نمی‌شود از مظلومیت مردم فلسطین بگویید اما یهودیان ساکن سرزمین‌های اشغالی را آدم حساب نکنید

محمدجواد حق‌شناس: نابودی اسرائیل نه شدنی است و نه با واقعیت‌های امروز جهان همخوانی دارد.

نمی‌شود از مظلومیت مردم فلسطین بگویید اما یهودیان ساکن سرزمین‌های اشغالی را آدم حساب نکنید

محمدجواد حق‌شناس در گفت‌وگو با روزنامه اعتماد گفت: 

ایران علی‌القاعده نمی‌تواند بحث مظلومیت مردم فلسطین را مطرح کند، اما به موضوع چند میلیون یهودی ساکن در سرزمین‌های اشغالی بی‌توجهی کند. این یهودیان در این سرزمین زاییده شده‌اند و متعلق به این سرزمین هستند.

راه‌حل ارائه شده توسط ایران باید همه گروه‌ها، قومیت‌ها، مذاهب و... را دربر بگیرد و اجازه ندهد خشونت‌طلبی علیه یهودیان هم رواج پیدا کند.

یک طرف بخشی از سناریوها، بر نابودی حماس تاکید دارد؛ گزاره‌ای که نتانیاهو به عنوان راست‌گراترین نخست‌وزیر از آن سخن می‌گوید و بر طبل خشونت می‌کوبد.

از سوی دیگر برخی جریانات ثالث از نابودی اسرائیل، ریختن یهودیان بر دریا و... صحبت می‌کنند.

به اعتقادم دو طرف این ایده‌ها نه شدنی است و نه با واقعیت‌های امروز جهان همخوانی دارد. باید راهی میانه و برد - برد تعریف و اجرایی کرد تا حقوق مردم فلسطین به رسمیت شناخته شود.

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

  • علی اصغر قاسم پور

    منطقی بود.

  • ناشناس

    همین نظر واقع بینانه و منصفانه را اگر حضرت علی (ع) هم کنون زنده بود میداد. هر چند یک مسلمان هستم.

  • رامین

    یعنی آقای حق شناس اگر دزد در خانه شما آمد و برخی کسان شما را کشت و در آنجا نشست و بچه دار شد دیگر خانه متعلق به اوست و شما حقی ندارید که بیرونش کنید. این چه منطق بی ربطی است که ادعا می کنید . یا تاریخ را نخوانده ای یا خودت را به آن راه میزنی . جمع کن این حرفهای بی ارزش را

  • بدون نامتر

    سلام،حرامزاده با گذشت زمان حلال زاده نمی شود،مساله تصرف وغصب زمین باگذشت زمان حل نمی شود وبایدبازگرددوچرانابود شدنی نیست وبعدهم نابودی به معنی نابودی یهودیان نیست به معنی نابودی کشور ودولت اسرائیل است ودرهمین عمرما چندین دولت نابود شده اند واسرائیل هم تافته جدابافته ای نیست ،خودامریکا هم درحال فروپاشی است وحتی نقشه ۱۷ تکه ان هم منتشر شده است کمی تحقیق ومطالعه کنید،ایاهرکسی قدرت دارد حق دارد نه اینچنین نیست ،شما لطفا مغلطه ایجاد نکن ،اگر بچه ای درزمین غصبی یاحتی اجاره ای به دنیا بیاید ایا مالک وصاحب حق دران زمین می شود ،کمی فکر کنید وبعد حرف بزنید تا این طور ضایع نشوید.یاعلی

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها