نتیجه بی‌توجهی به خواسته‌های مردم، اغتشاش می شود

بی‌توجهی به خواسته‌های مشروع مردم منجر به انباشت مسائل و مشکلات و شکل‌گیری کانون‌های اغتشاش و سوءاستفاده دشمنان خواهد شد.

نتیجه بی‌توجهی به خواسته‌های مردم، اغتشاش می شود

معاون مهندسی فرهنگی ستاد امر به معروف و نهی از منکر با اشاره به اینکه تحقق اصل 27 قانون اساسی یک ضرورت مهم اجتماعی است، از پیشنهاد دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر برای ساماندهی اعتراضات قانونی مردم در محل برگزاری نماز‌های جمعه خبر داد.

حجت الاسلام و المسلمین مسعود تاتلاری در گفت و گو با خبرنگار جماران، با اشاره به اینکه اصل 27 قانون اساسی تشکیل اجتماعات و راهپیمایی‌ها بدون حمل سلاح را به شرط آن که مخل به مبانی اسلام نباشد آزاد دانسته، اظهار داشت: 43 سال بعد از تصویب این اصل مهم متأسفانه هنوز هیچ اقدامی در اجرای آن انجام نشده است. این در حالی است که قانون اساسی از مبانی حرکت و وحدت است و کمترین بی اعتنایی به آن به جامعه صدمه می زند.

وی اعتراض در چهارچوب قانون را یکی از لوازم امر به معروف و نهی از منکر دانست و گفت: بی‌توجهی به خواسته‌های مشروع مردم منجر به انباشت مسائل و مشکلات و شکل‌گیری کانون‌های اغتشاش و سوءاستفاده دشمنان خواهد شد. در چهارچوب وظایف محول به ستاد امر به معروف و نهی از منکر در قانون حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر،  ساماندهی اعتراضات قانونی مردم با همکاری دولت آماده است. 

معاون مهندسی فرهنگی ستاد امر به معروف و نهی از منکر تصریح کرد: بر اساس تبصره 2 ماده 16 قانون حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر، ستاد امر به معروف در مرکز و تمامی استان ها و شهرستان ها می‌تواند درخواست اشخاص حقیقی و حقوقی برای تجمع و راهپیمایی در موضوعات مرتبط با امر به معروف و نهی از منکر را بررسی و در صورت تأیید، نظر مشورتی خود را جهت صدور مجوز حسب مورد به استانداری، فرمانداری یا بخشداری ارسال کند. 

وی اظهار داشت: چندی قبل دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر طی نامه‌ای به رئیس جمهور اعلام کرد که ستاد حاضر است اعتراضات مردم در بخش‌های مختلف را سامان دهی کند چرا که اعتراض منطقی و قانونی، مصداق نهی از منکر است و اگر با پیشنهاد‌های اصلاحی همراه شود امر به معروف است.  ستاد در این نامه با اشاره به وظایف ذاتی خود به عنوان مسئول مستقیم فرهنگ‌سازی مطالبه‌گری مردمی و حمایت و پیگیری این مطالبات تا حصول نتیجه و پشتیبانی همه جانبه از مطالبه گران، آمادگی خود را برای زنده کردن اصل 27 قانون اساسی با همکاری وزارت کشور اعلام کرده است

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها