اولاف شولز جانشین مرکل شد

با پایان دوره صدراعظمی مرکل،جانشین او اولاف شولز به قدرت رسید.

اولاف شولز جانشین مرکل شد

به گزارش مستقل آنلاین روزنامه گاردین نوشت:

اولاف شولز قرار است روز چهارشنبه توسط بوندستاگ(پارلمان مرکزی آلمان فدرال)به عنوان صدراعظم رای گیری شود و با پایان دوره مرکل، فصل جدیدی در سیاست آلمان و اروپا باز شود.

شولز، معاون صدراعظم مستعفی و وزیر دارایی، دولتی متشکل از حزب سوسیال دموکرات خود، دموکرات های آزاد و سبزها را رهبری خواهد کرد، ائتلافی از احزاب که قبلاً در سطح فدرال آلمان سابقه نداشته است.

این ائتلاف 16 سال حکومت آنگلا مرکل را به پایان می‌رساند که تصمیم گرفت دیگر نامزد نشود. در طول دوران پرتلاطم ریاست جمهوری او، که شامل بحران های منطقه یورو، ورود بیش از یک میلیون پناهجو و برگزیت می شود، چهار رئیس جمهور فرانسه، پنج نخست وزیر بریتانیا و هشت نخست وزیر ایتالیا حضور داشته اند.

توافقنامه ائتلافی 177 صفحه ای تحت عنوان جرات پیشرفت بیشتر توسط رهبران حزب در مراسمی در موزه فیتوریوم برلین روز سه شنبه امضا شد. میکایلا کوفنر، سردبیر سیاسی کانال بین‌المللی دویچه وله در توییتی نوشت: «این لحظه‌ای بود که دوران پس از مرکل به طور واقعی آغاز می‌شود».

این توافق قبلاً از حمایت قوی سه حزب برخوردار شده بود و راه را برای رأی گیری شولز در روز چهارشنبه توسط مجلس سفلی آلمان باز کرد.

دولت جدید از افزایش موارد ابتلا به ویروس کرونا در آلمان گرفته تا تحرکات نیروهای روسیه در مرز اوکراین، در راس اولویت‌های خود برای بازسازی اقتصاد آلمان از طریق مدرن‌سازی زیرساخت‌های مخرب و کاهش شدید سوخت‌های فسیلی، با بحران های مختلفی مواجه است.

شولز گفت که هرگونه اقدام روسیه برای عبور از مرز اوکراین غیرقابل قبول خواهد بود. شولز پس از امضای توافقنامه ائتلافی به خبرنگاران گفت: «بسیار بسیار مهم است که هیچ کس برای ترسیم مرزهای جدید در کتاب های تاریخ نچرخد.»

زمانی که در مورد چین از او پرسیده شد، او کمتر قاطعانه برخورد کرد و در مورد اینکه آیا آلمان به تحریم دیپلماتیک بازی‌های المپیک زمستانی ۲۰۲۲ در پکن می‌پیوندد یا خیر، جواب مشخصی نداد.

صدراعظم جدید، معمار صندوق بازیابی کروناویروس اتحادیه اروپا، گفت اولین سفر او به خارج از آلمان به پاریس و بروکسل خواهد بود، زیرا او به دنبال اطمینان از امنیت و حاکمیت اروپا است.

 

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها