سخنگوی دولت:

دخالت دستگاه‌های اجرایی در پرونده نجفی را تکذیب می‌کنم/ یارانه نان حذف نخواهد شد/ حذف بخشی از یارانه‌بگیران برنامه جدیدی نیست

مستقل آنلاین/سخنگوی دولت گفت: امیدوارم بتوانیم امور تامین اجتماعی را به گونه‌ای دنبال کنیم که ایرانیان زندگی با ریسک کمتری داشته باشند.



دخالت دستگاه‌های اجرایی در پرونده نجفی را تکذیب می‌کنم/ یارانه نان حذف نخواهد شد/ حذف بخشی از یارانه‌بگیران برنامه جدیدی نیست

 علی ربیعی در نشست خود با اصحاب رسانه  ضمن تبریک میلاد امام رضا علیه‌السلام گفت: گسترش تمدن اسلامی در این دوره زمانی برای ما آموزه‌هایی دارد که بسیار موثر خواهد بود.

سخنگوی دولت ادامه داد: امروز روز محیط‌بان است و به همه عزیزان تبریک عرض می‌کنم و خوشبختانه در دولت یازدهم لایحه حمایت از محیط‌بانان تصویب شد.

وی تاکید کرد: از ۲۳ تیرماه ارائه بیمه تکمیلی به محیط‌بانان آغاز شد و باید بگویم تجهیزات و تکنولوژی برای این عزیزان خریداری شده است.

ربیعی افزود: در هفته تامین اجتماعی قرار داریم، امیدوارم ما بتوانیم امور تامین اجتماعی را به گونه‌ای دنبال کنیم که ایرانیان زندگی با ریسک کمتری داشته باشند.

وی ادامه داد: برای ذی نفعان بهزیستی افزایش ۱۰۰۰ میلیاردی را داریم.

ربیعی افزود: در هفته تامین اجتماعی قرار داریم ، امیدوارم ما بتوانیم امور تامین اجتماعی را به گونه‌ای دنبال کنیم که ایرانیان زندگی با ریسک کمتری داشته باشند.

وی ادامه داد: برای ذی نفعان بهزیستی افزایش ۱۰۰۰ میلیاردی را داریم. هفته بهزیستی نیز در حال آغاز است. ما در ایران بر اثر فقدان سیاست‌های رسیدگی به سالمندان در آینده نه چندان دور با پدیده سالمند تنها مواجه خواهیم شد که لازم است به این موضوع نیز رسیدگی شود.

سخنگوی دولت خاطرنشان کرد: یکی از بحث‌های مهمی که در اصلاح ساختار بودجه دنبال می‌شود، اصلاح ساختار نظام مالیاتی و تامین اجتماعی است. باید از افراد برخوردار دریافتی‌های منصفانه داشته باشیم تا به نیازمندان رسیدگی بهتری صورت بگیرد.

ربیعی درباره جلسه دولت هم گفت: در جلسه دولت آیین‌نامه اجرایی استانداردهای کالا و تجهیزات پزشکی با هدف ارتقاء سلامت و بهداشت عمومی به تصویب رسید. این آیین‌نامه کمک می‌کند که ما عدول از کالا و تجهیزات پزشکی را نداشته باشیم.

وی ادامه داد: لایحه مربوط به صندوق‌های قرض الحسنه اصلاح شد، برای تشدید نظارت بانک مرکزی بر این صندوق‌ها لایحه‌ای تقدیم مجلس می‌شود تا این صندوق‌ها اطمینان بخش‌تر فعالیت کنند.

ربیعی گفت: تقسیمات کشوری اصلاحاتی در استان‌های فارس، همدان و برخی استان‌های دیگر صورت گرفت. رسیدگی به مشکلات سیل‌زدگان نیز بررسی شد و ۳ هزار میلیارد تومان تسهیلات ارزان قیمت برای وزارتخانه‌های جهاد، صمت و سازمان بنادر و بنیاد مسکن انقلاب اختصاص پیدا کرد.

به گفته سخنگوی دولت رسانه‌ها باید درباره لایحه تعارض منافع تلاش‌های بیشتری انجام دهند و مطالب را بیان کنند.

ربیعی درباره اختصاص بخشی از مالیات بر ارزش افزوده  به شهرک‌های صنعتی گفت: عوارض مالیات بر ارزش افزوده بخشی را به شهرک‌های صنعتی اختصاص می‌دهیم. در لایحه مالیات بر ارزش افزوده که در مجلس مطرح است، بخشی برای شهرک‌های صنعتی که فعالیت‌های اقتصادی انجام می‌دهند اختصاص داده می‌شود و باید بگویم این شهرک از زیر ساخت‌های خوبی بهرمند هستند.

وی تاکید کرد: در دولت یازدهم شهرک‌های صنعتی زیادی احداث شده است.

ربیعی درباره اینکه مردم نگران هستند تا باتوجه به تحریم‌ها افرادی سودجو به عنوان دورزننده تحریم وارد میدان شوند، گفت: تحریم‌ها شرایطی را ایجاد کردند که تورم و افزایش ارز صورت گرفت در حالی که مسائل غیراقتصادی دخیل بوده است. واقعا تحریم‌های این دوره با تحریم‌های دور قبل قابل مقایسه نیست.

وی خاطرنشان کرد: افرادی در برخی از کشورها نشسته‌اند و داخل ایران رصد می‌کنند و اطلاعات ما را به کسانی از جمله رژیم صهیونیستی می‌دهند.

سخنگوی دولت خاط‌رنشان کرد: امروز پس از سر گذراندن شوک، علائم خوبی را مشاهده می‌کنیم و در تیر ماه فشارها روند کاهنده داشته است. علاوه بر پائین آمدن نزخ تورم نرخ تولید صنعتی کشاورزی رشد داشته است. ما هجده ماه سختی را پشت سر گذاشتیم و بیست و چهار ماه خوب را پیش رو خواهیم داشت. درست است که آمریکا از تحریم ما تجربه اندوخته‌اند، اما ما هم تجربه آموخته‌ایم تا عده‌ای مانند گذشته نتوانند از تحریم‌ها سوءاستفاده کنند.

ربیعی درباره اینکه قاضی پرنده نجفی گفته است برخی از دستگاه‌های اجرایی در این پرونده دخالت دارند، شما این موضوع را تایید و یا تکذیب می‌کنید، گفت: ما به تفکیک قوا معتقدیم و در اینکه دولت در امر قضا دخالتی نداشته باشد، اعتقاد داریم.

وی تاکید کرد: اگر دستگاه اجرایی خاصی است اعلام کنند، من این را تکذیب می‌کنم، زیرا حقوق انسان‌ها مطرح است، هم مقتوله و هم آقای نجفی انسان هستند بهترین کار این است که بگذاریم دستگاه قضا کارش را انجام دهد.

ربیعی در پاسخ به سوال خبرنگار ایلنا مبنی بر اینکه وزیر اقتصاد گفته بود یک بسته حمایتی طراحی کردیم و به دولت دادیم و در حال بررسی است آیا این بررسی به نتیجه رسیده و جزئیات این بسته حمایتی چگونه است، گفت: ۸ هزار و ۴۰۰ میلیون تومان برای سیاست‌های اجتماعی پیش‌بینی کردیم که از این بودجه برای اقشار خاص مانند زنان سرپرست خانوار و مددجویان در نظر گرفته شده است. طبق آخرین آماری که دارم ۱۱ میلیون نفر مشمول دریافت این بسته‌های۳۰۰ هزار تومانی بودند که در ماه مبارک رمضان  همداده شد.

وی در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه حذف سه دهک از دریافت یارانه‌ها از چه زمانی اجرایی خواهد شد، گفت: ابتدا یک نکته را بگویم روز گذشته گفتند یارانه نان حذف شده است، به هیچ عنوان این اتفاق نیفتاده است و یارانه نان حذف نخواهد شد، آن چه اتفاق افتاد برای آردهای صنعتی بود که اتفاقا به آرد نان تعلق خواهد گرفت.

ربیعی ادامه داد: درخصوص حذف سه دهک از دریافت یارانه‌ها باید بگویم به طور سنتی هر اندازه مقدور باشد انجام می‌دهم.

سخنگوی دولت تاکید کرد: سال ۹۴و ۹۵ پنج میلیون از سه دهک حذف کردیم، برنامه جدیدی نیست و همان قبلی است. اما باید تاکید کنم که این اتفاق افتاده است.

 

منبع: ایلنا
آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها