حکم بازداشت رئیس‌جمهور سابق صادر شد

دفتر ارتباطات دادگاه بدوی تونس اعلام کرد که قاضی تحقیق مسئول پرونده «محمد منصف المرزوقی» رئیس‌جمهور اسبق تونس، حکم بازداشت بین‌المللی علیه وی را صادر کرده است.

حکم بازداشت رئیس‌جمهور سابق صادر شد

حکم بازداشت بین‌المللی رئیس‌جمهور اسبق تونس صادر شد

دادگاهی در تونس، حکم بازداشت بین‌المللی «منصف المرزوقی» رئیس‌جمهور اسبق و منتقد رئیس‌جمهور کنونی این کشور را صادر کرد.

دفتر ارتباطات دادگاه بدوی تونس روز پنجشنبه اعلام کرد که قاضی تحقیق مسئول پرونده «محمد منصف المرزوقی» رئیس‌جمهور اسبق تونس، حکم بازداشت بین‌المللی علیه وی را صادر کرده است.

المرزوقی که در سال ۲۰۱۱ تا ۲۰۱۴ ریاست جمهوری تونس را بر عهده داشت، اخیرا در مصاحبه با شبکه «فرانس ۲۴» از تصمیم شورای دائم سازمان بین‌المللی فرانکوفون (کشورهای فرانسه زبان) برای به تأخیر انداختن اجلاس سران این سازمان - که قرار بود نوامبر سال جاری میلادی در تونس برگزار شود - ابراز خرسندی کرد.

پس از پخش این مصاحبه بود که قیس سعید - رئیس‌جمهور کنونی تونس - از وزیر دادگستری خواست تا تحقیقات قضایی را علیه کسانی که در خارج از کشور علیه تونس توطئه می‌کنند، آغاز کند. سعید افزود: کسانی که در خارج از کشور علیه تونس توطئه می‌کنند باید به توطئه علیه امنیت کشور در داخل و خارج متهم شوند.

«حبیب ترخانی» سخنگوی رسمی دادگاه تجدیدنظر تونس در تاریخ ۱۵ اکتبر ۲۰۲۱ از آغاز تحقیقات درباره اظهارات منصف مرزوقی در فرانسه خبر داد و گفت که این تحقیقات با مجوز وزیر دادگستری آغاز شده است.

منصف المرزوقی همچنین پیشتر طی اظهاراتی در جریان تظاهرات مخالفان قیس سعید رئیس‌جمهور تونس در پاریس از فرانسه خواسته بود تا در راستای کمک به تونس، علیه تدابیر فوق العاده قیس سعید رئیس‌جمهور کنونی وارد عمل شود. قیس سعید پیش‌تر نخست‌وزیر تونس را برکنار و اختیارات پارلمان را تعلیق کرده بود./ایسنا

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها