معلمان به دلیل خواسته های معیشتی اعتصاب کردند/مدارس مجازی شد

روز گذشته پس از تشدید اختلافات بین دولت و معلمان،آنها به دلیل خواسته های معیشتی اعتصاب کردند و مدارس غیرحضوری شد.

معلمان به دلیل خواسته های معیشتی اعتصاب کردند/مدارس مجازی شد

به گزارش مستقل آنلاین، بی بی سی نوشت:

معلمان در انگلیس پس از رد قاطعانه پیشنهاد دستمزد، دوباره در طول ترم تحصیلی جاری دست به اعتصاب خواهند زد. دو روز اعتصاب برای پنجشنبه 27 آوریل و سه شنبه 2 می برنامه ریزی شده است.

نزدیک به 200000 نفر از اعضای اتحادیه ملی آموزش (NEU) در یک رای گیری الکترونیکی با مشارکت 66 درصدی، 98 درصد به توافق حقوقی با دولت و قبول پیشنهادات آن رای منفی دادند.

دولت پیشنهاد داده بود که در سال جاری مبلغی معادل 1000 پوند و برای اکثر کارکنان در سال آینده 4.3 درصد افزایش دستمزد ارائه کند. همچنین قرار بود حقوق اولیه معلمان در انگلستان تا سپتامبر 2023 به 30000 پوند در سال افزایش یابد.

وزارت آموزش و پرورش آن را "پیشنهاد منصفانه و معقول" خوانده بود.

اتحادیه های دیگر در حال مشاجره با اعضای خود هستند تا نظر آنها را در مورد این پیشنهاد بپرسند.

اتحادیه ها خواهان افزایش حقوق  ها بیش از تورم هستند، به علاوه پول اضافی برای اطمینان از اینکه هرگونه افزایش دستمزد از بودجه موجود مدارس حاصل نمی شود.

اکثر معلمان مدارس دولتی در انگلستان در سال 2022 رشد 5 درصدی داشته اند و برای سال تحصیلی آینده، 2023-2024، افزایش 3 درصدی پیشنهاد شده است.

اتحادیه صنفی معلمان  می گوید که پیشنهاد جدید دستمزد به معلمان افزایش متوسط ​​4.5 درصدی برای سال تحصیلی 2023-24 می دهد، اما معلمان با تجربه - که بیشتر نیروی کار را تشکیل می دهند - 4.3 درصد دریافت خواهند کرد و معتقد است این یک کاهش حقوق واقعی است.

اتحادیه همچنین می‌گوید که این پیشنهاد به طور کامل توسط دولت تامین نمی‌شود، که می‌تواند به این معنی باشد که مدارس مجبور به کاهش بودجه در جاهای دیگر شوند.

آموزش و پرورش انگلیس این پیشنهاد را "یک معامله خوب برای معلمان" خوانده بود. جیلیان کیگان، وزیر آموزش و پرورش گفت که پرداخت ها اکنون توسط نهاد بررسی حقوق مستقل تعیین می شود، که افزایش حقوق را برای سال آینده توصیه می کند. این بدان معناست که پرداخت 1000 پوندی برای امسال اتفاق نخواهد افتاد. نهاد بررسی حقوق قبلاً افزایش 3 درصدی را از سپتامبر 2023 توصیه کرده بود.

موسسه مطالعات مالی می گوید که حقوق معلمان در انگلستان بین سال های 2010 تا 2022 پس از در نظر گرفتن تورم به طور متوسط ​​11 درصد کاهش یافته است. اتحادیه ها ادعا می کنند که حقوق در آن زمان تا 23 درصد کاهش یافته است.

با اعلام نتیجه رای گیری در کنفرانس ملی خود در 3 آوریل، NEU تایید کرد که دو روز بعدی اعتصاب در انگلیس 27 آوریل و 2 می خواهد بود.

دولت می گوید در صورت امکان مدارس در انگلیس باید باز شوند، اما کمتر از نیمی از آنها در طول اعتصابات ملی در 1 فوریه و 15 و 16 مارس کاملاً فعال بودند.

معلمان مجبور نیستند از قبل اعلام کنند که آیا اعتصاب می کنند یا خیر، و هیچ قانونی در مورد اینکه چه زمانی باید به والدین در مورد تعطیلی اطلاع داده شود وجود ندارد.

دبیران تصمیم می گیرند که آیا مدارس را تعطیل کنند یا خیر. ممکن است به برخی از والدین فقط در مورد تعطیلی در صبح، زمانی که شماره کارکنان مشخص شود، گفته شود.

ممکن است مدارس آموزش از راه دور ارائه دهند، اما این اجباری نیست.

 

 

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها