اصلاحات قضایی در پی نوشتن یک نامه

اصلاحات قضایی در پی نوشتن نامه برای استعفای یک مقام کشوری چیزی حدود نیم قرن حبس برای افرادی که این نامه را نوشته بودند، در نظر گرفته است.

سرویس سیاسی مستقل آنلاین: هشت نفر از افرادی که به رهبر نامه نوشته بودند به 72 سال زندان محکوم شدند. 21 خرداد همین سال تعدادی از فعالان سیاسی در نامه‌ای خطاب به رهبر انقلاب اسلامی خواستار استعفا و تغییر در ساختار قانون اساسی شدند. 

اصلاحات قضایی در مقابله با نوشتن یک نامه

محمد حسین آقاسی، وکیل دادگستری، می‌گوید که هشت نفر از امضاءکنندگان نامه سرگشاده به آیت‌الله علی خامنه‌ای برای استعفاء از مقام رهبری، به ۷۲ سال زندان محکوم شده‌اند.

مهدی محمودیان در واکنش به این موضوع در توئیتر خود نوشت: در بهترین دمکراسی جهان!، برای نوشتن یک نامه انتقادی نزدیک به یک قرن حکم زندان و تبعید صادر شده است مرتضوی ۲۶سال نوری زاد ۱۵سال هاشم خواستار۱۶سال لعل محمدی۱۴سال فاطمه و حسین سپهری۶سال و .... کاش فقط بگویند نوشتن نامه و درخواست استعفای یک مقام کشور بر اساس کدام ماده قانونی جرم است؟

به گزارش مستقل آنلاین مصطفی تاجزاده نیز در خصوص اصلاحات قضایی نسبت به نامه تعدادی از فعالان سیاسی به رهبر در توئیتر خود نوشت: مجازات نوشتن یک نامه: عبدالرسول مرتضوی ۱۷سال، هاشم خواستار ۱۶سال، محمد نوری‌زاد ۱۵سال، محمدحسین سپهری ۶سال، فاطمه سپهری ۶سال، هاشم رجایی، محمد حسین‌پور و مرتضی قاسمی هر یک ۱سال حبس تعزیری! آقای رئیسی! اصلاحات قضایی یعنی پایان دادن به این احکام.

 

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها