در خاطرات هاشمی رفسنجانی آمده:

خاتمی از پیشنهاد رهبری مبنی بر برگزاری رفراندوم استقبال کرد

آقای خاتمی از اظهارات ایشان در جمع بسیجیان که گفته‌اند در مورد فلسطین رفراندوم شود، اظهار خوشحالی‌ کرده.

خاتمی از پیشنهاد رهبری مبنی بر برگزاری رفراندوم استقبال کرد

در خاطرات هاشمی رفسنجانی به تاریخ ٣ آبان ١٣٧٩ آمده:

عصر آقای موریس معتمد، نماینده کلیمیان ایران در مجلس، همراه یکی از سران جامعه کلیمی [‌یهودی] ایران آمدند. گفتند، بعد از انقلاب، بخشی از یهودیان از ایران رفته‌اند و حدود ۳۰ هزار نفر مانده‌اند و در اثر دادگاه متهمان به جاسوسی کلیمی در شیراز، حدود پنج هزار نفر دیگر رفته‌اند و اخیراً پس از شروع انتفاضه و پخش مداوم ستم‌‌های اسرائیل نسبت به فلسطینی‌ها و تحریک عواطف مسلمانان، یهودی‌های ایران احساس ناامنی می‌کنند و اخیراً سه مورد حمله به یهودی‌ها دیده شده است.

خواستند که من در نماز جمعه بگویم جامعه یهودیان ایران، با تجاوز به فلسطین مخالف است و از اول با تشکیل اسرائیل، موافق نبوده و باید حساب آنها را از حساب صهیونیست‌ها جدا بدانید.

 آقای معتمد گفت در سفر به آمریکا که همراه آقای [مهدی] کروبی [رئیس‌ مجلس] رفته بود، باعث شده یهودیان در تظاهرات علیه آقای [سیدمحمد] خاتمی، شرکت نکنند و یادآور شرکت یهودیان ایران در [دوران] دفاع در جنگ تحمیلی شدند.

شب میهمان رهبری بودم. درباره سفر آقای [کمال] خرازی [وزیر امور خارجه] به عراق، مسئله انتفاضه و محاکمه آقای [حسن یوسفی] اشکوری و نظارت بر اجرای سیاست‌های کلی و انتخابات مذاکره‌ کردیم. طبق نظر [فتوای] امام و رهبری، اشکوری، مرتد به حساب نمی‌آید و اگر عنوان محارب یا مفسد بر او تعیین نکنند، مستحق اعدام نیست.

گفتند، آقای خاتمی از اظهارات ایشان در جمع بسیجیان که گفته‌اند در مورد فلسطین رفراندوم شود، اظهار خوشحالی‌ کرده و فکر می‌کند که این نظر، برگشت از نظر نابودی اسرائیل است‌ که به او توضیح داده‌اند که این راهکار نابودی است؛ چون نتیجه رفراندوم همین است.

امروز انفجار مخزن مهمات در پادگان ارتش در راه مشهد به تربت‌حیدریه، باعث وحشت منطقه و بسته‌شدن راه‌ها و تخلیه روستاها شده است.

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

  • ناشناس

    خاتمی فرد خود باخته و خود شیفته است.نمی دانم چرا افراد منفعل و معلوم حال که مملکت را به این روز انداخته اند رسانه ی می شوند ولی افراد دلسوز و مستعد و کار بلد گمنام می مانند.

  • ناشناس

    تو کشور خودتون رفراندوم کنید

  • ناشناس

    فکر کردم برای رفراندوم در ایران است

  • اکبری

    واقعا چرا تلاش میشود که هر چند روز یکبار مطالبی و اخباری راجع به برخی چهره ها در رسانه های مجازی و غیره منتشر شود آیا میخواهند که آنها را در اذهان عمومی زنده نگه دارند ؟ باور کنید افرادی مانند خاتمی و .... مهره های سوخته اند و هنوز ایشان به عنوان یک روحانی مسلمان سید توضیح نداده اند که چطور حرام خداوند را حلال کرد و با زنان اجنبی دست داد !!!!!

  • ارش

    چه زیبا
    ... زیباتر از اینکه مردم فلسطین صلاح خود را با رفراندوم میدانند اما مردم ایران خیر

  • ناشناس

    فکر کردم برای ایران با رفراندوم موافقت کرده.از این 45 سال فقر وفلاکت نجات پیدا کنیم

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها