هفته آینده کارگران و کارمندان به اعتصابات سراسری خواهند پیوست

اتحادیه های کارگری و کارمندی اعلام کردند هفته آینده اعتصابات سراسری را تدارک دیده اند.

هفته آینده کارگران و کارمندان به اعتصابات سراسری خواهند پیوست

به گزارش مستقل آنلاین، خبرگزاری رویترز نوشت:

اتحادیه های فروشگاه های اپل (AAPL.O) در فرانسه خواستار اعتصاب در روزهای جمعه و شنبه یعنی دقیقا در زمانی که آیفون 15 قرار است عرضه شود، با هدف خواسته های معیشتی شده اند.

اتحادیه های اپل از جمله CGT، Unsa، CFDT و Cidre-CFTC خواستار افزایش 7 درصدی دستمزدها برای جبران تورم و پایان دادن به توقف چند ماهه استخدام شده اند. مقامات اتحادیه گفتند که مدیریت مایل به افزایش بیش از 4.5 درصدی نیست.

CGT Apple Retail در بیانیه‌ای در پلتفرم رسانه اجتماعی X، سابقاً توییتر، گفت: «مدیریت تصمیم گرفته است که خواسته‌ها و نگرانی‌های کاملاً مشروع ما را نادیده بگیرد، بنابراین چهار اتحادیه خرده‌فروشی اپل فرانسه خواستار اعتصاب در 22 و 23 سپتامبر هستند.

همچنین نمایندگان بخش شرکتی اپل فرانسه و تیم بارسلونای اپل در اسپانیا نیز خواستار اعتصاب شدند.

اتحادیه‌ها از کارگران خواستند تا صبح جمعه در اپرا گارنیر، در کنار فروشگاه اصلی اپل در پاریس تظاهرات کنند.

یکی از مقامات اتحادیه خرده فروشی اپل CGT گفت که فراخوان برای اعتصاب به 20 فروشگاه فرانسوی اپل ارسال شده است. اپل 9 فروشگاه در منطقه پاریس دارد، از جمله سه فروشگاه در مرکز پاریس و دو فروشگاه در لیون. از دیگر شهرهای دارای فروشگاه اپل می توان به مارسی، لیل و استراسبورگ اشاره کرد.

این مقام CGT گفت: "روز سه شنبه جلسه ای از راه دور با روسای اروپایی اپل داشتیم. آنها اساسا گفتند از وضعیت معیشتی و صنفی اعتراض نکنید.

هفته گذشته، اپل با تصمیم دولت فرانسه مبنی بر تعلیق فروش گوشی‌های آیفون 12 پس از آزمایش‌هایی که به گفته آن‌ها نقض محدودیت‌های قرار گرفتن در معرض تشعشع را نشان می‌دهد، تحت تأثیر قرار گرفت.

روز جمعه، اپل متعهد شد که نرم‌افزار آیفون 12 را در فرانسه به‌روزرسانی کند تا اختلافات را حل کند، اما نگرانی‌ها در سایر کشورهای اروپایی نشان می‌دهد که ممکن است مجبور شود اقدامات مشابهی را در کشورهای دیگر انجام دهد.

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها