیست شورای پنجم متاسفانه عملکرد اصلاح طلبان در انتخاب نفرات لیست شوراها به مراتب بدتر از رفتار شورای نگهبان بود.شایسته سالاری را کنار گذاشتند و به انتخاب سربازان حرف گوش کن حزبی اکتفا کردند.خب چنین ترکیبی که با رای مردم تهران بعنوان شورای اصلاح طلب برگزیده شدند اصلا نتوانستند در انتخاب شهردار مناسب و قوی برای تهران عملکردقابل قبولی داشته باشند.

طبیعی است فارغ از گرایش های حزبی بگویم برای تصدی شهرداری تهران محسن هاشمی برمحمدعلی نجفی ترجیح داشت.اما تفکری که درخارج از شورا بر شورای پنجم تسلط داشت و راه را برمحسن هاشمی بست.

نجفی با توجه به مختصات مدیریتی اش اصلا گزینه مناسبی برای شهرداری نبود، اما متاسفانه اصرار اتحادی ها باعث شد که نجفی براین مهلکه قدم گذاشت.

اگر نجفی تسلیم وسوسه این آقایان نمی شد اکنون در چنین دامی گرفتار نشده بود.

برخی از اصلاح طلبان سرشناس نجفی را برای این پست علم کردند تا محسن هاشمی شهردار نشود.

ماجرای تراژدیک نجفی ریشه در تصمیم غلط دوستان اتحادی دارد که چنین معضلی را برای اصلاح طلبان،شهرداری و نجفی درست کردند.

زیرا کارشناسان امنیتی به انتخاب نجفی بعنوان شهردارتهران حساسیت داشتند و هشداری به شورا در این باره داده بودند.

شورا نباید به این انتخاب غلط و پرریسک مبادرت می ورزید.

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها