مراجع به مردان اجازه کوتاه کردن ریش نمی‌دهند/پشت صحنه اینها دشمنان است

مراجع عالیقدر اسلام کوتاه کردن محاسن را نیز اجازه نمی‌دهند و ما باید از این فتواها دفاع کنیم، از ما انتظار نداشته باشند نگوئیم و سکوت کنیم، عدالت ظاهری ایجاب می‌کند که حدود الهی را رعایت کنیم و کسانی هم که سکوت می‌کنند و حرف نمی‌زنند در هر زمان بهانه می‌آورند، یک روز بهانه انتخابات دارند و امروز نمی‌دانم چه بهانه‌ای دارند.

مراجع به مردان اجازه کوتاه کردن ریش نمی‌دهند/پشت صحنه اینها دشمنان است

امام جمعه اصفهان درمورد ریش مردان: احتیاط واجب است، ترکش هم حرام است / انتظار سکوت از ما نداشته باشید

امام جمعه موقت اصفهان با اشاره به کم آبی گفت: آنچه که باید انجام شود مدیریت واحد در حوضه آبریز زاینده رود است.

آیت الله سید ابوالحسن مهدوی در خطبه‌های عبادی، سیاسی نماز جمعه این هفته اصفهان با بیان اینکه برخی نمی‌خواهند حدود الهی را رعایت کنند، حُسن ظاهر داشته باشند و می‌خواهند آزاد باشند، اظهار داشت: البته باید توجه داشت که پشت صحنه اینها نیز دشمنان است و در فضای مجازی شایعاتی را به دروغ نسبت داده‌اند که اعتماد به فضای مجازی را نیز کاهش داده‌اند.

وی با اشاره به اینکه در فضای مجازی کلمات تقطیع می‌شود و دروغ نسبت می‌دهند، افزود: از این رو هجمه‌های زیادی نیز به برخی از افراد وارد می‌شود که در این بین به بزرگان نیز چنین هجمه‌هایی وارد شده است.

نیت و فکر ما دفاع از حدود الهی است

امام جمعه موقت اصفهان با بیان اینکه نیت و فکر ما دفاع از حدود الهی است، ادامه داد: مردم اجازه ندارند علنی حدود الهی را رعایت کنند شاید کسی بخواهد به صورت مخفی این کار را انجام دهد اما علنی نمی‌تواند.

وی با بیان اینکه حُسن ظاهر محدود به یک چیز نیست و تنها به محاسن داشتن نیست، اضافه کرد: حُسن ظاهر انجام همه واجبات و ترک گناهان است و البته یکی از این حُسن ظاهر محاسن ظاهری برای مردان است که همه مراجع به آن توجه دارند اما برخی به این احتیاط واجب توجه ندارند.

آیت‌الله مهدوی افزود: برای مقلد در عمل مانند حرام می‌ماند که احتیاط واجب را ترک کند و برخی از احتیاط واجب‌ها رجوع به احتیاط است و البته باید توجه داشت که در برخی از موارد نیز اجازه رجوع نداده‌اند چرا که فتوا داده شده است.

مراجع اجازه کوتاه کردن محاسن را نمی‌دهند

وی اضافه کرد: مراجع عالیقدر اسلام کوتاه کردن محاسن را نیز اجازه نمی‌دهند و ما باید از این فتواها دفاع کنیم، از ما انتظار نداشته باشند نگوئیم و سکوت کنیم، عدالت ظاهری ایجاب می‌کند که حدود الهی را رعایت کنیم و کسانی هم که سکوت می‌کنند و حرف نمی‌زنند در هر زمان بهانه می‌آورند، یک روز بهانه انتخابات دارند و امروز نمی‌دانم چه بهانه‌ای دارند.

امام جمعه اصفهان با بیان اینکه رعایت حدود الهی به صورت علنی وظیفه ما است، افزود: اما در منزل شاید کسی بخواهد به نامحرم نگاه کند و یا شراب بخورد و در این شرایط به خودش ضرر زده است./مهر

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها