شکایت از روحانی به کجا رسید؟

شکایت از روحانی با عنوان مداخلات ارزی و موضوع بورس به دستگاه قضایی واصل شده است.

شکایت از روحانی به کجا رسید؟

نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس با اشاره به بررسی پرونده شکایت از رئیس‌جمهور سابق در کمیسیون اصل ۹۰ گفت: ۲ مورد از این شکایات یعنی مداخلات ارزی و موضوع بورس به دستگاه قضایی واصل شده است.

حجت‌الاسلام نصرالله پژمانفر در نشست خبری با اصحاب رسانه که در سالن جلسات دیوان محاسبات خراسان رضوی برگزار شد، با تاکید بر لزوم‌ حمایت از تولیدکنندگان انرژی پاک اظهار کرد: به این منظور در راستای تشویق به تولید این نوع از انرژی در قانون بودجه ۱۴۰۰ مقرر شد که به ازای هر واحد انرژی تولید شده در نیروگاه‌های فسیلی و سیکل ترکیبی، چه مقدار گاز و گازوئیل مصرف می‌شود. سپس به تولیدکنندگان انرژی پاک نیز به به ازای هر واحد انرژی تولید شده، به همان میزان گاز و گازوئیل با همان نرخ داده شود تا این تولیدکنندگان آن را در بازار آزاد به فروش برسانند. در سال ۱۴۰۰ عدد تخصیص یافته برای این موضوع ۲۵۰۰ میلیارد تومان بود که طی ماه گذشته این رقم به کلیه مجموعه‌های تولیدکننده انرژی پاک اعطا شد.

 

پژمانفر بیان کرد: همچنین ما در حال پیگیری پرونده‌ای در خصوص ایجاد یک تحول بنیادین در خدمت وظیفه عمومی هستیم و در تلاشیم سربازی به معنای متداول امروز برچیده شود. برای این منظور جلساتی با ستاد کل نیروهای مسلح، سازمان برنامه و بودجه، وزارت دفاع و کمیسیون امنیت ملی مجلس برگزار شده است. به اعتقاد ما لازم است با افزایش حقوق سربازان، آنان را با قرادادهای پنج ساله یا بیشتر به کار گرفت و اگر در حوزه نظامی استخدام شدند، می‌توان از تجربیات و توانمندی آنان استفاده کرد.

 

وی با اشاره به ورود کمیسیون اصل ۹۰ به موضوع تهدیدات بیولوژیکی نیز اظهار کرد:

 این هم از موضوعاتی است که در ذیل موضوع پدافند غیر عامل در حال بررسی است. همچنین نسبت به بررسی عملکرد وزارت صنعت، معدن و تجارت و وزارت خارجه در مورد دیپلماسی اقتصادی ورود پیدا کرده‌ایم. باید توجه داشت نصب رایزن‌های اقتصادی یک ضرورت در سفارتخانه‌هاست و از این طریق می‌توان تبادلات اقتصادی کشور با سایر کشورها را مورد پیگیری قرار 

دارد./ایسنا

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها