آیت الله توکل:

خبرگان در حال تعیین قائم مقام رهبری است

نماینده مجلس خبرگان از آغاز روند تعیین قائم مقام رهبری توسط این نهاد عالی خبر داد.

خبرگان در حال تعیین قائم مقام رهبری است

به گزارش مستقل آنلاین،جماران طی گفتگویی با آیت الله توکل نوشت:

انشاء‌الله خدا به رهبر انقلاب طول عمر بدهد، گفته شده که در اجلاسیه خبرگان درباره آینده رهبری و تعیین شخص رهبری آینده هم نکاتی مطرح شده است، آیا این مطلب واقعیت دارد؟ آیا اساسا در این رابطه اشاره‌ای شده است؟

نخیر، در اجلاس مطرح نشده است. در کمیسیون‌ها یک چند نفری هستند که در مورد قائم مقام رهبری دارند کار می‌کنند؛ آنها افراد را گزینش کرده و فقط با رهبری مشورت می‌کنند. اما از گزینه‌هایی که این چند نفر دارند انتخاب می‌کنند، هیچ‌کسی با خبر نیست. در اجلاس هم از این حرف‌ها مطلقا حرفی به میان نیامده است. 

یعنی آن کمیسیون انتخاب رهبری آینده یا قائم مقام رهبری، یک کمیسیون جدا و خاصی است؟ 

بله. چند نفری عضو آن هستند که فقط کارشان بررسی گزینه‌ها است، فقط هم با رهبری مشورت می‌کنند و رئیس خبرگان هم که رئیس‌اند. دیگر احدی خبر ندارد که اینها چه کار دارند می‌کنند. کاملا مخفی است و من هم هستم.

بله، شما هم هستید. دیگر غیر شما سه نفر چه کسانی هستند؟

می‌توانید از هیئت رئیسه کمیسیون‌ها سوال کنید، مشکل ندارد. بپرسید که اعضای این کمیسیون چه کسانی هستند. البته خیلی هم به کارتان نمی‌آید.

نه، خیلی هم ضرورتی ندارد. آیا در این کمیسیون نسبت به این قضیه به نتایج مثبتی هم رسیده‌اید؟

منظورتان چیست؟

یعنی با رهبر انقلاب که مشورت کردید، به یک فرد روشن یا شورای خاص رسیدید؟

در این کمیسیونی که ما هستیم، چند نفر مأمورند تا این کار را بررسی کنند، از کارشان هیچ کسی اطلاع ندارد، فقط و فقط با رهبری مشورت می‌کنند.

بله. مال کمیسیون تحقیق هستند که این چند نفر در کمیسیون تحقیق مسئول این کار هستند و این کارها را هم دنبال می‌کنند. اسامی  را به احدی نمی‌گویند.  کارشان را برای احدی بیان نمی‌کنند.

 

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها