آیا روحانی در فکر بازگشت است؟

نحوه انتشار سخنان روحانی در آخرین جلسه‌اش با وزرا و استانداران دولت‌های یازدهم و دوازدهم، نشانه دیگری ‌است از قصد احتمالی بازگشت روحانی به میدان سیاست.

آیا روحانی در فکر بازگشت است؟

تاکتیک تیم رسانه‌ای روحانی

از میان این سخنان که روز دوشنبه ایراد شده، بخشی از آنکه در مورد زن و اسلام بود، روز سه‌شنبه و در سالروز شهادت حضرت فاطمه‌(س) منتشر شد.

بخش دوم صحبت‌های رییس‌جمهوری پیشین عصر دیروز روی خط خبرگزاری‌ها رفت که در ارتباط با برجام بود و اشاراتی هم به اعتراضات اخیر داشت. در خبر اول اعلام شده بود که سخنان روحانی به تدریج منتشر می‌شود؛ سیاستی که نشان می‌دهد تیم رسانه‌ای او قصد دارند روحانی را در صدر اخبار نگه دارند.

 

حملات ادامه دارد؟ احتمالا!

می‌توان پیش‌بینی کرد که حملات رسانه‌های محافظه‌کاران به روحانی در روزهای آینده ادامه‌دار خواهد بود. از سوی دیگر روحانی از طرف حامیان سابق و معترضان امروز هم مورد نقدهای تندی قرار می‌گیرد. جناح اصلاح‌طلب و میانه‌روها هنوز واکنشی نشان نداده‌اند اما رای‌دهندگان سابق او در شبکه‌های اجتماعی بیشتر با لحنی انتقادی از او یاد می کنند. به ‌هر حال روحانی اگر قصد بازگشت به صحنه سیاست را داشته باشد، باید هر دو طیف را متقاعد کند؛ هرچند همواره گفته می شود روحانی نهایتا یک محافظه‌کار میانه‌رو است، اما در طول ٨ سال ریاست‌جمهوری اش، محافظه‌کاران به‌شدت از عملکرد او ناراضی شدند؛ نه بابت نتایج اقتصادی اقدامات او پس از فشار حداکثری، بلکه بابت رفتن راه و روشی در دیپلماسی که منطبق با میل آنها نبود.

 

بازیگری که بازی خوانی بلد است

با این اوصاف سابقه عملکرد روحانی نشان داده که او این توانایی را دارد که در یک لحظه صحنه را به نفع خود بچرخاند؛ او بازی را خوب بلد است و مناظره‌های دو انتخابات ١٣٩٢ و ١٣٩۶ شاهدی بر این مدعاست. گرچه ورود به صحنه سیاست از سوی روحانی در شرایط کنونی بیشتر شبیه قمار است اما روحانی نشان داده که اگر دستش پر هم نباشد، اعتماد به نفسی دارد که می تواند بازی را به نفع خود کند.

شاید همین سوابق بازی خوانی و بلد بودن قاعده بازی از طرف روحانی، در کنار عملکرد انتقادبرانگیز و حاشیه‌دار دولت رییسی و مجلس یازدهم، محافظه‌کاران را به تکاپو بیندازد که موج حملات به رییس‌جمهوری پیشین را شدیدتر کنند./اعتماد

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها