مشکل کشور موی دختران است یا دلار ۳۱ تومانی؟

الان مشکل کشور موی دختران نیست. وضعیت اقتصاد مردم است. الان زمانی است که باید از مسئولان بپرسیم دلار چند؟

مشکل کشور موی دختران است یا دلار ۳۱ تومانی؟

آقای بادامچیان! فکر می‌کردیم فقط کره شمالی را دیده‌اید

مصطفی داننده

 بادامچیان دبیر کل حزب موتلفه اسلامی در دفاع از گشت ارشاد گفته است: «اگر زنی خواست لخت شود، چه کسی باید جلوگیری کند؟ هر کسی خواست وسط خیابان برقصد و به هر کسی که دلش خواست تجاوز کند؟ غرب این است و اگر شما به غرب بروید وضعیت همین است.»

به قول عادل فردوسی‌پور؛ اجازه هست قانع نشویم؟

این چه استدلال‌هایی است که شما برای دفاع از گشت ارشاد می‌آورید؟ شما در کدام "غرب" قدم زده‌اید که مردم آن  وسط خیابان به یکدیگر تجاوز می‌کنند؟

موتلفه اسلامی ید طولایی از حضور در کره شمالی دارد و نمی‌دانم این تجربیات "غرب" از کجا سرچشمه می‌گیرد؟ به خدا در کشورهای اروپایی و آمریکا شاهد چنین رفتارهایی نیستیم که شما آن را تصور می‌کنید.

در بسیاری از کشورهای دنیا در محیط اجتماعی، انسان‌ها موظف اند آداب اجتماعی را رعایت کنند و آنگونه که شما فکر می‌کنید غرب جنگل نیست!

برای گشت ارشاد احتیاج به این همه توجیه و توهین به شعور مردم نیست. اصلا لازم نیست برای دفاع از تفکیک دختران از پسران در دانشگاه، بگوییم که در جهان هم شاهد چنین اتفاق‌هایی هستیم.

راست و حسینی، سینه ستبر کنید و بگویید همه زنان در ایران باید یک ظاهر مشخص داشته باشند و هرکسی خلاف آن بپوشد، مجرم است و تمام.

چرا لقمه را دور سر می‌چرخانید و مردم را آزار می‌دهید؟ البته دلیل این رفتار به ویژه از سوی دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر، مشخص است. می‌دانند که مردم مثل آنها فکر نمی‌کنند. با چرخی در خیابان، دانشگاه و مکان‌های عمومی می‌شود این تفاوت را دید.

بسیاری از زنان این جامعه، شبیه هیجکدام از زنان مسئول نیستند. مردان هم اصلا شبیه مردان سیاست لباس نمی‌پوشند و این تفاوت زمینه ناراحتی این افراد را فراهم کرده است و برای دفاع از رفتار خود استدلال‌هایی مثل جناب بادامچیان می‌آورند.

البته بسیاری از فرزندان مردم عادی در ایران تحصیل می‌کنند و بخشی از فرزندان مسئولان در غرب، کارهای دانش بنیانی انجام می‌دهند!

این استدلال‌ها مثل همان است که می‌گویند در غرب، اعضای خانواده هیچ مهری به هم ندارند اما وقتی سفری کوتاه به کشورهایی مثل آمریکا یا اروپا می‌کنید، می‌بینید که  روابط خانوادگی چقدر هم محکم و استوار است.

برای دفاع از حرف‌های خود می‌گویند که مثلا در آمریکا، بچه‌هایشان را از ۱۸سالگی از خانه بیرون می‌کنند. اما وقتی به حقیقت بنگری، می‌بینی که این رفتار بیرون کردن نیست و انتقال حس استقلال به یک جوان است. به او یاد می‌دهند که برای زندگی تا آخر عمر نباید چشم به کمک پدر و مادر داشته باشد و باید از همان ۱۸ سالگی استقلال را تجربه کند.

بارها نوشته‌ایم که این رسم جاانداختن یک فرهنگ نیست. در تمام سال‌های گذشته، گشت ارشاد چقدر سبک لباس پوشیدن دختران این سرزمین را عوض کرده است که حالا امید دارید، با جریمه کردن و محروم کردن این امر حاصل شود؟

گشت ارشاد اگر جواب می‌داد که احتیاج نبود دبیر ستاد امر به معروف هر روز جملاتی شاذتر از قبل بگوید و عالمی را متحیر کند.

الان مشکل کشور موی دختران نیست. وضعیت اقتصاد مردم است. الان زمانی است که باید از مسئولان بپرسیم دلار چند؟

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها