روسیه کرونا را شکست می دهد؟

حدود یک ماه پس از این که پوتین، رئیس جمهوری روسیه خبر ثبت موفقیت‌آمیز واکسن کرونا را در کشورش اعلام کرد، واکسن اسپوتنیک-وی احتمالاً از این هفته در دسترس عموم قرار خواهد گرفت.

روسیه کرونا را شکست می دهد؟

واکسنی که در تاریخ ۱۱ اوت توسط ولادیمیر پوتین به عنوان واکسنی موثر در برابر کرونا معرفی شد، پس از اخذ مجوز از وزارت بهداشت روسیه برای استفاده گسترده‌تر توزیع خواهد شد.

این واکسن توسط مرکز ملی اپیدمیولوژی و میکروبیولوژی گامالیا با حمایت صندوق سرمایه گذاری مستقیم روسیه (RDIF) ساخته شده و گفته می‌شود که اولین کاندید واکسن کرونا در سراسر جهان است.

به گفته مقامات بهداشتی روسیه‌، معاینه و بررسی آن ظرف چند روز آغاز شده و همچنین ظرف چند روز آینده مجوز آن اخذ خواهد شد.

آنها همچنین تاکید کردند: روند خاصی برای اجازه استفاده عمومی از این واکسن برای شهروندان وجود دارد به این ترتیب که داروی مزبور باید از نظر کنترل کیفیت از سازمان "ناظر پزشکی خدمات فدرال برای نظارت بر بهداشت و درمانِ" روسیه مجوز کسب کند.

این مقامات اطمینان داده‌اند که طی چند روز آینده، بین ۱۰ تا ۱۳ سپتامبر مجوز توزیع دسته‌ای از واکسن‌ها برای استفاده غیرنظامی دریافت خواهد شد و به این ترتیب از آن لحظه به بعد واکسیناسیون گسترده روی جمعیت آغاز می‌شود.

ثبت واکسن امکان واکسیناسیون کل افراد را فراهم می‌کند اما گروه های پرخطر در درجه اول قرار خواهند گرفت، چرا که وزارت بهداشت روسیه اعلام کرده طبق وظیفه خود محافظت از گروه‌های پرخطر را در اولویت قرار داده است.

طبق نتایج منتشر شده توسط مجله پزشکی لنست، واکسن اسپوتنیک-وی اخیراً پیشرفت دیگری را ثبت کرده است. این واکسن در تولید پاسخ آنتی‌بادی در تمامی شرکت کنندگان در آزمایشات مرحله اولیه موفق بوده است.

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها