آن عربده کشی که برجام را پاره کرد خائن است یا ظریف؟

دبیرکل مجمع ایثارگران گفت: اگر خیانتی شده باشد نه از سوی ظریف که از جانب مخالفانش بوده است.

آن عربده کشی که برجام را پاره کرد خائن است یا ظریف؟

جواد امام در واکنش به اظهارات عجیب دو تن از سیاسیون نه چندان خوشنام درباره محمدجواد ظریف گفت:

امروز یک پرسش اساسی مطرح است و آن اینکه، آقای ظریف که دیپلماسی را در سیاست ما معنا کرد و با زحمات شبانه روزی مسبب برداشته شدن بخشی از تحریم‌ها علیه ملت شد و از همه مهم‌تر با درایت و هوشمندی، برجام را به سرانجام رساند، خادم است یا کسانی که با عربده کشی، پاره کردن متن برجام در مجلس و حمایت از حمله به سفارتخانه‌ها، غوغاآفرینی کردند و وضع کشور را به اینجا رساندند؟

مرز میان خدمت و خیانت روشن است و مردم ما خوب می‌دانند که نیت برخی به ظاهر انقلابی از بازگو کردن پاره‌ای از مسائل چیست؟ به تعبیری دیگر حنای عده‌ای برای مردم رنگی ندارد.

همان عده‌ای که نگذاشتند برجام به سرانجام برسد و نانش بر سر سفره مردم بنشیند، از سرمایه‌ای چون ظریف نگران هستند زیرا می‌دانند صدای او هنوز در دنیا و داخل کشور شنیده می‌شود. در همین عملیات طوفان الاقصی، یکی از کسانی که توانست تبلیغات رسانه‌های اسرائیلی را کم اثر کرده و از مظلوم دفاع کند، آقای ظریف بود و واقعا می‌توان ادعا کرد که اقدام ایشان به نفع کشور تمام شد. حتی باعث شد که دولتمردان ما در این جنگ، مستقیم وارد صحنه نشوند.

اگر خیانتی شده باشد نه از سوی امثال ظریف که دل در گروی این آب و خاک دارند، بلکه می‌تواند از سوی هجمه کنندگان به او صورت گرفته باشد.

این طور نمی‌شود که کل نظام تصمیم به مذاکره بگیرد، اما بعد یک عده در درون کشور، حتی پیش از ترامپ به زیر میز مذاکره بزنند و بخواهند برجام را پاره کنند. این جماعت، امروز به خاطر پاک کردن صورت مساله به ظریف حمله می‌کنند، زیرا عملا نتوانستند با اقدامات شرم آوری که داشتند، دستاوردهای او را احیا کنند و از آنجا که نه اعتبار مردمی دارند، نه وجاهت بین المللی و نه حتی سواد کافی، دود اقداماتشان به چشم مردم می‌رود.

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

  • زارعی

    اگر برجام قوام داشت می توانست در جلوگیری از نقض آن دوام داشته باشد نه این‌ه طرف مقابل بدون هیچ گونه هزینه ای پا زیر آن زد و از آن خارج شد و تحریم ها چند برابر گشت حتی بنگاه دارهای ما رفته بودند قراردادی بهتر از این می بستند قرار دوستی بین ایران و آمریکا قرار داد است که هنوز به آن استناد می کنند و در محاکمه بین المللی ایران را پیروز می کند با حرف زدن و سیاسی کردن عیب ها نمی توان آن را کتمان کرد باید پذیرفت که ظریف اهل این کار نبود بدرد کار پایین دستی می خورد تحت مدیریت قوی کاری را انجام دهد اما ظریف با عجله و بدون مطالعه تن به قراردادی داد که به ضرر کل کشور تمام شد

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها