خدمت جدید: تبادل دانشجو با کشوری که مقاماتش سواد را به صلاح مردم نمی‌دانند

مقامات کره شمالی کسب سواد را بیش از یک حد مشخصی صلاح نمی‌دانند. اکثریت مردم این کشور که در فقر و محرومیت زندگی می‌کنند، از وجود فضای مجازی بی‌خبرند.

خدمت جدید: تبادل دانشجو با کشوری که مقاماتش سواد را به صلاح مردم نمی‌دانند

تبادل دانشجو با کشوری که اینترنت ندارد!/ «طبقات محروم حتی اجازه تحصیل تا مقطع دیپلم را ندارند»

محمد مهاجری، روزنامه‌نگار و فعال رسانه‌ای، در گفت‌وگو با خبرآنلاین گفت:

نظام آموزشی در کره شمالی، یک نظام کاملاً تعریف‌شده است و افراد در طبقات مختلف فقط قادرند تا مقاطع مشخصی به تحصیل بپردازند. مثلاً در روستاها حق تحصیل برای بعضی تا پایان مقطع ابتدایی و برای گروهی تا سیکل است، عده کمی هم اجازه اخذ دیپلم و تحصیل تا این سطح را دارند.

در واقع مقامات، کسب سواد را بیش از یک حد مشخصی صلاح نمی‌دانند. همچنین در کره شمالی، رسیدن به دانشگاه کار آسانی نیست؛ این در حالی است که ممکن است طبقات محروم و کمتر برخوردار از حقوق اجتماعی حتی اجازه تحصیل تا مقطع دیپلم را هم نداشته باشند.

شرایط ورود به دانشگاه در این کشور بسیار دشوار است؛ فردی که تصمیم ورود به دانشگاه را دارد، هم می‌بایست جزو خانواده‌های برتر یا خواص جامعه باشد و هم از یکسری حقوق اجتماعی بخصوصی برخوردار باشد؛ به بیان دیگر تفاوتی میان او و باقی اعضای جامعه باشد.

کره شمالی اینترنت دارد؛ اما نه معنای گسترده. اکثریت مردم این کشور که در فقر و محرومیت زندگی می‌کنند، از وجود فضای مجازی بی‌خبرند.

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها