نمکی:نباید به واکسن کرونا امیدوار باشیم

سعید نمکی وزیر بهداشت در جلسه شورای فرماندهی عملیات مدیریت بیماری کرونا در کلانشهر تهران، ضمن قدردانی از تمامی دست اندرکارانی که با تلاش‌های شبانه روزی برای مبارزه و مقابله با ویروس کرونا، تلاش کردند، گفت: کرونا، تجربیات و درس آموزه‌های ارزنده‌ای را به جهانیان ارزانی داشت.

نمکی:نباید به واکسن کرونا امیدوار باشیم

نمکی تاکید کرد: باید در مورد کرونا در حالت آماده باش باشیم. زیرا اگر ویروس تغییر رفتار دهد، تمام معادلات ما بهم می‌ریزد. برآورد می‌شود که در پاییز امسال، آنفلوآنزا و کرونا باهم بروز کنند و پیش بینی می‌شود که یکی از پاییز‌های سخت را در پیش داشته باشیم. اگر چنین شد، باید آمادگی کامل داشته باشیم.

او در خصوص واردات واکسن آنفلوآنزا، گفت: در سال جاری، واردات واکسن آنفلوآنزا افزایش خواهد داشت تا تمامی گروه‌های آسیب پذیر بتوانند واکسینه شوند.

وزیر بهداشت تصریح کرد: در مورد کرونا معتقد هستیم که اگر در پاییز، پیک بعدی بروز کند و جهش ژنتیک عمده‌ای به سمت خشونت نداشته باشد، دیگر با شرایطی که تاکنون از سر گذرانده ایم مواجه نخواهیم شد و با کرونایی آرام‌تر روبرو خواهیم بود. چراکه وقتی ویروس در طبیعت بچرخد، ایمنی را بالاتر می‌برد، دوم اینکه رفتار ویروس به سمت آرام‌تر شدن پیش می‌رود. سوم اینکه امیدواریم دارو‌های ضدویروس موثرتری را شناسایی کنیم. اما تا پایان سال ۱۴۰۰ نباید به واکسن کرونا امیدوار باشیم، زیرا تولید و ساخت واکسن پروسه‌ای بسیار زمانبر است. بنابراین، امیدواریم بتوانیم پاییز را به خوبی مدیریت کنیم.

نمکی در ادامه افزود: در مورد شیوه مدیریت تصور می‌کنم که استان البرز و استان تهران را در قالب یک پکیج درنظر بگیریم. تاثیرات البرز بر تهران و تهران بر البرز با توجه به اینکه روزانه تعداد زیادی از افراد در آن‌ها رفت و آمد دارند، قابل توجه است. ستاد این دو استان باید یکپارچه شود، یعنی ستاد استانی را به ستاد منطقه‌ای تبدیل کنیم.

 

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها